Урок розвитку зв'язного мовлення з теми "Розповідь про мрію здійснити подорож в одне із улюблених міст України"

Про матеріал

Цей урок буде вчити писати твори з обґрунтуванням власної думки; розвивати вміння складати план твору, будувати діалог на задану тему; виховувати бажання досягти власної мрії, працелюбність, старанність, наполегливість у здійсненні заповітної мрії.

Перегляд файлу

1

 

 Тема. Розповідь про мрію здійснити подорож в одне із улюблених міст України.

 

Мета: вчити писати твори з обґрунтуванням власної думки; розвивати вміння складати план твору, будувати діалог на задану тему; виховувати бажання досягти власної мрії, працелюбність, старанність, наполегливість у здійсненні заповітної мрії.

Обладнання: ілюстрації із зображенням дітей, які відпочивають на морі, в горах, в санаторії, які працюють за комп’ютером, катаються на велосипеді, роликах; прислів’я, мультимедійна презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Психологічна настанова

Сьогодні наш урок, як подих,

Нехай краплиною впаде.

До днів веселих і щасливих

Хай наша мрія нас веде.

 

Я – особистість творча.

Я – думаю, замислююсь.

Я – аналізую, висловлюю свої судження.

Я – хочу знати.

-    Для успіху візьмемо з собою на урок старанність, творчість, увагу, мислення, активність, товариськість, працелюбність, уяву, знання.

 

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду дітей.

 

 1.  Гра «Дешифрувальник»  

 

  •                  Щоб дізнатися, про що ми поговоримо на уроці, треба виконати вправу «Дешифрувальник». А допоможе нам мобільний телефон. Літери на ньому розташовані під цифрами. Що розшифрувати слово, треба вибрати лише одну букву. Номер 5740.  
  •                  Яке це слово? (мрія) 

 

2. Робота в групах.  « Кубування»

- З’ясувати, що таке мрія нам допоможе ось цей кубик.

Кубик, діти, не простий.

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.

  •    Працюємо в групах. Обираємо колір. Подивіться своє завдання. (Зелена грань – розтлумач. Червона грань – добери споріднені слова. Жовта грань – опиши. Синя грань – порівняй.  Коричнева грань – синоніми (бажання, прагнення).  Фіолетова грань – асоціації.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Мотивація навальної діяльності.
  •                  Сьогодні на уроці ми вирушимо у політ власної фантазії на крилах мрії, і ви напишете твір про свою заповітну мрію здійснити подорож в одне із міст України. А також обґрунтуйте, чому прагнете досягнути здійснення саме цієї мрії.

 

ІІІ. Колективна підготовча робота. Мовна підготовка.

 

1. Читання вірша.

Мріє, не зрадь. Я так довго до тебе тужила,

Скільки безрадісних днів, скільки безсонних ночей.

А тепер я у тебе останню надію вложила.

О, не згасни ти, світло безсонних очей. (Леся Українка)

 

-   Про що тривожилася Леся Українка? (Щоб не втратити мрію, надію, бо то є те, що тримає її на світі).

-    У кожної людини є своя заповітна мрія. Як ви розумієте цей вислів?

 

4.Словникова робота.

 

Мріяти  думати про здійснення чого-небудь бажаного, прагнути у думках до чогось. Це те, що створене уявою, фантазією, витвір уяви.

Заповітна мрія – таємнича, прихована, найдорожча.

Рожеві мрії – мріяти про щось нереальне, нездійсненне.

 

5. Огляд виставки малюнків, фотографій на тему «Моя мрія».

 

4. Гра «Квіточка». Робота в парах.

 

-    Діти, як ви гадаєте, на які два види ми можемо розділити наші мрії? (Матеріальні, духовні).

 

-    Попрацюйте парами і зобразіть у вигляді пелюсток до двох квіток мрії, які ви вважаєте духовні, і мрії, які на вашу думку є матеріальні.

(Духовні: мир, спокій, милосердя, свобода, здоров’я, доброта….

Матеріальні: Торт, шоколад, лялька, велосипед, ранець, книга…)

 

5. Слово вчителя.

-    Подивіться навкруги. Перед нами різні предмети: олівці, ручки, книги, парти, телевізор, магнітофон. Це теж чиїсь вже здійснені мрії. Всі ми прагнемо жити в достатку, мати гарних друзів, міцне здоров’я, багато подорожувати.

Але, щоб наші мрії здійснилися, мало одного бажання, потрібно докладати працю, розум, певні зусилля. 

 

 6. Перегляд фотографій, розповідь про пам’ятні місця.

-   Перегляньте фотографії. Якою темою вони об’єднані?

 

7. Складання діалогу. Гра «Телефонна розмова»,

-  Поцікавтесь у сусідів по парті, у яке місто вони мріють здійснити подорож? 

-    Складіть діалог у вигляді телефонної розмови.

 

8. Технологія «Незакінчене речення».

-    Я пропоную вам закінчити речення. 

Звичайно, кожен мріє про цікаву (подорож). Я хотів би вирушити у подорож великими містами моєї …(країни). Тоді вперше побувати у столиці  місті-…(Києві). Побачити майдан … (Незалежності). В Україні є багато красивих  … (міст). Канів, Херсон, Полтава та багато інших – усіх не (перелічити). Кожне місто по-своєму …(цікаве). Там є на що …(подивитися).   

  • Який текст у нас вийшов?  (розповідь)

 

9.  Складання плану твору.

-  З яких частин складається твір-розповідь? 

-  Самостійно складіть план тексту. Будьте уважними, слідкуйте за

послідовністю своїх думок.

 

План

1.    Моя мрія.

2.    Що я хочу побачити у місті?

3.    Мої почуття.

 

10. Фізкультхвилинка

Ми веселі і завзяті,

Добрі хлопчики й дівчата,

Живемо у світі мрій,

Щастя, радості, надій.

 

Як у пташечки крилята,

Наші мрії - немовлята.

Хай летять у світ широкий

Аж до сонечка високо.

ІV. Складання усної зв’язної розповіді учнями.

 

 

V. Самостійна робота.

VІ. Перевірка самостійної роботи, удосконалення тексту.

 

  1. Читання творів учнями.

 

  1. Корекція і доопрацьовування творів.

 

VІІ. Підсумок уроку

 

-    Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

-    Сподіваюсь, що мрія, про яку ви сьогодні писали, обов’язково здійсниться, а на зміну їй прийдуть нові, ще цікавіші й жаданіші. Тож мрійте, працюйте і сподівайтеся на успіх, адже в ньому і є сила нашого життя на землі.

Небо зорями рясніє,

Таємниче і глибоке,

Всесвіт нам бентежить мрії,

Спонукаючи до дії,

Розум радує і око.

Оксамитова безодня

Так притягує до себе!

Пригадаємо сьогодні

Тих, кому мріялось постійно:

Романтичних, геніальних

Винахідників сміливих,

Завдяки яким реально

В кожній хаті маєм диво.

Інтернет,зв’язок мобільний,

Телебачення, прогноз,

Спілкування з світом вільне –

Змінює життя всерйоз!

Щира шана тим землянам,

Що мрію справдили в життя,

І бажаємо сьогодні

Мріять кожному сповна…

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 грудня 2019
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку