22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Урок з української мови "Іменник як частина мови.Повтореня вивченого."

Про матеріал

Цей урок я проводила, вивчаючи тему про іменник. Діти з цікавістю проводили гру "Мікрофон", адже кожен мав можливість висловитись. Також вони із задоволенням брали участь в усіх інших іграх. Проведіть таий урок і думаю, діти повторять і ізасвоять вивчену тему.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

проведений у 4 класі

 

 

 

 

 

підготувала вчитель початкових класів

Мельни Наталія Степанівна

 

 

 

Тема: Іменник як частина мови.  Повторення вивченого

Мета: повторити  набуті знання про іменник, його значення, граматичні ознаки; закріплювати вміння знаходити іменники серед інших частин мови ; розвивати мислення дітей; розвивати пізнавальний інтерес.

Обладнання: сигнальні картки, мікрофон, кольорова крейда

Хід уроку

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань

Дидактична гра « Мікрофон»

( Даю учневі мікрофон та ставлю запитання. Один учень відповідає решту доповнюють.)

  • На які частини поділяється мова?
  • Які частини мови належать до самостійних?
  • А які  - до службових?
  • Що таке іменник? На які питання відповідає? Яке запитання ставимо до живих істот?

Яке запитання ставимо до неживих істот? З якої літери пишемо власні назви? З якої літери пишемо загальні  назви ? Яку роль виконує в реченні?

  • Що таке прикметник? На які питання відповідає? Яку роль виконує в реченні?
  • Що таке дієслово ? На які запитання відповідає? Яку роль виконує в реченні?
  • Чим самостійні частини мови відрізняються від службових?

III. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

  1. Робота з підручником . Колективна робота.

Вправа 97 (с.48)

Запис слів на дошці кольоровою крейдою

Хто?     Що?

Донечко    ранком

котик     вікно

     ганку

     сніг

     очі

     вуха

     іній

     трамвайчик

  1. Робота в парах. Ознайомлення з теоретичним матеріалом ( с.49)
  2. Гра « Ми швидше» ( по рядах)

До кожної групи доберіть 4 іменники.
1 ряд

Назви квітів:..

Назви геометричних фігур: …

2 ряд

Назви листяних дерев: …

Назви меблів:  ..

Фізкультхвилинка.

( Весь клас стає в коло і йде)

Я іду шукати друга ( ідемо боком)

Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)

І руками притулились ( торкаємось долоньками рук)

Я іду шукати друга ( ідемо боком)

Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)

Ногами притулились (торкаємось ніжками)

Я іду шукати друга ( ідемо боком)

Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)

Щічками притулились ( торкаємось щічками)

Я іду шукати друга ( ідемо боком)

Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)

Вушками притулились ( торкаємося вушками)

Я іду шукати друга ( ідемо боком)

Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)

Носиками притулились ( торкаємося носиками)

Я іду шукати друга ( ідемо боком)

Зупинились подивились ( повертаємось наліво, направо)

 Спинками притулились ( торкаємось спинками)

IV. Узагальнення  й систематизація  отриманих знань

  1. Гра « Відгадай» ( робота з сигнальними картками )

Якщо це власна назва піднімаємо синій колір, якщо загальна – чрвоний.

Василина, дівчинка, собака, Мурчик, Барбос, сова, Сергійко, мама, бабуся, лисиця, Антон,кролик, Тимко,  село, Харків,гриб, Лариса.

2 . Робота  за вправою 99 (с. 49)

Виписування іменників за групами.

(Коментоване письмо з місця).

Назви конкретних предметів: телефон, сніг, дерево,книжка, кілометр.

Почуття: сум, біль, радість,жаль, плач.

Назви простору: височінь, безмежність, широчінь.

  1. Гра « Так -  ні»
  • Іменники, що відповідають на питання хто ? Це – істоти. (так)
  • Загальні іменники  пишуться з великої  літери .( Ні)
  • Штани – це і іменник, що вжито у множині (Так)
  • Ріпка , іменник  загальний? (Ні)
  • Назви сіл. міст, вулиць,  пишуться з великої літери? (Так)
  • Іменники, пов’язані з іншими словами за допомогою закінчень та прийменників?

 ( Так)

  • Іменники – це другорядні члени речення ? ( Ні)

V. Підсумок уроку

Гра « Незакінчене речення»

Слова, що є назвами предметів – це …

Іменники можуть бути назвами істот і …

Іменники  бувають чоловічого… роду.

З великої літери пишуться … іменники.

Іменники відмінюються за …

Іменники – це… члени речення.

VI. Домашнє завдання

Вправа10.Вивчити правило с.49.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку