28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок розвитку мовлення в 4 класі "Творча робота на вживання займенників для зв'язку речень у тексті"

Про матеріал

Розробку уроку пропоную як урок розвитку мовлення. Завдання спрямовані на закріплення знань про займенник, практичне застосування цих знань шляхом виконання різних творчих завдань над текстом.

Перегляд файлу

   Українська мова  4 клас.

 Творча робота на вживання займенників для зв’язку речень у тексті.

Мета: закріплювати знання дітей про займенники, їх роль у мовленні і текстах; удосконалювати вміння правильно будувати речення, тексти; давати їм заголовки, вживати займенники для зв’язку речень у тексті; продовжувати вчити знаходити і виправляти орфографічні і мовні помилки;  виховувати бережне відношення до птахів, любов до природи;  розвивати мовлення дітей, увагу, мислення.

Використані методи: метод емпатії, метод помилок, рефлексії.

     Хід уроку

  1. Організація класу.

До нас сьогодні на урок мови

Лист прийшов від когось загадковий.

Відгадайте, хто це збирається в дорогу і

Звертається до нас по допомогу.

 

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї.

Та заквітчую гаї.

І усякий мене зна,

Відгадали? Я ... (весна).

  • Як правильно писати це слово? Яку букву перевіряємо? Як?

(хвилинка каліграфії) Ее

Так, це я, Весна-красна.

Куди ступлю – сонце сяє.

Усе навколо оживає,

А ще пробуджує від сну,

Я нашу землю чарівну.

А чи любите ви весну? За що?

Вона не дарма нам написала. Скоро вона до нас завітає. На честь її приходу діти виготовили стінгазету, але в ній зробили помилки. Як найстарших у початкових класах, вона нас дуже просить виправити ці помилки. Допоможемо?

  1. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми уроку.

Тож сьогодні ми з вами будемо не дослідниками, а редакторами.

Словникова робота

Редактор – людина, яка корегує тексти, виправляє орфографічні і мовні помилки, затверджує їх у номер.

Написати цілий рядок цього слова, підкреслити букву “е”.

Спочатку повторимо тему, яка дуже знадобиться нам у цій справі.

  • Яку тему ми з вами вивчаємо?
  • Яку роль відіграють займенники у мовленні?
  • Яке місце займають вони у мовленні серед інших частин мови?

Редагуючи тексти, ми будемо правильно вживати займенники у тексті.

Для цього добре повторимо те, що вивчили.

Гра “Впізнай займенник

Ми, земля, бігає, Я, молодий, вона, їх, межа, вас, ходжу, нею, весело, горобець, ти.

Гра “Визнач особу займенника

( зелений – 1; червоний – 2; фіолетовий – 3)

вона, ми, ти, нього, я, мене, її, вам, воно, мною, на тобі, нами, вони, їх.

  • Чим 3 особа відрізняється від 1 і 2?

Гра “Так чи ні”

  • Займенники 1 особи вказують на себе.
  • Ви – займенник 3 особи.
  • “За мною” пишеться разом.
  • Займенники 3 особи вказують на рід.
  • Особові займенники відповідають на питання – Який? Яка? Яке?
  • Я, ми – 1 особа.
  • “Ви” може писатися з великої і з малої букви.
  • Займенники 2 особи вказують на себе.
  • Займенники в реченні можуть бути підметом або другорядним членом речення.
  1. Робота з новим матеріалом.

Стінгазета виглядає досить незвично. Кожну статтю нам приніс певний птах. Відредагувавши текст, ми знов помістимо його в газету.

Який птах приніс нам 1 завдання?

   Перший він приніс весну,

   Пробудив усе від сну,

   Заспівав під вікном,

   А зовуть його... ( шпаком)

 

     1

Уважно прочитайте текст. Які помилки ви помітили? Виправте ці помилки.

     Наступила висна. Прилетіли шпаки. На нашому шкілному подвір’ї ростуть тополі та верби. Натополях ми почепили шпаківні. Шпаки наносять туди пуху і піря. Шпаки – корисні птахи. вони їдять черв'яків і гусінь.

 

Від кого це завдання?

   Відлітають за моря у краї далекі,

На будинках гнізда в’ють.

   Звуть же їх... (лелеки)

 

     № 2

Поставити займенники у потрібному відмінку.

     Шпаки, прилітайте до (я) у гості! Пташки – (ми) друзі. Вони приносять (ми) радість, лікують дерева, знищують шкідливих комах. Бережи (вони)! Оберігай, підгодовуй взимку. І вони віддячать (ти ) своєю пісенькою.

 

Третє завдання про свого товариша вам приніс ще один птах .хто це?

   За вікном сніжок, піднялася віхола

   Але бачу я пташок, що сидять під стріхою.

   Чив-чив-чив. Хто співати їх навчив?

      ( горобчик)

     № 3

З поданих речень скласти оповідання і придумайте до нього заголовок. Запишіть.

  1. Хлопчик добре доглядав за ним.
  2.  Зимою Максимко зловив щиглика.
  3.  Випурхнула пташка й голосно заспівала.
  4.  Щиглик перестав співати.
  5.  Посадив його в клітку.
  6.  Максимко розчинив вікно і випустив його на волю.
  7.  Щиглик хотів на волю.

Змініть текст так, щоб він розповідав від імені пташки (усно), від свого імені . В якій особі буде розповідь?

 

Це ще не все. Слідуючи пташка принесла завдання про маленького друга.

    Швидко скрізь цей птах літає,

    Всіх комашок поїдає,

    За вікном гніздо будує,

    Тільки в нас він не зимує.

    В нього спереду шильце,

    Ззаду вильце,

    На грудях біле полотен це. (ластівка)

 

     № 4

Прочитайте текст. Що в ньому не так? Які слова потрібно замінити на вашу думку? Запиши відредагований текст.

     Тато приніс Семенкові клітку. У клітці стрибав чижик. Невесела була пісня чижика. Жаль стало невільника. Взяв Семенко магнітофон і записав чижикову пісню.

А чижика випустив на волю.

 

  • А яку птаху в лісі називають плекотухою, скрекотухою? ( сороку) вона теж принесла статтю про останні новини.

 

 

 

     № 5

1. Правильно побудуйте кожне речення. Написати в такій послідовності, щоб вийшло оповідання. Придумати заголовок.

  1. На, другий, день, там, господарювати, шпак. 2. Наступати, весна. 3. Школярі, прикріпляти, їх, дерева, на, двори, у. 4. Скоро, повернути, з, пернаті, теплі, краї. 5. У, шкільна, майстерня, виготовляти, шпаківня.

 

  1. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Подивіться, яка гарна стінгазета у нас вийшла. Ми дуже гарно попрацювали.

  • Які знання нам знадобились, щоб виконати доручення Весни?
  • Чи задоволені ви своєю роботою?
  •  Яке завдання сподобалось найбільше?
  • Останнє завдання Весни я вам зачитаю зараз.

В  газеті моїй весняній

Залишилось вільне  місце.

Дуже вас прошу, візьміть,

Статтю свою напишіть.

Про те як мене зустрічаєте

І моїх пташок привітаєте.

Тож вдома ви напишете свою статтю про приліт птахів. І ми їх доклеїмо у стінгазету.

 

 

 

1

 

doc
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку