Тема: Мешканці морів та океанів.
Корекційна мета: розвиток артикуляції, корекція звуковимови, розвиток вміння відповідати на запитання, розвиток уваги, мислення, дрібної моторики.
Хід уроку:
1.Організаційна частина.
2.Підготовчі вправи.
А)Артикуляційні вправи.(«Жабка», «Бублик», «Неслухняний язичок».)
«Жабка» « Бублик» « Неслухняний язичок»
Б)Голосові вправи.( «Гірка», «Кольорові клубочки».)
«Кольорові клубочки» « Гірка»
В) Чистомовка.
Ящ-ящ-ящ-на гачку лящ.
Ак-ак-ак-червоний, мов рак.
Ась-ась-ась-у мене карась.
Аха-аха-аха-повзе черепаха.
Ула-ула-ула-зубата акула.
Г)Гра «Спіймай звук «Р»
Рак ранесенько проснувся,
В черевички гарні взувся,
І без тата і без мами
Прогулявся між корчами.
Срібна рибка пропливала,
Вона рака не впізнала.
Рак розсердився, роззувся
І додому повернувся.
3. Повідомлення теми уроку.
А)Гра «Прочитай за стрілочкою».
М ш а ц к а і т е к н і о е н в морів.
Б)Сьогодні на уроці ми будемо милуватися красою підводного царства-помандруємо до морських глибин, щоб познайомитись із його мешканцями.
4. Робота над новим матеріалом.
А)Розповідь вчителя.
-У глибинах морів і океанів мешкає багато різних видів риб, крабів ,восьминогів, молюсків. Великі і маленькі, сміливі і боязкі, яскраві і непомітні. Такі схожі і такі різні. В заростях водоростей і коралових рифів плавають яскраві, неначе метелики, риби. Та й назви у них дивовижні: риба-клоун, риба-меч, морський їжак, електричний скат, морський півник, морські та ламані зірки. Перегляд презентації «Мешканці морів та океанів».
Б) Гра «Спіймай морську тварину.»
Ведмідь, дельфін, морський їжак, заєць, краб, кріт, камбала, морська зірка, вовк, морський коник, лось, білка, риба-голка, медуза.
В)Зашифровка « Медузи»(прочитай за стрілочкою).
Г)Гра «Хто зайвий».(Знайди тих тварин, які не живуть у морі.)
Д)Читання тексту «Кальмар».
-Зараз ти прочитаєш невеличкий текст і дізнаєшся ,кого вважають чемпіоном плавання. Що ти запам’ятав про нього?
Е)Гра «Злови рибку.» Я знаю, що ти любиш ловити рибу, а тому хочу перевірити чи відгадаєш, хто спіймався на гачок.(Загадки про риб.)
Є)Фізкультхвилинка.
Серед нашого ставка плава риба ось яка!
Он, дивись, її хвостисько, ось і паща і зубиська!
Не пливіте ,гуси близько !
Ж)Розмальовка. Обведи контури малюнків і ти дізнаєшся , хто ховається на сторінці. Як називаються ці тварини? Що ти знаєш про кита ?
з)Читання деформованого тексту «Кит.»
-Що ти запам’ятав про кита? Який найбільший серед них?
и)Читання вчителем тексту «Від чого загинули кити?»
-Від чого загинули тварини? Чи правильно зробили хлопчики ? Чому потрібно оберігати китів? Як називається книга, до якої заносять тварин і рослин, яких дуже мало, або які вимирають?
і)Пальчикова гімнастика.
«Повітряні щиглики» « Павучок»
ї) Аплікація «Рибки.»
5. Підсумок уроку.