Урок з української мови 2 клас "Речення. Ознаки речення."

Про матеріал

Урок з української мови який буде формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; розвивати вміння розрізняти на слух завершене і незавершене речення;виховувати доброзичливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

ТЕМА:     РЕЧЕННЯ. ОСНОВНІ ОЗНАКИ РЕЧЕННЯ (Слайд 1)

Мета: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; розвивати вміння розрізняти на слух завершене і незавершене речення;

 виховувати доброзичливе ставлення до природи.

 

                                                              Хід уроку

  І. Організаційний момент

 

Вчитель.   Любі друзі! У наш  клас

 Завітали люди щирі.

 Привітайте в добрий час.

 Гостей посмішкою й миром.

 Ми вам раді добрі люди,

 І вітаєм щиро вас.

 Та запрошуємо ласкаво

 На урок у 2 клас.

 

                                                                                    

 Девіз уроку:   ( Слайд 2)    Не просто слухати, а чути.

                  Не просто дивитись, а бачити.

                  Не просто відповідати, а міркувати.

                                        Дружно й плідно працювати.

Вчитель.

  • Я б дуже хотіла, щоб ви дотримувались цього девізу протягом  всього уроку.

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Описание: Картинки по запросу малюнок зайця Сьогодні ми помандруєм  країною «Речення», де пригадаємо, з чого складається речення, навчимося правильно складати і записувати речення. А допомагати нам буде веселий герой. Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, хто він. (Слайд 3)

 Я маленький, я вухатий,

 Попелястий, волохатий.

 Я стрибаю і тікаю,

 Дуже куций хвостик маю.

 

Так, це зайчик. А в яких казках ви його зустрічали? Саме з героями  казки «Рукавичка « ми з вами помандруємо. А  зараз  зайчик  пропонує вам записати  каліграфічну хвилинку.  (Слайд 4)  (Віршик )

Описание: http://vorob.lvivedu.com/uploads/editor/3256/286988/blog_/files/1324504336.jpg Запишіть каліграфічно речення. (Слайд 5)

Ой, яка чудова українська мова!

 Чому так кажуть? Поясніть.

У світі налічується близько 3000 мов. А наша рідна мова посідає  2 місце у світі за милозвучністю.( 1місце- італійська)

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.    Мовна розминка. (Слайд 6)

 Зайчик запрошує вас до мовної розминки.

 З чого складається текст? (З речень.)

 Як відокремлюються речення в усному мовленні? (Паузою)

— А в писемному? (Розділовими знаками.)

 З чого складається речення? (Зі слів.)

 Як пишуться слова в реченні? (Окремо)

 З якої букви пишеться перше слово в реченні?

 Що ставимо в кінці речення? Оголошення переможця.

- А зараз ми з вами побуваємо в лісовій школі, де навчається  зайчик  і допоможемо їхнім мешканцям виконати вправу. (Слайд 7)

    2. Інтонування речень (с. 88, вправа222)

 Прочитайте виразно текст. Кінець кожного речення позначайте зниженням голосу і паузою.

 Скільки в тексті речень?

-З якої букви пишеться перше слово в реченні?

 Спишіть  2 речення у зошит.

-Намалюйте схему речення на дошці.

3.     Словникова робота. (Слайд 8)

Учитель — особа, яка  навчає та викладає  викладає навчальний предмет у школі.

Описание: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlAZXwzJH2RR7HgKKHjd87HBdSw0W1jrbWlIa0CljA7RYdm-tV Складіть речення зі словом учитель  і запишіть в зошиті.

Зарядка для очей.

-  Один із друзів зайчика навчається у лісовій школі і просить вашої допомоги..Допоможіть йому виконати вправу 223  (Слайд 9)

 Створення проблемної ситуації (с. 88, вправа223)

 Прочитайте кожну групу слів.

 Зіставте ці дві групи слів.

 Яка з них виражає закінчену думку, а яка — ні?

 Отже, що можна сказати про речення? (Речення виражає закінчену думку.)

5.    Ознайомлення з правилом (с. 88)

- Прочитайте правило

6.     Бесіда про допомогу пташкам узимку (Слайд 10)

 Яких птахів можна побачити взимку в  нашому селі?

   -Які з них осілі, а які - зимові гості?

 Як ви гадаєте, чи легко пережити пташкам морози взимку?

 Як діти і дорослі можуть допомогти пернатим друзям?

-У кого із вас вже є годівнички?

-А що ви туди кладете?

V.    ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Описание: D:\Моя папка\для роботи\КАРТИНКИ\kolobok_3.jpg- Давайте всі разом допоможемо зайчику. Він склав речення та не розуміє, чи правильно.(Слайд 11  )

-Який висновок можна зробити?

- Отже, слова в реченні пов’язані між собою.

-Запишіть ці речення.

- Зайчик втомився і хоче  відпочити.

7.     Фізкультхвилинка (Слайд  12 )

8. Гра «Розсипанка» 

Біжить зайчик лісом, а назустріч йому- ведмідь і просить допомоги.

Описание: http://budschool.at.ua/_ph/13/2/806875671.jpg-Допоможемо йому? Потрібно скласти речення із розсипаних слів. (Слайд 13)

9. Завдання лисички

 Пострибав зайчик далі, а назустріч йому Лисичка. Та й каже:

 Якщо твої школярі такі розумні, то нехай і моє завдання спробують виконати. (Слайд 14)

  • Потрібно вставити таке слово, щоб вийшло речення
  • Описание: http://www.ranok.com.ua/images/objects_object/1/5/9/0/2/image/13105116uplakatzvirubkoyuvedmedikzknizhkoyu.jpg-Запишіть самостійно.

 

VI.   Підбиття підсумків. (Слайд 15)

 Як називається країна, якою ми сьогодні мандрували?

 З чого складаються речення?

 Що є головною ознакою речення?

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  (Слайд 16)

Описание: http://8next.com/uploads/fotos/3mova/7.png 



 

Начало формы 

 

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку