Урок розвитку зв’язного мовлення з української мови в 4 класі.
Тема.Складання тексту-опису снігура. Мета:повторити та закріпити вивчене про текст,вчити складати текст-опис,формувати вміння послідовно висловлювати свою думку,збагачувати словниковий запас;розвивати спостережливість,пізнавальну активність;виховувати бережливе ставлення до природи та бажання допомагати птахам. Обладнання:телевізор,комп’ютер,ілюстрації і проектні роботи дітей.
Хід уроку I.Організаційний момент.Слухання пісні про снігура.
Не гаймо часу,поспішаймо. Урок скоріш розпочинаймо. Холодно зараз в лісах і луках, Холодно зайчикам,лискам,птахам. Затишно,тепло в класі у нас, Доброго дня, вам,вітаю я вас! -Поверніться один до одного в парі,торкніться долоньками ,передайте тепло,радість, добрий настрій. II.Актуалізація опорних знань. 1.Перегляд уривка з відеофільму ,,Снігурі’’. 2.Загадка. В парку,в полі чи в лісах птахи в чорненьких шапках, В них животики червоні і живуть лише на волі. Із самої аж тайги принесли сюди сніги. Що за птахи у дворі?Підкажіть,це…(снігурі). 3.Перевірка домашнього завдання. Перегляд проектів та ілюстрацій на стенді. –Розгляньте цих пташок.Чим вони приваблюють нас? -Згадайте і розкажіть вірші про снігурів,які ви вчили.(5-6 учнів) 4.Гра ,,Впізнай слово.’’ Пт.шк.,сн.г.р,з.м.ньк.,м.р.з,сн.г.п.д,ш.п.чк.,ф.рт.ш.к,д.р.в.,г.р.б.н.,К.рп.т.
Фізкультхвилинка для очей.
5.Мотивація навчальної діяльності учнів. Гра ,,Закінчіть речення.’’ На дошці слова:пташко,комашку,калину,пташина,пташата,дівчатка.
Снігурику,снігурику,зимовая …, Ти прилинь до нас,маленький,знайдеш не …, А горобину і …-є чим ласувати, Хай летить сім’я …,щоб нам поспівати. Прилетів снігурик-тато,з ним малі … . Усім класом їм зраділи хлопчики й … . 6.Виховна хвилинка. –На одну людину нашої планети припадає приблизно 25 пташок.Взимку пташкам живеться найважче.Земля покрита снігом,водичка замерзла.Ні поїсти,ні попити.На допомогу їм повинна прийти людина.Зробіть кожен годівничку вдома,повішайте на дереві,покладіть їжу.Подбайте про своїх 25 пташок!
III.Основна частина. –Тема сьогоднішнього уроку:,,Складання тексту-опису снігура.’’ -Ми дізнаємося про те,як виглядає пташка,чим живиться,де зимує,напишемо невеличкий опис снігура. 1.Повторення видів текстів(за таблицею на екрані). –Які види текстів ви знаєте?Що ви знаєте про текст-розповідь,опис,міркування? -Зупинимося на тексті-описі.
Фізкультхвилинка зимова(під музику). 2.Підготовча робота. –Сьогодні ми напишемо твір-опис снігура.Перед вами на партах лежать тексти.Прочитайте уважно,будь ласка,попрацюйте в парах.Знайдіть і підкресліть слова,які характеризують снігура.Який він,яка в нього голівка,грудка,які має крильця,хвостик,дзьобик (4 тексти) . –За допомогою якої частини мови ви будете описувати? 3.Щоденні 5(на екрані) -Читаємо для себе текст з карточки. –Слухаємо й читаємо для класу. –Відповідаємо на питання за текстами. 1)В яку пору року живуть снігурі в нашій місцевості? 2)Від якого слова дістав своє ім’снігур? 3)Чим живляться снігурі? 4)У кого яскравіша грудка,у самки чи самця? 4.Робота з не зафарбованим малюнком снігура(у кожного на парті). –Покладіть перед собою малюнок пташки,проведіть стрілки і підпишіть ознаки частин тулуба. –Назвіть,яка у снігура голівка,який в нього дзьобик,якого кольору грудка , хвостик з крильцями та спинкою. 5.Написання тексту-опису(з використанням лего). –У кожного учня на парті 6 цеглинок лего.За його допомогою можна буде наблюдати за написанням ваших творів.Ви будете писати текст-опис і складати башту.Напишете заголовок-покладете червону цеглинку,попрацюєте з планом-оранжеву.Після написання зачину,основної частини та кінцівки на башту покладете жовту,синю та голубу цеглинку.Останньою буде зелена,коли перевірите текст.
План(на дошці) 1)Взимку з першим снігом з’являються снігурі. 2)Зовнішній вигляд пташки. 3)Назад на північ.(Снігурі-лицарі),(Снігурі-справжні красунчики).
5.Стіна слів(на дошці). Снігур,чорна шапочка,червоний фартушок,гарний дзьобик,кущ горобини,ягоди калини, жаро груді,бурувато-сірі,пір’я.
6.Щоденні 5.Письмо для себе. –Починаємо писати опис і не забуваємо складати башту з цеглинок.Після написання і перевірки тексту розфарбовуємо снігура на листі.
7.Зачитування 3-5 текстів.
IV.Підсумок уроку. –Що нового та цікавого ви дізналися на уроці?Яку пташку ви описували?Які завдання найбільше сподобалися і чому?Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
V.Домашнє завдання.Скласти текст-розповідь про снігура(7-8 речень).