Урок розвитку мовлення. Написання переказу за планом. 4 клас. Презентація + конспект.

Про матеріал
Урок розвитку мовлення. Написання переказу за планом. 4 клас. Презентація + конспект.
Перегляд файлу

КРИВОРІЗЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

Психолого-педагогічний факультет

Кафедра початкової освіти

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ

УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 4 КЛАСІ

НА ТЕМУ:

УРОК РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ. НАПИСАННЯ ПЕРЕКАЗУ ЗА ПЛАНОМ

 

 

 

Підготувала:

Студентка-практикантка

групи ПНІм-22

   Нетеса Світлана Олександрівна  

П.І.Б.

 

 

Методист:

Кравцова Інна Адамівна

 

_______________________________

(оцінка, підпис)

 

Учитель:

Гавриш Тетяна Василівна

_______________________________

(оцінка, підпис)

 

 

 

 

Кривий Ріг – 2023 рік

Дата: 28.09.2023

Клас: 4

Тема. Розвиток мовлення. Написання переказу за планом. Вимова і правопис слова восени.

Мета:

мовно-літературна: вчити переказувати текст за планом, записувати без помилок, збагачувати активний словник учнів / учениць;

розвивальна: розвивати зв’язного мовлення, критичне мислення;

виховна: виховувати любов до рідного краю, прироби та тварин, зацікавленість до вивчення української мови.

Очікувані результати:

Змістова лінія «Взаємодіємо усно»:

сприймає уважно усну інформацію [4 МОВ 1.1];

виконує усні інструкції й настанови вчителя щодо навчальних завдань [4 МОВ 1.1].

Змістова лінія «Взаємодіємо письмово»:

самостійно контролює виконання загальних правил письма [4 МОВ 3.3];

нарощує швидкість письма, безвідривно поєднуючи елементи букв та букви між собою, зберігаючи розбірливість [4 МОВ 3.1];

пише в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел [4 МОВ 3.1];

пише розбірливо [4 МОВ 3.1];

робить охайні виправлення [4 МОВ 3.3];

– розповідного змісту з елементами опису або міркування [4 МОВ 3.1];

– використовує у власних висловленнях виражальні засоби мови [4 МОВ 3.1];

– висловлює своє ставлення до того, про що пише [4 МОВ 3.1];

Змістова лінія «Досліджуємо медіа»:

сприймає критично доступні медіатексти [4 МОВ 1.1], [4 МОВ 2.1].

Змістова лінія «Досліджуємо мовні явища»:

дотримується правил вимовляння слів з ненаголошеними голосними [е], [и], дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим, подовженими приголосними звуками [4 МОВ 4.1];

правильно наголошує загальновживані слова [4 МОВ 4.1].

Словникова робота:

працюємо над правилами написання спільнокореневих слів;

додаємо нові слова в активний словниковий запас – восени, стріха.

Освітні галузі: мовно-літературна, природнича.

Обладнання: мультимедійна презентація, підручник для 4 кл. Українська мова та читання Н. Кравцова, 2021 р. (за ТОП під керівництвом Савченко О.Я.).

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Місце проведення: класна кімната.

 

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ. (1хв)

– Уже дзвіночок пролунав! Для роботи час почав!

– Зараз у нас урок української мови.

 

1. Емоційне налаштування. (Слайд №2)

По землі матусі-України  щоб багатство саду і городу
ходить осінь в золотім вбранні. принести в дарунок дітворі.
Запалила кетяги калини —   Щоб навчити нас добро творити,
спалахнули ґрона чарівні.   рідну землю і людей любити,
Грай-конем заїхала в діброву  материнську мову шанувати,
і на мить спинилася в дворі,  Батьківщину ділом величати.

Валентина Романова

 

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. (2-3хв)

1. Виконання вправи 65 (С. 23). (Слайд №3)

 

 

 

2. Каліграфічна хвилинка. Робота над ребусом. (Слайд №4)

– Відкриваємо звичайні зошити і записуємо число, 28 вересня, класна робота.

 

3. Гра «Яке слово заховалося?» (Слайд №5)

Восени — ви, син, неси, сови, оси, вони.

– Давайте запишимо ці слова у зошит. (Слайд №6)

 

 

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. (2-3 хв)

1. Вправа «Сходинки». (Слайд №7)

– Заповнити вільні клітинки так, щоб утворилися спільнокореневі слова.

 

Відповідь. Осінь, восени, осінній. (Слайд №8)

Антоніми: восени —навесні.

— Хочете дізнатися більше? Тоді — до роботи!

2. Щоденні 5. Збагачую свій словниковий запас. (Слайд №9)

 

3. Повідомлення теми та завдань уроку.

