19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок розвитку зв'язного мовлення "Складання казки з деформованих речень"

Про матеріал

Урок розвитку зв'язного мовлення "Складання казки з деформованих речень", 2 клас

Метою уроку є узагальнення знань учнів про текст, його будову, вчити учнів працювати з деформованими реченнями, складати казку; розвивати увагу, образне мислення, зв'язне мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до іграшок.

Перегляд файлу

Українська мова, 2 клас

Тема уроку. Розвиток зв’язного мовлення. Складання казки з деформованих речень.

Мета уроку. Узагальнити знання учнів про текст, його будову, вчити учнів працювати з деформованими реченнями, складати казку; розвивати увагу, образне мислення, зв’язне мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до іграшок.

Обладнання. Таблиця «Текст. Будова тексту», предметні малюнки іграшок: м’яч, мотрійка, машина, літак, зайчик, ведмедик, вовк, котик, лялька; ребус, картки із деформованими реченнями, іграшки, ілюстрація  «Розваги іграшок».

Хід уроку

1.Організаційний момент.

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності до уроку.

2.Актуалізація опорних знань учнів.

2.1. Фронтальне опитування.

- Що називається «текстом»?

- З яких частин складається текст?

- Як пишеться кожна частина тексту?

- Що можна дібрати до тексту?

- Яким повинен бути заголовок?

3.Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.

3.1. Відгадування загадок.

1) У моїй кімнаті

 Предметів є багато…

Граюсь ними залюбки!

Мої гарні … (іграшки).

 

2) Хоч буваю часто битий,

Але зовсім не сердитий.

Я стрибаю, веселюся…

Чи вгадаєте, як звуся? (М’яч)

 

3) Дерев’яна, розписна,

Зовсім нібито одна,

Та лукавинка на личку –

В ній-бо сховані сестрички. (Мотрійка)

 

4) Диво вулицею мчить:

Його можна зупинить

На зупинці чи без неї

Помахом руки своєї. (Машина)

 

5) Крила має і літає,

Але крильми не махає. (Літак)

 

6) Куций хвіст і довгі ноги.

Уночі і вдень – тривоги.

Миру й спокою не знаю

І, злякавшись, утікаю. (Заєць)

 

7) Не боїться він морозів –

Цілу зиму спить в барлозі,

Влітку любить мед, ожину,

Смачну ягідку малину. (Ведмідь)

 

8) На весь ліс він грізно виє.

Де б їжі дістати,

Здобич спіймати –

Тільки про те й мріє. (Вовк)

 

9) Коли гарний настрій має,

Ляже, пісню заспіває,

Хтось подумає: ледачий,

Та помилиться одначе.

Бо коли почує мишку,

Не ледачий анітрішки. (Кіт)

 

10) Замість справжньої дитини

Є у кожної дівчини.

Її пестять, одягають,

Спати ввечорі вкладають.  (Лялька)

 

3.2. Розгадування ребуса.

 Коза ҆  + ка

   о                   (Казка)

 

- Усі ви полюбляєте гратися іграшками. У вас їх дуже багато. Справді? Іграшки і казки - це невід'ємна частина дитинства кожного малюка. Я думаю, що вам буде дуже цікаво скласти казку про іграшки. Над цим ми будемо працювати на сьогоднішньому уроці.

 

4.Робота над мовним матеріалом.

4.1. Робота над віршем.

- Послухайте вірш. Які іграшки згадуються у ньому?

На добраніч, мої лялечки,

Мої зайчики і ведмедики.

На добраніч, мої котики,

І слухняники, і вередики.

Позаплющуйте свої віченьки

Та постулюйте свої вустонька,

Ніженьки простягніть, спіть…

- Що побажала дитина своїм іграшкам? Як ви вважаєте, як дитина до них ставиться?

- Як ви ставитеся до своїх іграшок?

4.2. Робота за малюнком «Розваги іграшок».

- Розгляньте малюнок.

- Яка пора доби зображена на ньому?

- Що роблять зайчики?

- Чим займається лялька?

- Хто підглядає за розвагами іграшок?

- Хто прогнав вовка?

- Як повелися мотрійки? (Сміливо)

 

Фізкультхвилинка

Раз!  Два!  Час  вставати:

Будемо  відпочивати.

Три!  Чотири!  Присідаймо,

Швидко  втому  проганяймо.

П’ять!  Шість!  Засміялись,

Кілька  раз  понахилялись.

Зайчик  сонячний  до  нас

Завітав  у  вільний  час.

Будем  бігати,  стрибати,

Щоб  нам  зайчика  впіймати.

Прудко  зайчик  утікає

І  промінчиками  грає.

Сім!  Вісім!  Час  настав

Повернутись  нам  до  справ.

5.Закріплення ЗУН учнів.

5.1. Робота над складанням казки з деформованих речень.

- Прочитайте зачин казки. Зі слів кожного рядка основної частини і кінцівки складіть речення.

Зачин  Вдень Оленка бавилась іграшками. А вночі, коли дівчинка засинала, вони робили все, що їм хотілося.

Основна частина біля, чепурилася, Лялька, люстерка. м’яча, Зайці, ганяли. завив, темряві, у, вовк, Раптом. Іграшки, розбіглися, з вереском. дерев’яні, тільки, мотрійки, Не тікали. прогнали, вовка, Вони.

Кінцівка  були, Вранці, місці, іграшки, на своєму.

- Доберіть заголовок до казки.

5.2. Робота в зошиті.

- Запишіть заголовок та казку, яку склали.

5.3. Вправа «Мікрофон».

- Назвіть свою улюблену іграшку.

6.Підсумок уроку.

7.Домашнє завдання: усно скласти казку «Пригоди моєї іграшки» (4 – 5 речень).

 

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку