Урок № 111 УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК № 24. КОНТРОЛЬНИЙ ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПОВІДАННЯ НА ОСНОВІ ПОБАЧЕНОГО, українська мова, 6 клас
Мета: оцінити рівень сформованості мовленнєво-комунікативних умінь шестикласників складати твори-оповідання на основі побаченого, навички усвідомлення теми й основної думки; розвивати увагу, логічне та образне мислення, удосконалювати культуру писемного мовлення.
Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку
III. Підготовка до складання твору-оповідання на основі побаченого
Подумати і дати відповіді на питання:
Робота над зв’язним висловлюванням
Прочитати твір-оповідання вашої ровесниці на основі побаченого. Визначити зав’язку, кульмінацію й розв’язку.
ЇЖАЧОК
Осінньої днини ми з родиною виїхали до лісу, щоб помилуватися краєвидами, удихнути свіжого повітря, послухати прощальні пісні птахів.
Вийшовши на галявинку, ми побачили, що у купі листя щось ворушилося. Коли підійшли ближче, то побачили, що їжачок, мабуть, шукав гриби. Відчуваючи присутність людини, він спочатку згорнувся у клубок, почекавши хвилинку-другу, швидко побіг у протилежний бік. На його голочках залишилися зелено-жовте листя, з яким він був схожий на колобка.
Ми довго будемо пам’ятати лісового мешканця, котрий, напевно, зробив великі запаси на зимівлю.
Добір назви для майбутнього твору-оповідання.
Пригадати який-небудь випадок, свідком якого ви були, який можна покласти в основу оповідання.
Складання простого (або складного) плану майбутнього оповідання.
IV. Написання твору-оповідання на основі побаченого
Скласти письмовий твір-оповідання на основі побаченого, дотримуючись самостійно складеного плану.
V. Домашнє завдання
Скласти й записати оповідання на тему «Випадок у моєму житті, який я ніколи не забуду».