Цей урок буде вчити писати твори з обґрунтуванням власної думки; розвивати вміння складати план твору, будувати діалог на задану тему; виховувати бажання досягти власної мрії, працелюбність, старанність, наполегливість у здійсненні заповітної мрії.
1
Тема. Розповідь про мрію здійснити подорож в одне із улюблених міст України.
Мета: вчити писати твори з обґрунтуванням власної думки; розвивати вміння складати план твору, будувати діалог на задану тему; виховувати бажання досягти власної мрії, працелюбність, старанність, наполегливість у здійсненні заповітної мрії.
Обладнання: ілюстрації із зображенням дітей, які відпочивають на морі, в горах, в санаторії, які працюють за комп’ютером, катаються на велосипеді, роликах; прислів’я, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Психологічна настанова
Сьогодні наш урок, як подих,
Нехай краплиною впаде.
До днів веселих і щасливих
Хай наша мрія нас веде.
Я – особистість творча.
Я – думаю, замислююсь.
Я – аналізую, висловлюю свої судження.
Я – хочу знати.
- Для успіху візьмемо з собою на урок старанність, творчість, увагу, мислення, активність, товариськість, працелюбність, уяву, знання.
ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду дітей.
1. Гра «Дешифрувальник»
2. Робота в групах. « Кубування»
- З’ясувати, що таке мрія нам допоможе ось цей кубик.
Кубик, діти, не простий.
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання ваші перевіряє.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Колективна підготовча робота. Мовна підготовка.
1. Читання вірша.
Мріє, не зрадь. Я так довго до тебе тужила,
Скільки безрадісних днів, скільки безсонних ночей.
А тепер я у тебе останню надію вложила.
О, не згасни ти, світло безсонних очей. (Леся Українка)
- Про що тривожилася Леся Українка? (Щоб не втратити мрію, надію, бо то є те, що тримає її на світі).
- У кожної людини є своя заповітна мрія. Як ви розумієте цей вислів?
4.Словникова робота.
Мріяти – думати про здійснення чого-небудь бажаного, прагнути у думках до чогось. Це те, що створене уявою, фантазією, витвір уяви.
Заповітна мрія – таємнича, прихована, найдорожча.
Рожеві мрії – мріяти про щось нереальне, нездійсненне.
5. Огляд виставки малюнків, фотографій на тему «Моя мрія».
4. Гра «Квіточка». Робота в парах.
- Діти, як ви гадаєте, на які два види ми можемо розділити наші мрії? (Матеріальні, духовні).
- Попрацюйте парами і зобразіть у вигляді пелюсток до двох квіток мрії, які ви вважаєте духовні, і мрії, які на вашу думку є матеріальні.
(Духовні: мир, спокій, милосердя, свобода, здоров’я, доброта….
Матеріальні: Торт, шоколад, лялька, велосипед, ранець, книга…)
5. Слово вчителя.
- Подивіться навкруги. Перед нами різні предмети: олівці, ручки, книги, парти, телевізор, магнітофон. Це теж чиїсь вже здійснені мрії. Всі ми прагнемо жити в достатку, мати гарних друзів, міцне здоров’я, багато подорожувати.
Але, щоб наші мрії здійснилися, мало одного бажання, потрібно докладати працю, розум, певні зусилля.
6. Перегляд фотографій, розповідь про пам’ятні місця.
- Перегляньте фотографії. Якою темою вони об’єднані?
7. Складання діалогу. Гра «Телефонна розмова»,
- Поцікавтесь у сусідів по парті, у яке місто вони мріють здійснити подорож?
- Складіть діалог у вигляді телефонної розмови.
8. Технологія «Незакінчене речення».
- Я пропоную вам закінчити речення.
Звичайно, кожен мріє про цікаву … (подорож). Я хотів би вирушити у подорож великими містами моєї …(країни). Тоді вперше побувати у столиці місті-…(Києві). Побачити майдан … (Незалежності). В Україні є багато красивих … (міст). Канів, Херсон, Полтава та багато інших – усіх не … (перелічити). Кожне місто по-своєму …(цікаве). Там є на що …(подивитися).
9. Складання плану твору.
- З яких частин складається твір-розповідь?
- Самостійно складіть план тексту. Будьте уважними, слідкуйте за
послідовністю своїх думок.
План
1. Моя мрія.
2. Що я хочу побачити у місті?
3. Мої почуття.
10. Фізкультхвилинка
Ми веселі і завзяті,
Добрі хлопчики й дівчата,
Живемо у світі мрій,
Щастя, радості, надій.
Як у пташечки крилята,
Наші мрії - немовлята.
Хай летять у світ широкий
Аж до сонечка високо.
ІV. Складання усної зв’язної розповіді учнями.
V. Самостійна робота.
VІ. Перевірка самостійної роботи, удосконалення тексту.
VІІ. Підсумок уроку
- Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
- Сподіваюсь, що мрія, про яку ви сьогодні писали, обов’язково здійсниться, а на зміну їй прийдуть нові, ще цікавіші й жаданіші. Тож мрійте, працюйте і сподівайтеся на успіх, адже в ньому і є сила нашого життя на землі.
Небо зорями рясніє,
Таємниче і глибоке,
Всесвіт нам бентежить мрії,
Спонукаючи до дії,
Розум радує і око.
Оксамитова безодня
Так притягує до себе!
Пригадаємо сьогодні
Тих, кому мріялось постійно:
Романтичних, геніальних
Винахідників сміливих,
Завдяки яким реально
В кожній хаті маєм диво.
Інтернет,зв’язок мобільний,
Телебачення, прогноз,
Спілкування з світом вільне –
Змінює життя всерйоз!
Щира шана тим землянам,
Що мрію справдили в життя,
І бажаємо сьогодні
Мріять кожному сповна…