На уроці використані вправи для розвитку уваги , мислення , дрібної моторики , корекції звуковимови . А також ігри " Скажи навпаки " "Збери зображення " " Визнач корм на дотик"
Розвиток мовлення
Тема: Птах-красень снігур. Мета: розширювати знання учня про життя птаха, розвивати вміння його описувати, збагачувати словниковий запас учня, виховувати бережливе ставлення до птахів, бажання допомогти їм пережити холодну зиму. Обладнання: ілюстрації зими, пташок, загадки, зошит.
Корекційна мета: розвиток артикуляції, голосу, розвиток вміння відповідати на запитання, розвиток дрібної моторики.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Підготовчі вправи.
а)Артикуляційна гімнастика.
«Смачне варення» «Кішка» «Голочка»
б)Голосові вправи.
«Літак». «Молоток».
в) Гра «Скажи навпаки». г) « Вовча сімейка».
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Загадка. У червонім фартушку. Птах стрибає по сніжку. І розпитує синичку Про найближчу годівничку.(Снігур). Про якого птаха ми будем сьогодні розмовлять? б)Бесіда. Чи спостерігав ти за птахами взимку? Чи змінився їх вигляд? Які птахи взимку «найошатніші»? Чиє пір’ячко яскраво миготить на фоні білого снігу? ІІІ. Робота над новим матеріалом. а) Вірш «Кольорові пташки». Червоні снігурі Стрибають по дворі; В задумі чорний крук Присів на білий сук. Синиці голубі
Співають на вербі, На зиму омелюх Пошив рудий кожух. А горобець -дивак Вдягнув зелений фрак… Зелений, той дарма, Бо сірих фарб нема. (В.Лунчук). –Чому вірш має таку назву? Про яких птахів йде мова у вірші? -Якими кольорами прикрашають вони зимовий ліс? б)Гра «Портрет пташки». Найточніше і образніше описати оперення пташки. (Снігур-малинова сорочка та чорний капелюшок). в)Вірш «Снігурі». (Вивчення вірша напам’ять). Розстелилась знов зима Скатертину білу. Прилетіли снігурі На ялину сіли Випинають на показ Малинові груди, І виспівують дзвенять; Дю-ді, Дю-ді, Дю-ді. Червоніють на гілках, Ваблять кожне око. Замість яблук не зірви Ти їх ненароком! -Як ти можеш допомогти зимуючим птахам?
г)Гра «Визнач корм на дотик». У мене в мішечку корм. Твоє завдання визначити і назвати його. Що ж полюбляють їсти снігурі?
д)Пальчикова гімнастика.
«Пташка». «Човник». «Замок».
е)Розповідь вчителя. Дуже красиві пташки, яких взимку можна зустріти на всій території України. Снігурі прилітають до нас із Півночі, щоб урятуватись від лютих морозів. Та є такі снігурі, що живуть у нас постійно. Протягом року їх можна побачити у Карпатах.
У тата снігура-яскраво червона грудина, шия і щоки. Спина – сіро-блакитна, надхвістя-сніжно-біле. На голові у снігура яскраво-чорна шапочка .Крила і хвіст також чорні .Подекуди на крилах є білі смужки. Снігурка подібна до снігура, але замість червоних і голубих кольорів у її пір’ї переважають буро-сірі відтінки. є)Робота в зошиті(с.48). Прочитай вірш. Як автор називає снігурів? Випиши ці слова.
Снігурі
Звідкіль гості налетіли стоголосим табуном ,
Заспівали, задзвеніли, мов заграли кобзарі…
Де взялась весела зграя, жарогруді снігурі.
Нагло враз табун крилатий небезпечне щось зачув,
Вгору знявсь, і дуб гіллястий в кущ троянди обернувсь.
Ще хвилина ,і, як в казці, враз осипались квітки,
І за вітром над снігами полетіли снігурі. (О.Олесь).
ж) Гра «Збери зображення».
з)Кросворд.1.Біла латка, чорна латка по дереву скаче. (Сорока). 2.Пташка невеличка, В неї біла щічка, Сірі лапки, чорна латка, Фартушок жовтенький, Голосочок тоненький. Ця пташка невеличка називається…(синичка).
3.Немає для пташок ніяких комашок,
Бо ковдрою навколо ліг пухнастий, білий …(сніг).
4.По дахах і по дворах
У сіреньких піджаках
Всюди стрибають,
Крихти підбирають.(Горобці.)
5.Невеличка сніжно-біла
Швидко у небесну шир
Пташка радо полетіла,
Сповіщає всім про мир. (Голуб).
6. Птаха чорна, як гар,
Всюди кричить « Кар!» (Ворона.)
7. Й снігурі, й синички,
Й горобчики невеличкі
Прилетіли зрання по конопляне …(насіння).
ІV.Підсумок уроку.
Гра «Роз’єднай ланцюжок слів».
Роз’єднавши слова, ти дізнаєшся із яким проханням звертаються до тебе снігурі.
Допоможинамперезимувати.