Узагальнення та систематизація вивченого про складносурядне речення

Про матеріал
Презентація до уроку "Узагальнення та систематизація вивченого про складносурядне речення"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Автор шаблона: Кулакова Наталья Ивановнаучитель начальных классов ГУО «СШ № 26 г. Гродно», Беларусь

Номер слайду 2

Природа може все і все створює. Г. С. Сковорода

Номер слайду 3

Краще полотен усіх Левітана осінь у ріднім краю.

Номер слайду 4

- Я – учень. - Я – особистість творча. - Я думаю, аналізую. - Я не боюся висловлювати свої думки. - Помилившись, міркую далі. На помилках вчаться. - Я хочу багато знати.

Номер слайду 5

Узагальнення та систематизація вивченого про складносурядне речення

Номер слайду 6

Лінгвістична розминка

Номер слайду 7

Мозковий штурм1. Літечко ворота зачинило й осені ключа від них дало, повагом за хмарку зачепилось і у теплий ірій попливло.2. Відтужить осінь сивими вітрами, струсить листя клен останнє у гаях.3. Осіннє листя золотаве на стежку падає з гілля, а з неба поклик журавлиний тобі доноситься здаля.

Номер слайду 8

Запишіть речення, підкресліть у кожному граматичні основи. Доведіть,що речення є складносурядними. Поставте розділові знаки, вставте пропущені букви. Старенька хата сперлась дахом в сад, а вишня в стріху гілки свої горне. Буде небо ніжне і тр… вожне, і з…мля вб…реться в золоту красу. С…ніє у/горі ласкаве небо, а в ньому знов курличуть журавлі. Чи ти в/ночі зітхаєш на/дворі, чи то в…реснева ніч зітхає. День до останку згорів, і лишилася нічка бліда.

Номер слайду 9

Робота з підручником Вправа 130

Номер слайду 10

У якому складносурядному реченні між частинами не треба ставити кому? І ряд А) Сяйливо блима яснозорий сад і місяць тане в ночі на долоні. Б) Вечір був місячний, ясний  і зорі лагідно сіяли. В) Тремтіли окремі вогники на Дніпрі і від кожного з них тяглася блискуча доріжка. Г) А за Дніпром купалися в мареві знайомі мені вже села й куріли димки над садками.ІІ ряд А) Осіннє небо потемніло і став моросити дрібний дощ. Б)  Вдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій. В)  Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть. Г)  То вітерець дихне то коник в житі засюрчить.ІІІ ряд А) Сосни зашелестіли і стало тихо-тихо навкруги. Б) Берези запечалились і хмари облягли навколо діброви. В) Лише вітер шелестів і тихо шепотіло сухе листя. Г) А ранки цвітуть перламутром і падають вранішні зорі в туман.

Номер слайду 11

Поставте розділові знаки у складносурядних реченнях. Запишіть їх у такій послідовності: а) кома у складносурядному реченні; б) кома не ставиться; в) тире у складносурядному реченні.  1. Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил. 2. Над обрієм Києва сходить зоря у зеніт і вічний Славута тече у грядущі століття. 3. Обережно проминаємо густі зарослі і очам відкривається рівний та широкий лан. 4. Зліва при мокрій долинці кінчались жита і почина­лась лука. 5. Довго була метелиця і тиша залягла. 6. Акорд осені йде полями і гаями і вітер віє і цвіте блакить. 7. І потім сміючись вдарила палицею по гілці струснула цілу шапку снігу і сонячна холодна курява окутала нас. 8. А вдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій.

Номер слайду 12

Ключ Підкресліть першу букву кожного речення і допишіть речення: «Не встиг у жовтні роздивитися, як сонце зійшло, а воно вже … »

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

- Які враження ви отримали від перегляду?- Які почуття охоплюють вас зараз?- Над чим ви задумались?- Як ви думаєте, що сниться листочкам восени?

Номер слайду 19

Установіть відповідність між схемами і реченнями1. [ ], а [ ] і [ ]. 2. [ ], і [ ], і [ ]. 3. А[ ], а [ ]. 4. [ ] і [ ]. А) Погасли хвилі, гори, хмари, і над землею в’ються чари, і над землею в’ються сни. Б) Вже листопад підкрався з-за дубів і гай знімає золоту перуку. В) У тихій задумі стояли діброви, а в них весільним одягом пишались черешні і темно рожевіли напухлими устами дикі яблуні. Г) А вечір палить вікна незнайомі, а синя хмара жаром пройнялась. Д) І діти сміються, і вітер привітно в каштанах шумить.

Номер слайду 20

Творче моделювання Перебудуйте прості речення на синонімічні складносурядні, поставте розділові знаки.І варіант1. Відлетіли птахи в теплі краї і віднесли тепле літечко на своїх крилах. 2. Місяць світить і збирає навколо себе зірки.ІІ варіант1. Налетів вітер і зірвав останнє листя з клена.2. Сонце ще не гріло, але вже яскраво світило у небесній висоті. ІІІ варіант1. Десь голосно гурчить громовиця і сердито жбурляє на землю вогні. 2. Пішов дощ і змусив дітей сховатися по хатах.

Номер слайду 21

Гра „ Хто швидше?”Утворіть складносурядні речення, використовуючи подані пари іменниківІ ряд. Сонце – дощ. ІІ ряд Погода – хмари. ІІІ ряд. Небо – зорі.

Номер слайду 22

«Створіть пейзаж» За селом золотиться ліс, і … Від дороги тягнуться рівно поля, а … Неподалік чується дзюрчання води, а … Грім помалу стихає, і …

Номер слайду 23

Лінгвістичне дослідження- Скільки речень у тексті?- Визначте граматичну основу кожного речення.- Знайдіть складносурядне речення.

Номер слайду 24

- Чи збагатив вас урок знаннями? - Які труднощі траплялися? - Що найбільше сподобалося робити на уроці?

Номер слайду 25

Домашнє завдання Написати есе на одну із тем: «Краще полотен усіх Левітана осінь у ріднім краю», «Природа може все і все створює», використовуючи ССР .

Номер слайду 26

Презентація до уроку української мови в 9 класі Автор: Ківшик Галина Василівна Навчальний заклад: Гадяцький обласний науковий ліцей-інтернат ІІ-ІІІ ст. ім. Є. П. Кочергіна Полтавської обласної ради

pptx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
1 січня 2022
Переглядів
1389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку