Урок розвитку зв'язного мовлення з теми "Розповідь про мрію здійснити подорож в одне із улюблених міст України"

Про матеріал

Цей урок буде вчити писати твори з обґрунтуванням власної думки; розвивати вміння складати план твору, будувати діалог на задану тему; виховувати бажання досягти власної мрії, працелюбність, старанність, наполегливість у здійсненні заповітної мрії.

Перегляд файлу

1

 

 Тема. Розповідь про мрію здійснити подорож в одне із улюблених міст України.

 

Мета: вчити писати твори з обґрунтуванням власної думки; розвивати вміння складати план твору, будувати діалог на задану тему; виховувати бажання досягти власної мрії, працелюбність, старанність, наполегливість у здійсненні заповітної мрії.

Обладнання: ілюстрації із зображенням дітей, які відпочивають на морі, в горах, в санаторії, які працюють за комп’ютером, катаються на велосипеді, роликах; прислів’я, мультимедійна презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Психологічна настанова

Сьогодні наш урок, як подих,

Нехай краплиною впаде.

До днів веселих і щасливих

Хай наша мрія нас веде.

 

Я – особистість творча.

Я – думаю, замислююсь.

Я – аналізую, висловлюю свої судження.

Я – хочу знати.

-    Для успіху візьмемо з собою на урок старанність, творчість, увагу, мислення, активність, товариськість, працелюбність, уяву, знання.

 

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду дітей.

 

 1.  Гра «Дешифрувальник»  

 

  •                  Щоб дізнатися, про що ми поговоримо на уроці, треба виконати вправу «Дешифрувальник». А допоможе нам мобільний телефон. Літери на ньому розташовані під цифрами. Що розшифрувати слово, треба вибрати лише одну букву. Номер 5740.  
  •                  Яке це слово? (мрія) 

 

2. Робота в групах.  « Кубування»

- З’ясувати, що таке мрія нам допоможе ось цей кубик.

Кубик, діти, не простий.

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.

  •    Працюємо в групах. Обираємо колір. Подивіться своє завдання. (Зелена грань – розтлумач. Червона грань – добери споріднені слова. Жовта грань – опиши. Синя грань – порівняй.  Коричнева грань – синоніми (бажання, прагнення).  Фіолетова грань – асоціації.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Мотивація навальної діяльності.
  •                  Сьогодні на уроці ми вирушимо у політ власної фантазії на крилах мрії, і ви напишете твір про свою заповітну мрію здійснити подорож в одне із міст України. А також обґрунтуйте, чому прагнете досягнути здійснення саме цієї мрії.

 

ІІІ. Колективна підготовча робота. Мовна підготовка.

 

1. Читання вірша.

Мріє, не зрадь. Я так довго до тебе тужила,

Скільки безрадісних днів, скільки безсонних ночей.

А тепер я у тебе останню надію вложила.

О, не згасни ти, світло безсонних очей. (Леся Українка)

 

-   Про що тривожилася Леся Українка? (Щоб не втратити мрію, надію, бо то є те, що тримає її на світі).

-    У кожної людини є своя заповітна мрія. Як ви розумієте цей вислів?

 

4.Словникова робота.

 

Мріяти  думати про здійснення чого-небудь бажаного, прагнути у думках до чогось. Це те, що створене уявою, фантазією, витвір уяви.

Заповітна мрія – таємнича, прихована, найдорожча.

Рожеві мрії – мріяти про щось нереальне, нездійсненне.

 

5. Огляд виставки малюнків, фотографій на тему «Моя мрія».

 

4. Гра «Квіточка». Робота в парах.

 

-    Діти, як ви гадаєте, на які два види ми можемо розділити наші мрії? (Матеріальні, духовні).

 

-    Попрацюйте парами і зобразіть у вигляді пелюсток до двох квіток мрії, які ви вважаєте духовні, і мрії, які на вашу думку є матеріальні.

(Духовні: мир, спокій, милосердя, свобода, здоров’я, доброта….

Матеріальні: Торт, шоколад, лялька, велосипед, ранець, книга…)

 

5. Слово вчителя.

-    Подивіться навкруги. Перед нами різні предмети: олівці, ручки, книги, парти, телевізор, магнітофон. Це теж чиїсь вже здійснені мрії. Всі ми прагнемо жити в достатку, мати гарних друзів, міцне здоров’я, багато подорожувати.

Але, щоб наші мрії здійснилися, мало одного бажання, потрібно докладати працю, розум, певні зусилля. 

 

 6. Перегляд фотографій, розповідь про пам’ятні місця.

-   Перегляньте фотографії. Якою темою вони об’єднані?

 

7. Складання діалогу. Гра «Телефонна розмова»,

-  Поцікавтесь у сусідів по парті, у яке місто вони мріють здійснити подорож? 

-    Складіть діалог у вигляді телефонної розмови.

 

8. Технологія «Незакінчене речення».

-    Я пропоную вам закінчити речення. 

Звичайно, кожен мріє про цікаву (подорож). Я хотів би вирушити у подорож великими містами моєї …(країни). Тоді вперше побувати у столиці  місті-…(Києві). Побачити майдан … (Незалежності). В Україні є багато красивих  … (міст). Канів, Херсон, Полтава та багато інших – усіх не (перелічити). Кожне місто по-своєму …(цікаве). Там є на що …(подивитися).   

  • Який текст у нас вийшов?  (розповідь)

 

9.  Складання плану твору.

-  З яких частин складається твір-розповідь? 

-  Самостійно складіть план тексту. Будьте уважними, слідкуйте за

послідовністю своїх думок.

 

План

1.    Моя мрія.

2.    Що я хочу побачити у місті?

3.    Мої почуття.

 

10. Фізкультхвилинка

Ми веселі і завзяті,

Добрі хлопчики й дівчата,

Живемо у світі мрій,

Щастя, радості, надій.

 

Як у пташечки крилята,

Наші мрії - немовлята.

Хай летять у світ широкий

Аж до сонечка високо.

ІV. Складання усної зв’язної розповіді учнями.

 

 

V. Самостійна робота.

VІ. Перевірка самостійної роботи, удосконалення тексту.

 

  1. Читання творів учнями.

 

  1. Корекція і доопрацьовування творів.

 

VІІ. Підсумок уроку

 

-    Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

-    Сподіваюсь, що мрія, про яку ви сьогодні писали, обов’язково здійсниться, а на зміну їй прийдуть нові, ще цікавіші й жаданіші. Тож мрійте, працюйте і сподівайтеся на успіх, адже в ньому і є сила нашого життя на землі.

Небо зорями рясніє,

Таємниче і глибоке,

Всесвіт нам бентежить мрії,

Спонукаючи до дії,

Розум радує і око.

Оксамитова безодня

Так притягує до себе!

Пригадаємо сьогодні

Тих, кому мріялось постійно:

Романтичних, геніальних

Винахідників сміливих,

Завдяки яким реально

В кожній хаті маєм диво.

Інтернет,зв’язок мобільний,

Телебачення, прогноз,

Спілкування з світом вільне –

Змінює життя всерйоз!

Щира шана тим землянам,

Що мрію справдили в життя,

І бажаємо сьогодні

Мріять кожному сповна…

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 грудня 2019
Переглядів
10104
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку