Урок "Розв’язування вправ. Складання і розв’язування здобувачами освіти лінійних алгоритмів в середовищі програмування Python"

Про матеріал
Мета: Повторити зміст теореми Піфагора та наслідків з неї; формувати вміння застосування теореми при розв’язуванні задачі; комп’ютерна реалізація лінійного алгоритму для розв’язування поставленої задачі в середовищі програмування Python; розвивати вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях; виховувати інформаційну культуру та дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки
Перегляд файлу

Тема уроку : Розв’язування вправ. Складання і розв’язування здобувачами освіти лінійних алгоритмів в середовищі програмування Python.

Мета:  Повторити зміст теореми Піфагора та наслідків з неї; формувати вміння застосування теореми при розв’язуванні задачі; комп’ютерна реалізація лінійного алгоритму для розв’язування поставленої задачі в середовищі програмування Python; розвивати вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях; виховувати інформаційну культуру та дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки

Тип уроку: комбінований

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація, картки з завданнями.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Не роби ніколи того, що не знаєш. Але вчись усьому, що потрібно знати, і тоді будеш вести спокійне життя.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Правильні відповіді записані з іншої сторони дошки, здобувачі освіти звіряються. Якщо виникають труднощі задають питання.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності

Найпопулярнішою з усіх теорем планіметрії є теорема Піфагора. Причинами такої популярності є простота, краса і значення.

 В будь-якій задачі, де ми стикаємося з прямокутним трикутником завжди є місце для теореми Піфагора. А прямокутний трикутник зустрічається і в квадраті, і в прямокутнику, ромбі, трапеції, в колі та в багатьох інших фігурах.

 На уроках інформатики ми познайомились з арифметичними операціями та математичними функціями, щоб ми могли переконатися в правильності застосування наших знань як з інформатики так і з геометрії сьогодні на уроці виконаємо роботу з їх використанням створивши програми для розв’язання задач з геометрії.

Тому метою нашого уроку буде: повторення знань про Теорему Піфагора; повторення арифметичних операцій та математичних функцій; застосування набутих знань, умінь і навичок до розв’язування задач та створення програм.

 IV. Актуалізація опорних знань та умінь.

Бліц-опитування

1. Як називаються сторони прямокутного трикутника, які утворюють гострий кут?(катет і гіпотенуза )
2. Сторони прямокутника 8 см і 15 см. Знайдіть його діагональ. (17 см)
3.Як читається теорема Піфагора? (квадрат гіпотенузи прямокутного трикутника дорівнює сумі квадратів його  катетів)
4. Катети прямокутного трикутника дорівнюють 5 і 12 см. Чому дорівнює гіпотенуза трикутника?       (13 см  )         
5. Гіпотенуза прямокутного трикутника дорівнює 10 см, а один з катетів 8 см. Чому дорівнює другий катет?              (6 см )          
6. Порівняйте катети а і в прямокутного трикутника з його гіпотенузою с. (a<c, в <c)
7. Чи буде прямокутним трикутник зі сторонами 9 см, 12 см і 15 см. (ні  )         
8.Відрізок, що з’єднує основу перпендикуляра з основою похилої, проведеної з тієї ж точки, називається ( проекцією)
9.Як записати перетворення об’єктів в цілі(дійсні) числа? (int-цілі, float-дійсні)
10. Як записати функцію корінь квадратний? (sqrt(x))
11.Як записати степінь числа? (поставити ** )
12. Що потрібно написати у програмі щоб підключити математичний модуль? (import math)

V.Формування вмінь

Клас поділити на 2 групи ( 1 група розв’язує задачу в зошитах, 2 група пише програму ) на інший номер групи міняються місцями

Робота з підручником
Усно №529,

Письмово №532 (1 група)

Сторони прямокутника дорівнюють 9 см і 40 см. Чому дорівнює діагональ?

А                                     В   Дано: ABCD-прямокутник, AD=9 см, DC=40 см.

                                             Знайти: AC-?

                                            Розв’язання. Розглянемо трикутник ADC, <D=90o

D                                     C        AD та DC катети, AC-гіпотенуза

За теоремою Піфагора
Відповідь: 41 см

 

№532 (2 група)

1)Визначити вхідні та вихідні дані

Вхідні дані: а- перша сторона, b-друга сторона.
Вихідні дані: с- діагональ прямокутника

2)Математична модель розв’язання задачі.

№537 (2 група)

Знайдіть периметр ромба, діагоналі якого дорівнюють 24 см і 32 см.

 

                                      Дано: ABCD- ромб BD=32 см, AC=24 см
                                      Знайти:
                                      Розв’язання
                                        AC перпендикулярна BD

                                      За властивістю діагоналей ромба
                                       
                                        
                                         Із

                                        За теоремою Піфагора

Відповідь: 80см

№537 (1 група)

1)Визначити вхідні та вихідні дані

Вхідні дані: а- перша діагональ ромба, b-друга діагональ ромба
Вихідні дані: p- периметр ромба

2)Математична модель розв’язання задачі.

 

№542 ( весь клас разом)

У трикутнику ABC відомо, що BC=20 см, висота BD ділить сторону AC на відрізки AD=5 см і CD=16 см. Знайдіть сторону AB. Знайти периметр трикутника ABC

Дано: АВС- трикутник, BD- висота

BC=20 см, AD=5 см, CD=16см.
Знайти: AB-?
Розв’язання

BD перпендикулярна AC. Розглянемо трикутник DBC (<BDC=90o)
За теоремою Піфагора
 

Розглянемо трикутник ABD (<BDA=90o)
За теоремою Піфагора (см)

Відповідь: 13 см; 54 см.

№542 ( весь клас разом)

1)Визначити вхідні та вихідні дані

Вхідні дані: а-сторона BC, b-сторона DC, k-сторона AD
Вихідні дані: c- сторона AB p-периметр трикутника ABC

2)Математична модель розв’язання задачі

 

VI. Рефлексія

«Корисні та шкідливі звички».

  • Які риси характеру допомагали вам досягти успіху на уроці?
  • Які заважали?                                                                                                              

активність

пасивність

ввічливість

Упертість

дисциплінованість

допитливість

ініціативність

Наполегливість

неуважність

незібраність

недбалість

працелюбство

організованість

лінь

уважність

відповідальність

 

VII. Домашнє завдання

Повторити параграф 3 пункт 16

Виконати №543 1.розв’язання записати у зошит з геометрії 2. Вхідні та вихідні дані записати у зошиті з інформатики 3. Створити програму для розв’язання даної задачі в Python

docx
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
1025
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку