Урок з української мови на тему " Дзвінкі і глухі приголосні звуки" . Урок 2

Про матеріал

Система уроків з української мови у 2 класі на тему " Дзвінкі і глухі приголосні звуки" за підручником М. Д. Захарійчук.


Тема 2. Повторення про дзвінкі і глухі приго­лосні звуки.

Мета: продовжити навчати дітей розпізнавати дзвінкі та глухі приголосні звуки в словах; повторити вивчене правила про ці види звуків; удосконалювати навички правильної вимови, розвивати увагу, вміння розмірковувати та логічно мислити, виховувати допитливість до довколишнього світу.

Перегляд файлу

Тема. Повторення матеріалу про дзвінкі і глухі приго­лосні звуки.

 

Мета: продовжити навчати дітей розпізнавати дзвінкі та  глухі приголосні звуки в словах; повторити вивчене правила про ці види звуків; удосконалювати  навички правильної  вимови, розвивати увагу, вміння розмірковувати та логічно мислити, виховувати допитливість до довколишнього світу.

 

Обладнання: підручник; ілюстративний матеріал за змістом

ку; картки з буквами на позначення приголосних звуків.

Тип уроку: особистісно орієнтований

 

Хід уроку

І. Етап орієнтації.

  1.   Організація класу

Шум і гамір стихає.

Дзвінок замовкає.

      Хлопчики і дівчатка за парти сідають

     І працювать починають.

  1. Повторення вивченого

а) Запитання та завдання:

  • 3 якими видами приголосних звуків ми познайомилися минулого уроку?
  • Чим відрізняється вимова дзвінких і глухих звуків?
  • Назвіть кілька пар звуків «дзвінкий — глухий» та поясніть  їх вимову.
  • Чи існують дзвінкі приголосні, що не мають парного глухого звука? Пригадайте кілька таких звуків.
    1.         Гра «Назви зайве». (Учитель розміщує перед дітьми у два рядки картки з буквами)
      1.       Б, Д, Г, М, З, Ш
      2.       П, Т, Ж, С, Ц

4.Гра «Відгадай слова»

З К - в дівчат на голові, (коса—роса )

 З Р - виблискую в траві.

З Г - написане стираю (гумка - сумка)

З  С - книжки в собі тримаю

Шкідливая комаха з X. ( муха - мука )

Хліб печуть із мене з К.

- Назвіть приголосні звуки у словах відгадках, доберіть їм пару.
П. Етап покладання мети. Проектування.

На попередньому уроці ми з вами вивчили як розрізняти глухі та дзвінкі звуки і поставили перед собою мету правильно вимовляти і писати слова із дзвінкими та глухими приголосними.

  •      Послухайте слова:

рід - кіт міх - ріг

зуб - суп ліс - заліс

  •      Які звуки ми чуємо в кінці цих слів.
  •       Часто через неправильну вимову ми робимо помилки у написанні таких слів.

Наприклад говоримо [ зуп ], [ грип ], [ книщка ], [ каска ]

  1. так само їх записуємо.
  •      Щоб не робити більше помилок, нам потрібно запам'ятати таке правило.

В українській мові дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу вимовляються дзвінко: друг, дуб, книжка, рибка, берізка, казка, ріжки.

  1. Етап  виконання плану діяльності.
    1. Робота з підручником.
    2. Робота над розвитком творчого мислення:

а ) словниковий диктант (  учень отримує картку із словом, читає його і диктує  всьому класу);

КО+РІКА-КА+В+КА ( КОРІВКА )

ЧАЙ-Й+Ш+КАВА-ВА (ЧАШКА)

САДОК-ОК+РЮ-Р+КОНИК-КО ( САДІВНИК )

ДІД-ІД+ЗУБ-З+ОК (ДУБОК )

МАК-К+ЛИН+КА ( МАЛИНКА )

РИБА-А+КА (РИБКА)

СОНЦЕ-ЦЕ+ЯХ (СОНЯХ )

ШКОЛА-А+ЯР+КА (ШКОЛЯРКА )

ЛОМ-М+ПА+ТА (ЛОПАТА)

КРУГ-Г+ЖКА ( КРУЖКА )

РІГ-Г+ЧКА (РІЧКА)

РУКА-КА+СКЛО- К (РУСЛО)

б ) перевірка написання словникового диктату.

  1. Контрольно-оцінювальний етап.

1.Виставка предметних малюнків учнів.

                  2.Узагальнююча бесіда.

 - Знання про які звуки ми закріпили на уроці?

 - Які завдання на  уроці вам сподобалися найбільше?

3. Завдання додому

а) Переписати слова лінійка, олівець, папір та запам'ятати їх правопис.

б) Побудувати речення з цими словами.

в) Скласти ребус.

 

 

doc
Додано
1 липня 2018
Переглядів
4806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку