Урок побудований відповідно до методичних рекомендацій і містить види роботи щодо формування й реалізації критичного мислення. Учні знаходять у тексті ключові фрази й слова з метою визначення пізнавальної цінності тексту, вдосконалюють навички роботи з текстом, уміння висловлювати власну думку.
КЗ « Нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ст. № 9»
Визначення ключових фраз і слів та пізнавальної цінності в тексті
( урок в 10 кл.)
Урок підготувала
вчитель української мови і літератури
Бондарєва Г.О.
Тема. Визначення ключових фраз і слів та пізнавальної цінності в тексті
Мета: навчити учнів знаходити в тексті ключові фрази й слова з метою визначення пізнавальної цінності тексту, вдосконалювати навички роботи з текстом; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати власну думку; виховувати повагу до однокласників.
Обладнання: малюнки, дидактичний матеріал.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
ХІД УРОКУ
І. Оголошення теми й мети уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Робота з наочністю.
( Учні розповідають про свої асоціації щодо переглянутих малюнків )
2. Пояснення наукового поняття
Крити́чне ми́слення — (дав.-гр.— «мистецтво аналізувати, судження») — це наукове мислення, суть якого полягає в ухваленні ретельно обміркованих та незалежних рішень. Головним чином йому притаманні такі властивості, як усвідомленість та самовдосконалення.
ІІІ. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу
1. Робота з текстом.
З реклами
Запрошуємо взяти участь у безпрограшній лотереї «Щасливий квиток» ! Якщо зацікавилися нашим запрошенням, то негайно зареєструйтесь на нашому сайті ХХХХХХХХХХХ і заповніть анкету. Після сплати ООО гривень на наш рахунок 11111111111 вам зателефонує наш оператор і повідомить вам номер виграшного квитка.
Увага! Розігруються грошові лоти в розмірі 50000, 100000 150000 гривень та майнові лоти (сучасна техніка, позашляховик, омріяна подорож). Лотерея діє на всій території України. Вручення призів здійснюється в м. Києві.
ФАКТИ |
НЕ ФАКТИ |
З повідомлення
У кінці минулого року в нашому селищі Калинівка полагодили вуличне освітлення: встановили нові опори, замінили ліхтарі та дроти. Робота зроблена, але це не означає, що проблема вирішена остаточно. У селищі є вулиці, де електромережі існують майже півстоліття, але ще працюють. Депутати Калинівської селищної ради тримають на контролі це питання й виділять гроші на заміну решти обладнання. Мешканці Калинівки теж долучаться до фінансової складової цієї проблеми.
ФАКТИ |
НЕ ФАКТИ |
|
|
( Учні в тексті різним кольором виділяють факти й не факти. Свій вибір обґрунтовують)
2. Робота в зошиті.
Учні складають розповідь ( до 5 речень) про свій клас, використовуючи тільки факти. Декілька учнівських робіт обговорюють.
ІV. Підбиття підсумків уроку ( рефлексія)
1. ( Використовується інтерактивний метод « Шкала».)
З розмови між друзями
У кінотеатрі подивився стрічку про Бориса Мозолевського. Дуже цікаве кіно, мені сподобалось. Переглянь і ти. Якщо хочеш, я з тобою піду.
2. Психологічна гра « Зіпсований телефон»
Текст для відтворення: 1.03.2018 в актовій залі школи № 10 відбудеться загальноміський захід, присвячений 204 річниці з дня народження Т. Шевченка. На свято запрошені учні й учителі, представники громадських організацій. ( Учні висловлюють свою думку щодо учасників гри, коментуючи роль кожного.)
V. Домашнє завдання
У підручнику з української літератури виписати ключові фрази з біографії М. Коцюбинського