 

ІV. СПРИЙМАННЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. (5-7 хв)

1. Робота з підручником (С. 23). Виконання вправи 66. Складання кластера. (Слайд №10)

РУХЛИВА ВПРАВА (Слайд №11)

 

2. Вправа «Квест-цікавинка». (Слайд №12)

Міські та сільські ластівки живуть поряд з людьми. Вони прикріплюють свої гніздечка до виступів дерев’яних стін, над вікнами, на горищах, під дахами будинків, де живуть люди. А у селі ці пташки часто оселяються у повітках та хлівах (це будівлі, де тримають свійських тварин).

Яєчка висиджує тільки мама-ластівка, а тато носить їй їсти. Про малих ластів’ят подружжя дбає разом, здобуває їм їжу. Ластівки дуже спритно ловлять комашок просто на льоту. Ці птахи виводять пташенят аж двічі протягом літа. А на початку осені ластівки збираються у великі зграї.

 

V. НАПИСАННЯ ПЕРЕКАЗУ. (5-7 хв)

Стіна слів: стріха. (Слайд №12)

— Стрі́ха — солом’яна чи очеретяна покрівля. Стріхою також називають нижній край такої покрівлі, що нависає над стіною.

 

1. Виконання вправи 67.

Сканування QR-коду та слухання оповідання Василя Сухомлинського «Ластівки прощаються з рідним краєм».

(https://cutt.ly/twn9NqHP) (Слайд №14)

 

2. Структурний аналіз тексту. (Слайд №15)

— Який стиль переказу? (Художній)

— Чому ви так вважаєте?

— На які частини поділяють текст? (Зачин, основна частина, кінцівка)

— Про що розповідається в зачині?

— Про що розповідається в основній частині?

— Про що розповідається в кінцівці?

 

Повторне слухання оповідання.

 

ОФТАЛЬМОЛОГІЧНА ХВИЛИНКА (Слайд №16)

 

3. Виконання вправи 68.

Під стріхою однієї хатини жили ластівки. Весною вони поверталися з вирію. А восени відлітали в теплі краї.

У хатині жили батько, мати й Оленка. Весною дівчинка з нетерпінням чекала появи ластівок. Це було для дівчинки справжнім святом.

Улітку Оленка любила дивитись, як ластівки годують пташенят, вкладаються спати. А восени, коли вони відлітали, дівчинці ставало сумно: мовби розлучалася з дорогими друзями.

За кілька днів до відлітання ластівки сідали на електричних дротах й довго там сиділи. Оленці здавалося, що птахи сумують. Мама казала, що вони прощаються з рідною землею.

Оленка підходила до ластівок, що сиділи на дротах. Їй дуже хотілося, щоб ластівки і з нею попрощалися.

 

 

4. Усний докладний переказ за планом та опорними словами.

Опорні слова та словосполучення: під стріхою, весною, восени, відлітали, батько, мати, Оленка, з нетерпінням, справжнє свято, улітку, восени, на електричних дротах, Оленці здавалось, прощаються, на дротах, дуже хотілося. (Слайд №17)

Декілька дітей переказує текст за планом та опорними словами та словосполученнями.

 

 

 

5. Робота по попередженню помилок у переказі. Гра «Назви орфограму». (Слайд №18)

         навесні, восени, з нетерпінням, землею. (Ненаголошені голосні -е,  и)

         нетерпінням, відлітання (Подовжені м’які приголосні)

         відлітали, відлітали, підходила розлучалася. (Написання префіксів від-, роз-)

         ластів’ята (Написання слів з апострофом)

 

— Стіна слів: дівчинка, дівчинці, Оленка, Оленці, улітку, прощаються, вкладаються.

— Над правописом цих слів, ми будемо працювати дещо пізніше. Як ви гадаєте, у яких частинках нам потрібно бути особливо уважними?

 

6. Написання переказу письмового докладного переказу. (Слайд №19)

Учні виконують роботу самостійно. Учитель за необхідністю надає допомогу. Після того, як учень прочитає написаний переказ, однокласники визначають краще в роботі.

 

 

VІ. РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (1-2 хв)

1. Гра «Оціни свою роботу на уроці фразеологізмом». (Слайд №20)

— Доберіть фразеологізм, який оцінить вашу роботу на уроці.

 

Ворон (галок, галки) лічити — нічого не робити, не працювати, ледарювати.

Товктися як у ступі — дуже багато, виснажливо працювати, виконувати якусь метушливу роботу.

Рук не чути — дуже втомитися, перенапружитися від надмірної праці.

Чужими руками — використовуючи працю, зусилля, енергію інших досягти успіху.

Ворушити мізками — добре думати.

До сьомого поту працювали — дуже виснажливо, понад силу; тяжко.

Як голка з ниткою — дружно.

 

– На цьому наш урок закінчено. Дякую вам за активну роботу на уроці, у вас вийшло виконати усі завдання та нагодувати котика. Гарного всім дня, до зустрічі!

