Цей урок я проводила, вивчаючи тему про іменник. Діти з цікавістю проводили гру "Мікрофон", адже кожен мав можливість висловитись. Також вони із задоволенням брали участь в усіх інших іграх. Проведіть таий урок і думаю, діти повторять і ізасвоять вивчену тему.
проведений у 4 класі
підготувала вчитель початкових класів
Мельни Наталія Степанівна
Тема: Іменник як частина мови. Повторення вивченого
Мета: повторити набуті знання про іменник, його значення, граматичні ознаки; закріплювати вміння знаходити іменники серед інших частин мови ; розвивати мислення дітей; розвивати пізнавальний інтерес.
Обладнання: сигнальні картки, мікрофон, кольорова крейда
Хід уроку
I. Організація класу
II. Актуалізація опорних знань
Дидактична гра « Мікрофон»
( Даю учневі мікрофон та ставлю запитання. Один учень відповідає решту доповнюють.)
Яке запитання ставимо до неживих істот? З якої літери пишемо власні назви? З якої літери пишемо загальні назви ? Яку роль виконує в реченні?
III. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
Вправа 97 (с.48)
Запис слів на дошці кольоровою крейдою
Хто? Що?
Донечко ранком
котик вікно
ганку
сніг
очі
вуха
іній
трамвайчик
До кожної групи доберіть 4 іменники.
1 ряд
Назви квітів:..
Назви геометричних фігур: …
2 ряд
Назви листяних дерев: …
Назви меблів: ..
Фізкультхвилинка.
( Весь клас стає в коло і йде)
Я іду шукати друга ( ідемо боком)
Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)
І руками притулились ( торкаємось долоньками рук)
Я іду шукати друга ( ідемо боком)
Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)
Ногами притулились (торкаємось ніжками)
Я іду шукати друга ( ідемо боком)
Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)
Щічками притулились ( торкаємось щічками)
Я іду шукати друга ( ідемо боком)
Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)
Вушками притулились ( торкаємося вушками)
Я іду шукати друга ( ідемо боком)
Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)
Носиками притулились ( торкаємося носиками)
Я іду шукати друга ( ідемо боком)
Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)
Спинками притулились ( торкаємось спинками)
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
Якщо це власна назва піднімаємо синій колір, якщо загальна – чрвоний.
Василина, дівчинка, собака, Мурчик, Барбос, сова, Сергійко, мама, бабуся, лисиця, Антон,кролик, Тимко, село, Харків,гриб, Лариса.
2 . Робота за вправою 99 (с. 49)
Виписування іменників за групами.
(Коментоване письмо з місця).
Назви конкретних предметів: телефон, сніг, дерево,книжка, кілометр.
Почуття: сум, біль, радість,жаль, плач.
Назви простору: височінь, безмежність, широчінь.
( Так)
V. Підсумок уроку
Гра « Незакінчене речення»
Слова, що є назвами предметів – це …
Іменники можуть бути назвами істот і …
Іменники бувають чоловічого… роду.
З великої літери пишуться … іменники.
Іменники відмінюються за …
Іменники – це… члени речення.
VI. Домашнє завдання
Вправа10.Вивчити правило с.49.