На уроці використані загадки , вірші ,вправи на дихання . Ілюстрований матеріал про зиму. На уроці учень вчиться висловлювати свою думку , розказувати виразно вірш, опрацьовувати текст.
Тема: Зимові розваги.
Мета: Розвивати зв’язне мовлення учня, виховувати любов до природи, вчити висловлювати свою думку, опрацьовувати самостійно текст.
Корекційна мета: корекція звуковимови, розвиток пам’яті , дихання, дрібної моторики.
Обладнання: ілюстрований матеріал; «Домашній логопед», сніжинки, паперові санчата.
Хід уроку:
І.Організаційна частина.
Підготовчі вправи.
«Змійка». «Прочитай злито». Гра «Хто зайвий, що зайве?»
ІІ. Актуалізація опорних знань учня. Повідомлення теми уроку. а) Загадка. Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги
Наганяю холоди,
Воду сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались?Я - …...(зима) б)Бесіда. Зиму люблять усі і дорослі, і діти. А ти її любиш? Чому? Казкова краса зими хвилює, бентежить нашу уяву й нікого не залишає байдужим. Її відтворюють художники у своїх картинах, про неї складають пісні композитори і пишуть вірші поети. А все завдяки тому, що природа взимку по-особливому урочиста і велична. Вона сяє чистотою й свіжістю. в)Гра «Мозковий штурм». Які чарівні перетворення відбуваються взимку? г)Розгляд ілюстрованого матеріалу(порівняння зими з іншими порами року).
ІІІ .Робота над новим матеріалом. а)Бесіда. Які зимові ігри та розваги ти знаєш? Послухай уважно загадку і скажеш, про що вона.
Влітку коні спочивають,
Взимку діточок катають.
Коні ці не просять їжі.
Хто ж вони? Звичайно,…(лижі). Як ти думаєш, чи бувають вони впертими? А ось у вірші, який написав Л. Клюшев, вони такі. Послухай цей вірш.
Вперті лижі
Плаче наш Пилипко гірко-
Як круту здолати путь?
Повтікали лижі з гірки,
А на гірку не ідуть!
-Про кого розповідається у вірші? Що робив Пилипко? Чому? Як показати плач? А чи любиш ти їздити на санчатах?
б)Гра «Санчата» .(Для гри потрібна фігурка санчат з тонкого паперу. Поклади паперові санчата на стіл перед собою. Вдихаєш повітря через ніс, а потім плавно видихаєш його через рот. Струмінь повітря спрямовується на санчата, щоб вони зрушили з місця і досягли фінішу).
в)Вивчення вірша «Санчата».
Стоять під снігом сосни сонно, сидять на соснах снігурі, Санчата на ставок з розгону Скотились весело з гори.
г)Вірш «Оксанка і мороз»(с.52 «Домашній логопед») Читання учнем.
Мороз малій Оксанці Натер густі рум’янці Гадав: вона замерзне Й додому утече, А дівчинка гуляє, Весь день у сніжки грає Ще й весело сміється: - Ого, мороз пече!
-Про кого розповідається у вірші? Як мороз лякав Оксанку? Чи злякалась вона? Який був настрій у дівчинки? Які слова промовляла Оксанка? Посміхнись і весело, з радістю промов: «Ого, мороз пече!» д) Гра в сніжки (пальчикова гімнастика). е)Скоромовка. У маленької Сані перекинулись сани. є)Знайди 10 розбіжностей між сніговиками.
ж)Вправа на дихання «Снігопад».
ІV. Практична робота. Ліплення сніговика з пластиліну. V.Підсумок уроку. .
Наша виставка « Зимові розваги».