Урок української мови в 6 класі "Н та НН у прикметниках"

Про матеріал
Конспект уроку підготовлений відповідно до чинної програми. Метою уроку є формувати мовну компетентність, пояснити учням правила написання н і нн у прикметниках, сформувати вміння розрізняти орфограми н і нн у прикметниках, навчити знаходити вивчені орфограми в реченнях, обґрунтовувати вибір написання відповідним правилом, поглибити знання учнів про прикметник як самостійну частину мови, правильно вживати прикметники у власних висловленнях; розвивати пам'ять, увагу, творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати мовні явища, навички аналізу мовного матеріалу; сприяти вихованню патріотизму, національної гордості, любові до України й рідної мови.
Перегляд файлу

ТЕМА.  Н і НН у прикметниках

Мета уроку: формувати мовну компетентність, пояснити учням правила написання н і нн у прикметниках, сформувати вміння розрізняти орфограми н і нн у прикметниках, навчити знаходити вивчені орфограми в реченнях, обґрунтовувати вибір написання відповідним правилом,  поглибити  знання  учнів про  прикметник як самостійну частину мови,  правильно вживати прикметники у власних висловленнях; розвивати пам'ять, увагу, творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати мовні явища, навички аналізу мовного матеріалу; сприяти вихованню патріотизму, національної гордості,  любові до України й рідної мови.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання:  роздатковий  матеріал, таблиця «Написання Н і НН у прикметниках», епіграф уроку

 

 Мова — душа кожної національності,  її найцінніший скарб.

                                                                                     Іван Огієнко

                                                        Перебіг уроку

І. Рефлексія настрою й готовності до заняття

1.Слово вчителя

- Доброго ранку, любі мої! Станьте рівненько, підніміть голівки, налаштуйтеся на урок.  Сідайте, будь ласка.

2. Створення сприятливої атмосфери на уроці

Учитель.

  • Удивляючись у ваші допитливі очі, маю певність: на уроці ми встигнемо зробити багато!      

Робота з епіграфом

Учитель.

-Чи можна бути патріотом і не знати своєї мови?А які б ви підібрали б епітети до слова «мова»?

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності

1. Проблемне завдання Коли пишемо -нн-, а коли -н- у прикметниках?

«ЗГОДЕН? – НЕ ЗГОДЕН? – ОБҐРУНТУЙ!»

У слові солов’їна пишемо -н-, а найцінніший – -нн. Чи можете ви з упевненістю сказати: «Я знаю, як писати ці слова, і можу пояснити, чому».

Отже, щоб пояснити правопис даних слів та правильно писати прикметники, потрібно вивчити правила правопису н та нн у прикметниках.

- Сьогодні ми помандруємо в містечко Прикметникове, щоб дізнатися, коли в прикметниках пишемо одну Н, а коли дві НН. Тож тема нашого уроку – «Написання Н і НН у прикметниках». Розгорніть  зошити, запишіть дату, тему уроку.

«Цілепокладання» 
Учитель.
- На уроці ми:   

  1. Ознайомимося
  2.  Навчимося 
  3.  Удосконалюватимемо  

 Дослідження – спостереження на основі аналізу

  • Дослідіть, від якої твірної основи вони утворилися, за допомогою яких суфіксів.
  • З’ясуйте, коли в прикметниках пишеться -нн-?.

Лимонний, телефонний, денний, осінній.

  • Виконайте розбір поданих прикметників за будовою. Зробіть висновок про те, у яких прикметникових суфіксах пишеться одна літера -н-.

Дерев’яний, гречаний, буквений, пташиний. 

ІІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу

 «Четверте зайве» 

1. Знайдіть у кожному рядку зайве слово.

А   Розум…ий, бід…ий, сторо…ій, жадіб..ий.

Б   Істи…ий, кі…ий, щогоди…ий, мир…ий.

В   Безтала…ий, голос…ий, ваго…ий, цикло..ий.

Г   Магнітофо…ий, вантаж…ий, холод…ий, хмар…ий.

ІV. Вивчення нового матеріалу   

Вступне слово вчителя.

  • Діти, звернімося до підручника. Чи правильно ми сформулювали правило?
  • Опрацюйте матеріал за підручником.
  1. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ: 

 працювання теоретичного матеріалу .

  1. СИТУАТИВНА ВПРАВА

Уявіть ситуацію: ваш товариш через хворобу пропустив нову тему. Щоб допомогти йому добре підготуватися до контрольної роботи, ви вирішили розказати йому новий матеріал.

     3.  РОЗІГРАЙТЕ ДІАЛОГ НА ТЕМУ «Н І НН У ПРИКМЕТНИКАХ»

V. Виконання вправ на закріплення вивченого

1.   ОРФОГРАФІЧНИЙ ТРЕНІНГ

До прикметників доберіть синоніми з довідки, установіть відповідність, усно поясніть правопис.

Непереможний –

Безкінечний –

Гарний –

Довідка : нездола́нний, незліче́нний, незрівня́нний.

Відповідь.   

Непереможний                      нездола́нний

Безкінечний                           незліче́нний

Гарний                                   незрівня́нний

2.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА   

3.СИНТАКСИЧНИЙ ПРАКТИКУМ  

     Запишіть речення, поставте розділові знаки, розберіть його синтаксично. Поясніть написання прикметників

Живи, солов’їна моя  мово, зціляй душу і вуста  (Т. Бартош).

4.«ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ»  

Складіть речення за поданим початком, використовуючи прикметники н чи нн, поясніть їхню роль у реченні.

Мова – це…

Я люблю рідний край …

VІ. ОЦІНЮВАННЯ

Рефлексивно-оцінювальний етап

1.У  словах уставити –н- або –нн-. Розподілити слова в 2 колонки: у  першу – з -н-, у другу – з -нн-.

 Стиль…ий, пли…ий, роди…ий, силь…ий, здорове…ий, зміша..ий, голуби…ий, незрівня…ий, ціли…ий.

Диво – в ключі. Підкресліть у кожному слові другу літеру.

Виняток- останнє  слово. У ньому першу  літеру.. Яку фразу ви отримали ?

ТИ  - МОЛОДЕЦЬ!!!!!!!  Ви дійсно, діти, молодці!

І. ПІДСУМОК  УРОКУ 

Учитель.

- Спливає час. Добігає  кінця наш урок. Чи не забули ви  проблемне питання на початку уроку ?  

- То чому ж СОЛОВ’ЇНА пишемо з -Н-, А НАЙЦІННІШИЙ із НН?

  1. «П’ять пальців”

Я дізнав(ла)ся про…

Я  навчив(ла)ся…

Мені сподобалося…

Я зрозумів(ла), що можу…

Я буду…

 

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: 

опрацюйте § 48;

повторіть § 45.         .

Група А:  складіть сенкан до слова «Кобзар», використовуючи прикметники з Н та НН.

Група Б:  напишіть есе «Думками я лину до Кобзаря» , використовуючи прикметники з Н та  НН.

ІХ. КІНЦЕВА РЕФЛЕКСІЯ 

Учитель. Швидко промайне ваше дитинство, шкільні уроки. Я була б дуже рада, якби із сьогоднішнього уроку ви залишили у своєму серці  найцінніше: любов до Батьківщини й рідної української мови

 

 

docx
Додано
29 травня 2019
Переглядів
747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку