Розвиток мовлення
Тема: Птахи. Мета: збагачувати словниковий запас учня, розвивати зв’язне мовлення, виховувати любов і бережливе ставлення до птахів.
Корекційна мета: розвиток артикуляції, корекція звуковимови, розвиток мислення, мовлення, уваги, уяви.
Обладнання: «Енциклопедія», «Це цікаво знати», ілюстрований матеріал, кросворд.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Підготовчі вправи. 1.Артикуляційна гімнастика
«Грибок» « Хоботок» « Конячка»
2.Голосові вправи. 3. Скоромовка.
«Вовча сімейка» « Звукове намисто»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Загадки. а)Біла латка, чорна латка, по березі скаче.(Сорока).
б)Шубка з сірого пушку, Скаче в жовтім фартушку, Чорний шарфик та шапчина, Хто маленька ця пташина, Та корисна трудівниця? Називається…(синиця). в)Швидко скрізь цей птах літає, Всіх комашок поїдає, За вікном гніздо будує, Тільки в нас він не зимує.(Ластівка). –Отже, про кого ми будемо говорить на уроці ?
ІV. Робота над новим матеріалом.
а)Читання статті в «Енциклопедії»…(с.50-53). б)Розгляд ілюстрованого матеріалу.
в)Розповідь вчителя.
-Існує близько 8500 видів пташок. В Україні проживає близько 358 видів пташок, але найбільше горобців і шпаків. А зараз перевіримо, яких птахів знаєш ти. г)Гра «Впіймай пташку»(оплесками) Зозуля,іволга,вівця,бджола,орел,борсук,синиця,сорока,метелик,ластівка,півень. Які дві групи птахів ти знаєш? д)Хвилинка відпочинку. Зозуля кує: «Ку-ку, ку-ку!» Голуб воркує: «Гу-гу, гу-гу!» Півень кукурікає: «Ку-ку-рі-ку!» Сова кричить: «Угу-угу!» Риба мовчить, ні пари з вуст. е) Гра «Впіймаєш, якщо відгадаєш». Вірно людям я служу, Їм дерева стережу, Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників ним добуваю.
а)ластівка б)дятел в) шишкар. Життя дятла тісно пов’язане з лісом. На деревах він їсть, гніздиться, ховається від ворогів. Має міцні нігті й пружний хвіст. Прямим і довгим язиком дістає комах. Ще про дятла говорять, що він санітар лісу, бо знищує велику кількість комах-шкідників.
є) Пальчикова гімнастика.
«Окуляри». «Собака». «Пташка». ж) Скарбничка Всезнайок. 1.Якщо ластівка низько літає-незабаром піде дощ. 2.Шпаки та галки сідають на спину коровам, вівцям та коням і викльовують із шкіри комах та личинок . 3.Шпаки вміють удавати голоси інших птахів, «співають», як жаба, гавкають, як собака. Можуть передавати звук автомобіля, що їде. 4.Існує пам’ятник гусям у Римі. Вони, зчинивши галас, попередили жителів і врятували місто від ворога. ж)Гра «Лото». –Ластівка низько літає (на дощ). -Соловейко затьохкав (вода у річках почала спадати). –Як на початку травня ворон у житі ховається (народ на добре жниво сподівається). з)Тест. –Яка пташка не в’є гніздечка, а підкладає свої яйця в чужі гнізда? а) зозуля б) синиця –Чим живиться дятел? а)насінням б)комахами –Де живуть шпаки, яким не вистачило шпаківень? а)у чужому гнізді б)в дуплі V. Підсумок уроку. Кросворд «Птахи»(с.42)( «Цікаві завдання з природознавства).