Тема уроку : Розв’язування вправ. Складання і розв’язування здобувачами освіти лінійних алгоритмів в середовищі програмування Python.
Мета: Повторити зміст теореми Піфагора та наслідків з неї; формувати вміння застосування теореми при розв’язуванні задачі; комп’ютерна реалізація лінійного алгоритму для розв’язування поставленої задачі в середовищі програмування Python; розвивати вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях; виховувати інформаційну культуру та дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки
Тип уроку: комбінований
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація, картки з завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Не роби ніколи того, що не знаєш. Але вчись усьому, що потрібно знати, і тоді будеш вести спокійне життя.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Правильні відповіді записані з іншої сторони дошки, здобувачі освіти звіряються. Якщо виникають труднощі задають питання.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності
Найпопулярнішою з усіх теорем планіметрії є теорема Піфагора. Причинами такої популярності є простота, краса і значення.
В будь-якій задачі, де ми стикаємося з прямокутним трикутником завжди є місце для теореми Піфагора. А прямокутний трикутник зустрічається і в квадраті, і в прямокутнику, ромбі, трапеції, в колі та в багатьох інших фігурах.
На уроках інформатики ми познайомились з арифметичними операціями та математичними функціями, щоб ми могли переконатися в правильності застосування наших знань як з інформатики так і з геометрії сьогодні на уроці виконаємо роботу з їх використанням створивши програми для розв’язання задач з геометрії.
Тому метою нашого уроку буде: повторення знань про Теорему Піфагора; повторення арифметичних операцій та математичних функцій; застосування набутих знань, умінь і навичок до розв’язування задач та створення програм.
IV. Актуалізація опорних знань та умінь.
Бліц-опитування
1. Як називаються сторони прямокутного трикутника, які утворюють гострий кут?(катет і гіпотенуза )
2. Сторони прямокутника 8 см і 15 см. Знайдіть його діагональ. (17 см)
3.Як читається теорема Піфагора? (квадрат гіпотенузи прямокутного трикутника дорівнює сумі квадратів його катетів)
4. Катети прямокутного трикутника дорівнюють 5 і 12 см. Чому дорівнює гіпотенуза трикутника? (13 см )
5. Гіпотенуза прямокутного трикутника дорівнює 10 см, а один з катетів 8 см. Чому дорівнює другий катет? (6 см )
6. Порівняйте катети а і в прямокутного трикутника з його гіпотенузою с. (a<c, в <c)
7. Чи буде прямокутним трикутник зі сторонами 9 см, 12 см і 15 см. (ні )
8.Відрізок, що з’єднує основу перпендикуляра з основою похилої, проведеної з тієї ж точки, називається ( проекцією)
9.Як записати перетворення об’єктів в цілі(дійсні) числа? (int-цілі, float-дійсні)
10. Як записати функцію корінь квадратний? (sqrt(x))
11.Як записати степінь числа? (поставити ** )
12. Що потрібно написати у програмі щоб підключити математичний модуль? (import math)
V.Формування вмінь
Клас поділити на 2 групи ( 1 група розв’язує задачу в зошитах, 2 група пише програму ) на інший номер групи міняються місцями
Робота з підручником
Усно №529,
Письмово №532 (1 група)
Сторони прямокутника дорівнюють 9 см і 40 см. Чому дорівнює діагональ?
А В Дано: ABCD-прямокутник, AD=9 см, DC=40 см.
Знайти: AC-?
Розв’язання. Розглянемо трикутник ADC, <D=90o
D C AD та DC катети, AC-гіпотенуза
За теоремою Піфагора
Відповідь: 41 см
№532 (2 група)
1)Визначити вхідні та вихідні дані
Вхідні дані: а- перша сторона, b-друга сторона.
Вихідні дані: с- діагональ прямокутника
2)Математична модель розв’язання задачі.
№537 (2 група)
Знайдіть периметр ромба, діагоналі якого дорівнюють 24 см і 32 см.
Дано: ABCD- ромб BD=32 см, AC=24 см
Знайти:
Розв’язання
AC перпендикулярна BD
За властивістю діагоналей ромба
Із
За теоремою Піфагора
Відповідь: 80см
№537 (1 група)
1)Визначити вхідні та вихідні дані
Вхідні дані: а- перша діагональ ромба, b-друга діагональ ромба
Вихідні дані: p- периметр ромба
2)Математична модель розв’язання задачі.
№542 ( весь клас разом)
У трикутнику ABC відомо, що BC=20 см, висота BD ділить сторону AC на відрізки AD=5 см і CD=16 см. Знайдіть сторону AB. Знайти периметр трикутника ABC
Дано: АВС- трикутник, BD- висота
BC=20 см, AD=5 см, CD=16см.
Знайти: AB-?
Розв’язання
BD перпендикулярна AC. Розглянемо трикутник DBC (<BDC=90o)
За теоремою Піфагора
Розглянемо трикутник ABD (<BDA=90o)
За теоремою Піфагора (см)
Відповідь: 13 см; 54 см.
№542 ( весь клас разом)
1)Визначити вхідні та вихідні дані
Вхідні дані: а-сторона BC, b-сторона DC, k-сторона AD
Вихідні дані: c- сторона AB p-периметр трикутника ABC
2)Математична модель розв’язання задачі
VI. Рефлексія
«Корисні та шкідливі звички».
активність |
пасивність |
ввічливість |
Упертість |
дисциплінованість |
допитливість |
ініціативність |
Наполегливість |
неуважність |
незібраність |
недбалість |
працелюбство |
організованість |
лінь |
уважність |
відповідальність |
VII. Домашнє завдання
Повторити параграф 3 пункт 16
Виконати №543 1.розв’язання записати у зошит з геометрії 2. Вхідні та вихідні дані записати у зошиті з інформатики 3. Створити програму для розв’язання даної задачі в Python