 


СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1.     Весела рухлива вправа для учнів. Танець веселих грибочків. URL: https://youtu.be/KsUrpoubiHM?si=0fNEqJPaKCRXoeat
  2.     Відео оповідання Василя Сухомлинського «Ластівки прощаються з рідним краєм». URL: https://cutt.ly/twn9NqHP
  3.     Генератор прописів онлайн. URL: https://nekin.info/prog/primo.html
  4.     Державний стандарт початкової освіти. URL: https://cutt.ly/OYdHMwh
  5.     Кравцова Н. Українська мова та читання : підруч. для 4 кл. закл. загал. серед. освіти. У 2 ч. ЧІ. 1 / Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова. — Тернопіль : Підручники і посібники. 2021. 144 с. URL: https://cutt.ly/Vwn1nRqh
  6.     Руханка. URL: https://cutt.ly/Wwn9NjAY
  7.     Типові освітні програми для 3-4 класів НУШ. Савченко О.Я. URL: https://cutt.ly/Wwn1myk9
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок розвитку мовлення. Написання переказуза планом. Будова слова. Сьогодні07.10.2023 Урок№16 Нетеса Світлана

Номер слайду 2

Емоційне налаштування. По землі матусі-України щоб багатство саду і городуходить осінь в золотім вбранні. принести в дарунок дітворі. Запалила кетяги калини — Щоб навчити нас добро творити,спалахнули ґрона чарівні. рідну землю і людей любити,Грай-конем заїхала в діброву материнську мову шанувати,і на мить спинилася в дворі, Батьківщину ділом величати. Валентина Романова

Номер слайду 3

Робота з підручником. С. 23 Вправа 65восени

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Вправа-гра «Слова у слові заховалися»восенивонивисиннесисовиосисонвéсни

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Вправа «Сходинки»Заповнити вільні клітинки так, щоб утворилися спільнокореневі слова.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що?Коли?Який?овіеннйосі

Номер слайду 8

Вправа «Сходинки»Заповнити вільні клітинки так, щоб утворилися спільнокореневі слова.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що?Коли?Який?овіеннйосісьонисні

Номер слайду 9

ЩОДЕННІ 5 Восени́ — óсінь, осі́нній. Восени і горобець багатий. Восени́ — навесні́. Восени день блисне, а три кисне. Збагачую свій словниковий запас.

Номер слайду 10

Робота з підручником. С. 23 Вправа 66восенипогодаптахидощластівкиопадихолодвітерхмарижуравлілелекисорокигоробці

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Квест-цікавинка Міські та сільські ластівки живуть поряд з людьми. Вони прикріплюють свої гніздечка до виступів дерев’яних стін, над вікнами, на горищах, під дахами будинків, де живуть люди. А у селі ці пташки часто оселяються у повітках та хлівах (це будівлі, де тримають свійських тварин). Яєчка висиджує тільки мама-ластівка, а тато носить їй їсти. Про малих ластів’ят подружжя дбає разом, здобуває їм їжу. Ластівки дуже спритно ловлять комашок просто на льоту. Ці птахи виводять пташенят аж двічі протягом літа. А на початку осені ластівки збираються у великі зграї.

Номер слайду 13

Стрі́ха — солом’яна чи очеретяна покрівля. Стріхою також називають нижній край такої покрівлі, що нависає над стіною. Збагачую свій словниковий запас. ЩОДЕННІ 5

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Структурний аналіз тексту. С. 23 Який стиль тексту?Чому ви так вважаєте?З яких частин складається текст?Про що розповідається в зачині? Про що розповідається в основній частині?Про що розповідається в кінцівці?

Номер слайду 16

Гімнастика для очей

Номер слайду 17

Робота з підручником. С. 23 Вправа 68 Опорні слова: Під стріхою, весною, восени, відлітали, батько, мати, Оленка, з нетерпінням, справжнє свято, улітку, восени, на електричних дротах, Оленці здавалось, прощаються, на дротах, дуже хотілося.

Номер слайду 18

навесні, восени, з нетерпінням, землею. (Ненаголошені голосні -е,  и) нетерпінням, відлітання (Подовжені м’які приголосні) відлітали, відлітали, підходила розлучалася. (Написання префіксів від-, роз-) ластів’ята (Написання слів з апострофом) Гра «Назви орфограму»

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Підсумки уроку. Оберіть фразеологізм, який оцінює вашу роботу на уроці. Як голка з ниткою — дружно. Товктися як у ступі — виконувати якусь метушливу роботу. Ворон рахувати — нічого не робити, ледарювати. Рук не чути — дуже втомитися від надмірної праці. Чужими руками — використовуючи працю інших. Ворушити мізками — добре думати. До сьомого поту — дуже виснажливо, понад силу; тяжко.

Номер слайду 21

До нових зустрічів!Нетеса Світлана

zip
Додано
25 березня
Переглядів
612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку