19 листопада о 18:00Вебінар: Онлайн-тести для розвитку творчого мислення: поради, ідеї, практика

Урок "Розв'язування задач на використання закону збереження імпульсу"

Про матеріал
Мета уроку: закріпити знання за темою «Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу», продовжити формувати навички та вміння розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи отримані знання.
Перегляд файлу

Урок 86 Розв'язування задач темою «Закон збереження імпульсу»

Мета: закріпити знання за темою «Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу», продовжити формувати навички та вміння розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи отримані знання.

Очікувані результати: учні повинні вміти розв’язувати задачі різних типів за темою «Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу».

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Бесіда за питаннями

1. Яку систему можна вважати замкненою? Наведіть приклади.

2. Дайте означення імпульсу тіла. Якою є одиниця імпульсу тіла в СІ?

3. Сформулюйте закон збереження імпульсу.

Перевірити виконання вправи № 36 (1, 2)

 

3. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Ознайомити учнів з алгоритмом розв’язування задач

1. Записати умову задачі.

2. Зробити малюнок, зобразивши тіла, їх маси, швидкості до і після взаємодії, вісь руху.

3. Записати закон збереження імпульсу в загальному вигляді.

4. Записати цей же закон конкретно до умови задачі (врахувати напрямок швидкості), тобто перейти від векторного запису закону до скалярного запису.

5. В отримане рівняння підставити дані умови і розв’язати його.

6. Розрахувати чисельне значення.

7. Записати відповідь.

 

Розв’язування задач з використанням алгоритму

1. Хлопчик масою 25 кг, що біжить зі швидкістю 4 м/с, наздоганяє скейт масою 2 кг, що рухається зі швидкістю 2 м/с, і застрибує на нього. З якою швидкістю буде рухатися хлопчик на скейті?

 

Я думаю, що кожен з вас чув таку приказку «Баба з возу - кобілі легше». Як це можна трактувати за допомогою закону збереження імпульсу? Перевіримо справедливість народної мудрості, вирішивши наступне завдання.

 

2. Хлопчик масою 50 кг сидить на візку масою 100 кг, що рухається зі швидкістю 2 м/с. Хлопчик стрибає з візка зі швидкістю 3 м/с в сторону руху. Яка швидкість возу після стрибка хлопчика?

 

Виходить, що віз став їхати з меньшою швидкістю. Де ж легше? Відповіді учнів. Треба стрибати в іншу сторону. Добре. Давайте перевіримо вашу гіпотезу. Вирішимо задачу.

 

3. Дід з бабою, маса якої 80 кг, повертаються з ринку, кінь везе віз зі швидкістю 2 м/с. З якою швидкістю кінь стане везти віз, коли баба зістрибне з возу в протилежному напрямку руху, маса возу разом з дідом дорівнює 170 кг? Швидкість стрибка баби 1 м/с.

 

4. Домашнє завдання

Повторити § 36, Вправа № 36 (3)

 

5. ПІДСУМОК УРОКУ

У житті ми часто зустрічаємося з такими явищами як відскакування м'яча при ударі об стіну, землю; при розльоті куль в більярді. На дачі під час поливу квітів зі шланга спостерігаємо, як шланг звивається, коли вода витікає з нього. У ванній кімнаті багато хто спостерігав, що при сильному натиску води, шланг починає крутитися в різні боки. Мисливці, розповідають, що при стрільбі зі зброї відчувають віддачу.  Я сподіваюсь, ви тепер зможете, на науковій основі пояснити багато явищ навколишнього світу.

Хочу закінчити урок ось такими словами Л.Кукліна, де теж виконується закон збереження імпульсу:

Все в мире цепью связано нетленной,

Все включено в один круговорот.

Сорвешь цветок, а где-то во Вселенной

В тот миг звезда сорвется и падет.

 

Дякую за урок!


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.3
Відповідність темі
4.3
Загальна:
3.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Папіровник Олексій Васильович
    Загальна:
    2.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    3.0
  2. Михайленко Галина Володимирівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Рябуха Валентина Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
14 квітня 2019
Переглядів
4397
Оцінка розробки
3.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку