Урок: Розв'язування вправ по темі "Звичайні дроби"

Про матеріал
Урок математики в 6 класі на тему: "Подорож до Країни дробів". Мета: систематизувати знання школярів з тем "Десяткові дроби", "Звичайні дроби". Перевірити в учнів вміння виконувати дії з дробами, розв'язувати задачі, що мають практичний зміст, розвивати творчі та інтелектуальні здібності школярів
Перегляд файлу

Урок – подорож з математики у 6 класі

«Розв’язування вправ по темі «Звичайні дроби»»

Мета: Систематизувати знання з тем «Десяткові дроби», «Звичайні дроби». Перевірити в учнів вміння виконувати дії з дробами, розв’язувати задачі, що мають практичний зміст, розвивати творчі та інтелектуальні здібності учнів. Виховувати колективістські якості, почуття відповідальності.

Обладнання: малюнки, таблиця, карта.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Поділ на команди, ознайомлення із ходом уроку.

Урок проходить у вигляді подорожі до Країни дробів.

ІІ. Станція «Біологічна» 

  1. Найменший птах на землі – колібрі, а найбільший – страус. Вага колібрі 0,18 кг, що становить 0,000002 ваги страуса. Знайти вагу страуса.

Розв’язок:0,18кг:0,000002=180000г:2=90000г=90кг – вага страуса

  1. Граничний вік горобця – 14 років, що становить 7/12 віку зозулі, або7/15 віку курки, або 7/50 віку сокола. Знайти граничний вік зозулі, курки і сокола.

Розв’язок:

  1. 14 : 7/12 = 14 * 12/7 = 24 (роки) – граничний вік зозулі
  2. 14 : 7/15 = 14 * 15/7 = 30 (років) – граничний вік курки.
  3. 14 : 7/50 = 14 * 50/7 = 100 (років) – граничний вік сокола.
  1. Граничний вік лева – 35 років, що становить 7/40 граничного віку слона. Знайти граничний вік слона.

Розв’язок:

35 : 7/40 = 35 * 40/7 = 200 (років) – граничний вік слона.

  1. Швидкість польоту стрижа – 1600м/хв, швидкість шпака – становить ¾,  яструба – 7/16 швидкості стрижа. Знайти швидкість польоту шпака і яструба.

Розв’язок:

  1. 1600 * ¾ = 1600 : 4 * 3 =1200 (м/хв.) – швидкість польоту шпака
  2. 1600 * 7/16 = 1600 : 16 * 7 = 700 (м/хв.) – швидкість польоту яструба
  1. Кров становить 1/13 маси тіла людини. 54% всієї крові знаходиться у кровоносних судинах, 20% - у печінці, 16 % - у селезінці, 10% - у підшкірних судинах. Скільки крові знаходиться у кожній частині, якщо маса людини 65кг?

Розв’язок:

  1. 65 * 1/13 =5 (кг) – маса всієї крові
  2. 5 * 0,54 = 2,7(кг) – у кровоносних судинах
  3. 5 * 0,2 = 1(кг) – крові у печінці
  4. 5 * 0,16 = 0,8 (кг) – крові у селезінці.
  5. 5 * 0,1 = 0,5 (кг) – крові у підшкірних судинах

ІІ. Станція «Теоретична»

  1. Який дріб називають правильним?
  2. Як додати дроби з різними знаменниками?
  3. Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
  4. Як порівняти дроби з одиницею?
  5. Які числа називаються взаємооберненими?
  6. Як виконати множення (ділення) звичайних дробів?
  7. Яка основна властивість звичайного дробу?
  8. На що вказує чисельник (знаменник) дробу?
  9. Як знайти дріб від числа?
  10. Як знайти число за його дробом?
  11. Як перетворити звичайний дріб у десятковий і навпаки?

ІІІ. Станція «Географічна»

  1. Довжина річки Амудар’я становить 2500км. Рівниною річка протікає 0,6 своєї довжини, а 30% цієї ділянки – судноплавні, Визначити довжину судноплавної частини річки.

Розв’язок:

  1. 2500 * 0,6 = 1500 (км) – протікає річка рівниною.
  2. 1500 * 0,3 = 450 (км) – становить судноплавна частина.
  1. З 640 найважливіших культурних рослин земної кулі 5/8 походять з Азії, 5/32 – з Північної і Південної Америки, а 5/64 – з Африки. Скільки культурних рослин походять з інших частин світу.

Розв’язок

1) 640 * 5/32 = 640 :32 * 5 = 100 (рослин) – походить з Північної та Південної Америки

2) 640 * 5/8 = 640 : 8 * 5 = 400 (рослин) – походить з Азії

3) 640 * 5/64 = 640 : 64 * 5 = 50 (рослин) – походить з Африки

4) 100 + 400 + 50 = 550 (рослин) – походить з Азії, Африки, Америки

5) 640 – 550 = 90 (рослин) – походить з інших частин світу

3. Найбільша глибина Атлантичного океану становить 8,5 км, Тихого – на 2,3км більша, а Північно – Льодовитого – в 2 рази менша найбільшої глибини Тихого океану. Яка найбільша глибина Північно- Льодовитого океану?

Розв’язок:

  1. 8,5 + 2,3 = 10,8 (км) – найбільша глибина Тихого океану.
  2. 10,8 : 2 = 5,4 (км) – найбільша глибина Північно-Льодовитого океану.
  1. Ширина Керченської протоки 4,3км, що становить 1/20 ширини Берингової протоки. Яка ширина Берингової протоки?

Розв’язок:

4,3 : 1/20 = 86(км) – ширина Берингової протоки.

ІV. Станція «Космічна»

  1. Довжина орбіти Місяця 2400000км. Яку відстань проходить Місяць за 1 добу та за 1 годину, якщо повний оберт навколо Землі робить за 27,3 доби?

Розв’язок:

  1. 2400000 : 27,3 = 2400000 : 82/3 = 2400000 * 3 : 82 = 87804,876 (км) – проходить Місяць за добу.
  2. 87804,876 : 24 = 3658,5365(км) – за 1 годину.
  1. Космічна ракета зі зразками Місячного грунту 21 вересня 1970 року о 10годині 43 хвилини стартувала з Місяця і 24 вересня о 8 годині 26 хвилин здійснила посадку на Землю. Обчисли швидкість ракети.

Розв’язок:

  1. 13год17хв + 24год + 24год + 8год26хв = 69год43хв – була в польоті ракета
  2. 360000 * 60 : 4183 = 5163,758(км/год)
  3. 5163,758:60 = 86 км/год
  4. 86 : 60 = 1,4 (км/с)
  1. Маса першого штучного супутника Землі становить 83,6кг, а другого – 508,3кг. На скільки кілограмів другий супутник важчий за перший? Скільки відсотків маса другого супутника становить від маси першого?

V. Станція “Логічна»

Розв’язування логічних задач.

VІ. Підсумок уроку.

 

docx
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку