20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок розвитку зв'язного мовлення "Струмочки нам співають про весну"

Про матеріал
Конспект уроку розвитку зв'язного мовлення в 2 класі на тему "Струмочки нам співають про весну"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

 з української мови

в 2 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення.

«Струмочки нам співають про весну»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     Вчитель: Данилюк Оксана Дмитрівна

 

 

Тема.                Урок розвитку зв’язного мовлення «Струмочки нам співають       про весну».

Мета.  Вчитись виявляти ознаки весни в природі, добирати риму,    збагачувати, розвивати мовлення, уяву, фантазію та почуття про красу довкілля; сприяти інтелектуальному розвитку та творчості школярів; виховувати екологічну культуру дітей та бережливе ставлення до природи.

Обладнання:    малюнки з зображенням весняної пори року, роздатковий    матеріал;  малюнки весняних квітів, ТЗН.

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  1. Привітання учнів

Як відомо усім в світі

Кажуть: «Добрий день!»

Бо вже здавна так ведеться

Добрий, добрий день.

Всім, всім, добрий день,

Всім, всім, добрий день.

  1. Вступне слово вчителя

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну Весну, в країну чудову.

Що нас там чекає,  нам не відомо.

Рукою легенько, я лиш махну

І в казку чудову усіх поведу.

  1. Актуалізація навчальної діяльності

(Демонстрація казки «Місяць Березень» («Уроки тітоньки Сови»)).

1.Обговорення побаченої казки.

- З якими ознаками весни вас познайомила тітонька Сова?

- Про який  місяць весний йшлося у казці?

 

  1. Повідомлення теми та мети

Під музичний супровід вчитель пропонує відгадати загадки.

  1. Відгадайте загадки

А) Все у зелені довкола!

Пасовища, ліс і поле.

Мчать струмочки до ріки

Ліплять гнізда ластівки.

І в сороки новина,-

Облетіла всіх вона,

Сповіщаючи - … (весна).

 

Б) Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане в літку. (Пролісок)

 

В) Прокинувсь – і відразу

До сонечка біжить.

Стрибає по камінчиках,

Хлюпоче і дзвенить. (Струмок)

 

Г) І з неба диво золоте

І світить нам, і гріє,

Ніщо без нього не росте,

І всяк йому радіє.

Радієш ти, радію я.

Радіють луки, поле, гай,

А що за диво? Відгадай! (Сонце)

 

Д) Перший він приніс весну,

Пробудив усе від сну,

Заспівав під вікном,

А зовуть його … (шпаком)

  • Як ви думаєте, про що буде іти мова сьогодні на уроці?
  • Ось і тема в нас нова.

Зашифрована вона.

Хто з вас швидше міркує

І її розшифрує?

Стр..м..чки  н..м сп..ва..ть про в..сну!

  • Прийшла весна з гостинцями. В кошику принесла квіти та листочки. Ними прикрашає все навколо: ліс, луки, поля. Принесла Весна і для нас квіти. Щоб їх отримати, треба виконати її бажання.

IV.Опрацювання нового матеріалу (колективна робота).

 

Перше бажання «Поринь у світ краси і розкрий таємниці Весни».

  1. Поетична хвилинка.

Прочитайте  вірші, в яких описано прикмети весни.

1-й учень.

Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Ніби дівчина в вінку.

2-й учень.

Все навколо зеленіє,

Річка ллється і шумить.

Тихо,тихо вітер віє

І з травою гомонить.

 

3-й учень.

Як тут всидіти у хаті,

Коли все живе, цвіте.

Скрізь дзвенять пташки крилаті,

Сяє сонце золоте.

 

4-й учень

Бринить струною гілочка верби.

Зійшли сніги, шумить вода,

Весною повіва,

Земля квіточки викида.

Буяє травка молода,

Все мертве ожива.

 

5-й учень.

Веселе сонечко блищить

Проміння щедро ллє.

Гайок привітно шелестить,

Неначе кличе пригостить,

Струмочок виграє

 

6-й учень.

І пахощі приємно ллються,

Змінилося довкола все.

Струмочки весело співають

Весна іде! Красу несе!

 

  • Діти, чи були у віршах згадані всі прикмети весни?
  • Перше бажання Весни ми виконали. В дарунок вона принесла нам весняну квітку.

Друге бажання «Добре підготуєшся – гарно попрацюєш».

  1. Словникова робота
  • На промінчиках сонця написані слова з пропущеними буквами [е], [и]. Учні повинні вставити пропущені букви зображені на промінчиках і приклеїти до сонечка.

Т…пло; сон…чко; в..е..с..лі;        пр..л..тіла;

В..сна; пр..п..кло; ш..л..с..т..ть;     дзв..нять;

З..л..ніє; з..мля; в..личний.

 

Повторення правил.

  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

 Створити асоціативний кущ до слова «Весна».

 

  • З чим у вас асоціюється весна?

 

 

Травичка                                 Сонечко

 

Струмочки             Пташки

 

Підсніжник  Вербові котики

 

 

    Квіти

 

 

Весна дякує за виконання завдання і дарує квітку.

 

V.Фізкультхвилинка

 (Під мелодію пісні «Весна іде»).

 

Третє бажання. «Попрацюємо вчасно, пожнемо рясно».

(Своїм бажанням закликає нас Весна до праці у підготовці написання речень про весну).

  1. Утворення словосполучень та складання речень 
  1. Бесіда за малюнком
  • Яку пору року зображено на малюнку?
  • За якими ознаками ви впізнали, що це весна?
  • Отже, за цим малюнком і за словами, які записані в зошиті ми будемо утворювати речення.
    1. Робота в зошитах 

Завдання 1. Утворення з даними словами, які описують прикмети весни. словосполучення .

Завдання 2.Складання речень за даними словами та словосполученнями.

Завдання 3.  Повторення правил про текст.

4.2 Робота над планом твору

-  Учні створюють план твору.

 

VI. Самостійна робота. Написання твору учнями

- Запишіть складені речення та кінцівку до тексту. Доберіть заголовок до нього.

VII. Перевірка самостійної роботи.

  1. Читання творів учнями.
  • Учні зачитують утворені ними тексти.
  1. Корекція і доопрацювання творів.

Весна дарує квітку за виконане бажання.

 

VIII. Підсумок уроку

Бесіда вчителя

  • Ви помітили, що весна дарувала нам казкові квіти, а не підсніжники, крокуси, проліски?
  • Як ви думаєте, чому?
  • Так, бо їх не можна зривати, адже цих квітів залишилося дуже мало. Тому вони занесені до Червоної книги України.
  • Ось і завершився наш урок.
  • Чим зачарувала вас Весна?
  • Що найбільше сподобалося на уроці?
  • Як ми можемо зберегти красу рідного краю?

Весна:   Я всміхаюсь сонечку:

                   -Здрастуй,золоте!

  • Я всміхаюсь квіточці,

Хай вона цвіте!

                              Я всміхаюсь дощику:

                            -Лийся, мов з відра!

 

           Учні:      Ми всміхаємсь друзям,

                           Зичим їм добра!

docx
Додано
3 березня
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку