Урок розвитку мовлення "Природа у поетичних творах світової літератури"

Про матеріал
Тема. Природа у поетичних творах світової літератури. Мета: розвивати зв’язне мовлення учнів, творчу уяву, образне та логічне мислення; виховувати любов до слова, до природи. Обладнання: репродукції картин про природу; музичний фрагмент із циклу «Пори року» А.Вівальді. Хід уроку I. Організація початку уроку. II. Оголошення теми і мети уроку. - Яким ви би хотіли бачити наш урок? (цікавим, пізнавальним) - Від кого це залежить? (від дітей, від вчителя, від співпраці) - Що для цього потрібно? (слухати вчителя, слухати один одного, допомагати, слідкувати за мовою, використовувати свої знання). III. Актуалізація опорних знань. 1. Вступне слово вчителя. - Які ви знаєте поетичні твори зі світової літератури про природу? 2. Декламація віршів: П.Шеллі «Глянь за містом сонце стало», Р.Бернс «Моє серце в верховині» - Скажіть, будь ласка, що використовують поети у віршах? (художні засоби). - Які? (метафори, епітети, порівняння). - Для чого? (щоб надати віршам емоційності, виразності, для поліпшення настрою у читача). - Спробуйте самостійно, дивлячись на оточуюче середовище, підібрати образні вирази про природу, весну. (відповіді дітей). 3. Робота за картинами. - Виходить, що краще ніж поети, ніхто про природу сказати не може. А хто може без слів показати красу природи? (художники). - За допомогою чого? (фарби). - Пропоную вашій увазі репродукції картин. - Яка тема поєднує ці репродукції? (опис природи). - Як називається зображення природи? (пейзаж). Аналіз картин - Які кольори використовує художник? (теплі чи холодні) - Яка пора року? - Що на це вказує? - Якими фарбами він зобразив небо? - Що можна сказати, якщо порівняти ці картини? - А яке буває сонце весною? - А тепер спробуйте описати рослини весною. 4. Слухання музичного фрагменту (уявне малювання) - Поети пишуть вірші, письменники прозу, художники малюють картини, а хто передає настрій природи за допомогою музики? (композитори) - Яких композиторів ви знаєте? - Пропоную вам прослухати музичний фрагмент із циклу «Пори року» Вівальді. Під час прослуховування можна пофантазувати і зустрітися з весною. - Якою ви її уявляете? (відповіді учнів). 5. Робота над твором - Яка частина мови збагачує наше мовлення? (прикметник). Ці слова допомужть вам у написання твору. - Самостійно або за якоюсь репродукцією складіть опис природи, намагаючись побачити і описати такі деталі, які ви раніше не помічали; використовуйте виразні образи, художні засоби. Можлива прозова або віршована форма. Для полегшення написання твору я пропоную вам опроні слова; небо, сонце, річка, дерева, струмок, рослини, птахи… IV. Підсумок уроку - Написання творів у чорновому варіанті та їх перевірка.
Перегляд файлу

Тема. Природа у поетичних творах світової літератури.

Мета: розвивати зв’язне мовлення учнів, творчу уяву, образне та логічне мислення; виховувати любов до слова, до природи.

Обладнання: репродукції картин про природу; музичний фрагмент із циклу «Пори року» А.Вівальді.

 

Хід уроку

I. Організація початку уроку.

II. Оголошення  теми і мети уроку.

 - Яким ви би хотіли бачити наш урок? (цікавим, пізнавальним)

 - Від кого це залежить? (від дітей, від вчителя, від співпраці)

 - Що для цього потрібно? (слухати вчителя, слухати один одного, допомагати, слідкувати за мовою, використовувати свої знання).

III. Актуалізація опорних знань.

 1. Вступне слово вчителя.

 - Які ви знаєте поетичні твори зі світової літератури про природу?

 2. Декламація віршів: П.Шеллі «Глянь за містом сонце стало», Р.Бернс «Моє серце в верховині»

 - Скажіть, будь ласка, що використовують поети у віршах? (художні засоби).

 - Які? (метафори, епітети, порівняння).

 - Для чого? (щоб надати віршам емоційності, виразності, для поліпшення настрою у читача).

 - Спробуйте самостійно, дивлячись на оточуюче середовище, підібрати образні вирази про природу, весну. (відповіді дітей).

 3. Робота за картинами.

 - Виходить, що краще ніж поети, ніхто про природу сказати не може. А хто може без слів показати красу природи? (художники).

 - За допомогою чого? (фарби).

 - Пропоную вашій увазі репродукції картин.

 - Яка тема поєднує ці репродукції? (опис природи).

 - Як називається зображення природи? (пейзаж).

Аналіз картин

 -  Які кольори використовує художник? (теплі чи холодні)

 - Яка пора року?

 - Що на це вказує?

 - Якими фарбами він зобразив небо?

 - Що можна сказати, якщо порівняти ці картини?

 - А яке буває сонце весною?

 - А тепер спробуйте описати рослини весною.

4. Слухання музичного фрагменту (уявне малювання)

- Поети пишуть вірші, письменники прозу, художники малюють картини, а хто передає настрій природи за допомогою музики? (композитори)

- Яких композиторів ви знаєте?

- Пропоную вам прослухати музичний фрагмент із циклу «Пори року» Вівальді. Під час прослуховування можна пофантазувати і зустрітися з весною.

- Якою ви її уявляете? (відповіді учнів).

5. Робота над твором

- Яка частина мови збагачує наше мовлення? (прикметник). Ці слова допомужть вам у написання твору.

- Самостійно або за якоюсь репродукцією складіть опис природи, намагаючись побачити і описати такі деталі, які ви раніше не помічали; використовуйте виразні образи, художні засоби. Можлива прозова або віршована форма. Для полегшення написання твору я пропоную вам опроні слова; небо, сонце, річка, дерева, струмок, рослини, птахи…

IV. Підсумок уроку

 - Написання творів у чорновому варіанті та їх перевірка.

 

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2023
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку