Урок розвитку мовлення

Про матеріал
Письмовий твір-роздум на основі власного досвіду на тему: «Україно моя, Україно, я для тебе на світі живу».
Перегляд файлу

 

 

Урок розвитку писемного мовлення.

Письмовий твір-роздум на основі власного досвіду на тему „Україно моя, Україно, я для тебе на світі живу”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               Підготувала вчителька

                                                української мови та літератури

                                                Любимівської ЗОШ І – ІІ ступенів

                                                Тепленко О. М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. РЗМ. Письмовий твір-роздум на основі власного досвіду на тему: «Україно моя, Україно, я для тебе на світі живу».

Мета: формувати уміння й навички створення творів-роздумів на основі власного досвіду; розвивати усне мовлення; виховувати почуття гордості за приналежність до українського народу, любов і повагу до рідної мови.

Очікувані результати: учень (учениця) зв′язно та аргументовано висловлює свою думку на основі власного досвіду на запропоновану тему, використовуючи цитати з літературних творів, знання з історії України.

Обладнання: підручник; таблиця „Типи мовлення”;  портрети українських письменників; ілюстрації української символіки ; фотографії міст України; музикальний центр, фонограми українських пісень.

Тип уроку: урок РЗМ

 Вид уроку: урок формування умінь і навичок.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І.Оргмомент.

ІІ.Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів.

 Вступне слово вчителя.

Діти, сьогодні на уроці розвитку мовлення, ми будемо навчатись писати твори-роздуми на основі власного досвіду на тему «Україно моя, Україно, я для тебе на світі живу».

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Поговоримо про Україну

1) Згадаймо історію Київської Русі.

«Україна – чудовий край. Хто хоч раз побував в Україні, не годен розлучатися з нею, бо вона притягає людину, як магніт залізо. „Українське небо сміється і манить до себе. Звірини в лісах і полях так багато, що зубрів, диких коней і оленів забивають тільки для шкур. Птахів стільки, що навесні хлопці наповнюють цілі човни яйцями диких качок, гусей, журавлів і лебедів». Так писали про Україну давні чужинці.

Україно... Матінко рідна... Народилася ти на святій землі, про яку ще колись апостол Андрій Первозданний, сказав: „На цих горах засяє благодать Божа”. Його пророчі слова збулися. Держава, яка виникла на цих святих горах, Київська Русь, була однією з наймогутніших у світі. А хто пам’ятає легенду про виникнення міста Києва?

(Діти розповідають легенду).

2) Помилуймося українською піснею.

Україна... Ми народилися в Україні, і нам безмежно дорога ця земля. Всю її не охопити думкою і уявою, а тим більше не розкажеш словом, вона вміщається лише в серці. А які пісні співають українці! Хто не був зачарований українською піснею, хто не згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство, свою горду юність, своє бажання бути красивим, ніжним, сильним? Послухайте одну з них.

(Звучить фонограма української пісні).

3) Як чудово звучить наша українська мова!

Яка гарна та красива українська пісня. Яка мелодійна українська мова. За своєю мелодійністю українська мова займає 2 місце в світі після італійської.

Мова наша українська – це золотий запас голосу душі народної, з якого виростаємо, яким живемо і завдяки якому маємо велике право і гордість іменуватися народом українським.

 

А скільки чудових творів написано українськими письменниками Тарасом Шевченком, Лесею Українкою, Іваном Франком та багатьма іншими. Давайте згадаємо їх.

(Діти читають напам’ять улюблені поезії).

4) Видатні українці.

 А скільки видатних людей народилося на Україні! У селі Моринцях на Черкащині народився всесвітньо відомий поет Т. Шевченко.У Звягелі (нині м. Новоград-Волинський) – поетеса Леся Українка. У м. Житомирі – С. П. Корольов, конструктор космічних кораблів. У нашому селі – письменник Василь Кучер.

 – Кого ви бачите на портретах? Що ви знаєте про цих людей?

 А кого з видатних українців ви пам’ятаєтє?

( Діти розповідають ).

5)  Будівничі майбутньої України.

Так, багато видатних людей народила матінка-Україна. Людей, які будували, покращували рідну землю. Тепер і ви, коли подорослішаєте станете поряд з ними, щоб працювати для своєї Батьківщини.

Хтось з вас стане лікарем і буде лікувати людей. Хтось стане будівельником, щоб будуватинові будинки. Хтось буде науковцем або винахідником і робитиме дослідження та відкриття або відкривати нові землі. І все це ви робитимете для рідної землі, Батьківщини.

 А що ж треба, щоб все це сталося?

(Формулюємо з учнями Правила для справжнього українця)

Наприклад:

Будь свідомим громадянином України, гордим, що ти українець.

Поважай і люби свій народ, свою землю, історію та культуру.

   Дорожи честю української символики.

   Шануй пам’ять предків і тих, хто поліг у боротьбі за волю України.

   Люби своїх братів, сестер, поважай старших.

 Виховуй себе ввічливим, культурним, грамотним і сильним.

   Підтримуй українські звичаї і традиції своєю участю у них.

   Гідно поводь себе у громадських місцях, на вулиці, не забувай, що ти представник

                      української нації                      

   Поважай культуру, звичаї і мову інших народів.

   Будь впевнений: мати і Україна – понад усе.

2. Повторення типів мовлення по таблиці (на дошці).

3.Робота над пам’яткою при написанні творів-роздумів.

4.Творче завдання. Діти розповідають, про що вони напишуть у своєму творі.

ІV. Робота учнів над твором

1. Написання твору на чернетці.

2. Редагування твору.

3. Переписування твору в зошит.

V. Підсумок уроку.

1. Читання 12 творів.

2.  Бесіда.

 Діти, що ми з вами робили сьогодні на уроці, що сподобалося чи запам’яталося?

 

VІ. Домашнє завдання. Дописати твір ( якщо закінчили, то дати випереджувальне завдання на наступний урок ).

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 березня 2019
Переглядів
701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку