На уроці використані вправи для розвитку уваги ,мислення ,дрібної моторики , загадки ,ребуси... А також гра " Зміни букву" , "Що де знаходиться ?" " Чия це пісеньку?" "Хто зайвий ?" " Годівничка для синичкі" " Зимова плутанина"
Тема: Годівничка для синички.
Мета: вчити учня описувати пташку, збагачувати і розвивати зв’язне мовлення, виховувати почуття любові та бережливого ставлення до природи, бажання допомогти птахам взимку.
Корекційна мета: розвивати мислення, мовлення, увагу, уяву.
Обладнання: ілюстрований матеріал про зиму ,малюнки синички, підготовчі вправи, сканворд.
Хід уроку:
1.Організаційна частина.
2.Підготовчі вправи.
А) Читання складів, слів. Б) Чистомовка.
В) Гра «Зміни букву». Г) Гра «Що де знаходиться?»
2.Актуалізація опорних знань.
а)Загадка. Кружляє ніжно-білий пух, міняє зайчик свій кожух.
Вдягає лиска рукавички, співають весело синички.
Ведмідь в барлозі вже дріма…Яка пора, скажи? (Зима.) б)Бесіда. Що з собою принесла зима? Чим відрізняється вона від інших пір
року? Які дерева взимку? Що вони роблять зимою? А що ти знаєш про птахів? Які з них залишаються зимувати в нас?
3.Повідомлення теми і мети уроку.
а)Загадка. Я пташечка маленька .Фартушок маю жовтенький.
Чорну шапку надіваю й голоском тонким співаю.
(Синичка.)
б) Бесіда. -Чому ти так думаєш? Що тобі відомо про цю пташку? Яка улюблена її їжа?
в) Гра « Чия це пісенька?»
-Зараз ми перевіримо чи ти знаєш , хто як співає.
-Чик-чирик ! (Горобчик ).
-Кар-ро-кх ! ( Ворона).
-Чи- чи-ку ! (Синиця).
-Чек-чек ! (Сорока).
-Тррр-тррр ! (Дятел ).
4. Робота над новим матеріалом.
а) Розповідь вчителя.
-У синички жовтенький фартух, чорна маніжка, білі щічки. Невеличкий, але міцний дзьоб і сильні лапки. Вчені з’ясували, що дорослі птахи залишаються поблизу тих місць, де вони виводили пташенят, і лише взимку перелітають у населені пункти, де можна прогодуватися. У травні-червні синички виводять малят, годують їх гусінню і лялечками метеликів. Батьки приносять їжу 300-390 разів на день. Як же розпізнають батьки, хто з них голодний? Виявляється, тут існує жива черга. Сите пташеня тихо лежить у гнізді, а голодне вилазить наверх, іноді по спинках братиків і сестричок і настирливо роззявляє дзьоба. Синиця –дуже корисний птах. Вона знищує мух, жуків, комарів, а також личинки різних комах. Щоб збільшилося синиць у садах і лісах, навесні треба розвішувати для них штучні гнізда, а взимку- підгодовувати їх.
Б) Пальчикова гімнастика.
«Пташка». «Собачка». «Котик».
В) Метаграма.
Синичка. Суничка.
Не цвірінькає- співає,
Жовто-чорне пір’я має,
З лісових густих кущів
До родини горобців
Пташка в гості прилітає,
Як харчів не вистачає.
Після «с» як замість «и»
Букву «у» напишем ми,
Будем мати запашну ,
Гарну ягоду смачну.
Г) Робота за картиною.
-Яка пора року зображена? Назви пташок, які прилетіли до годівниці. Які пташки, веселі чи сумні? Чому? Про що говорять вони, коли голодні?
Вірш «Розмова птахів». (Читання учнем).
Цвір-цвір-цвір, вийди , Іванку, надвір!
Час-час-час, вийди, Марійко, до нас.
Цинь-цинь-цинь, хлопчику, зернятко кинь!
Скреке –цінь, скреке-цінь, нас рятувати спішіть.
Подбайте, діти, про нас!
На сніданок для пташки киньте зерен, киньте кашки.
-Чим ти можеш допомогти їм? Як птахи дякують за допомогу?
Д) Сканворд. У цьому сканворді «сховалися» назви десяти птахів, які зимують у наших краях. Знайди їх і визнач: які з цих птахів прилітають до наших осель, а які живуть у лісі. З літер, які залишилися, склади назву пташки, яка випадково опинилася у цій компанії. Чому вона тут зайва?
Е) Гра « Хто зайвий? » Чому?
м
є) Гра «Зимова плутанина.»
-Зима снігом віяла,
Всі слова завіяла.
Закрутила, замела,
Переплутались слова.
Треба нам поміркувати,
І слова ці відшукати.
зормо (мороз) хавірюза (завірюха) лоднохо (холодно)
камничси (синичкам) тиїс (їсти) чутьхо (хочуть) лодгоно (голодно)
5. Підсумок уроку.Гра «Годівничка для синички».
-Що їстиме синичка?