20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Змінювання за числами (один – багато) слів, які відповідають на питання хто? що?"

Про матеріал
Урок на тему "Змінювання за числами (один – багато) слів, які відповідають на питання хто? що?". В кінці уроку є додаток. Також на сайті шукайте презентацію до цього уроку. Тема "Змінювання за числами (один – багато) слів, які відповідають на питання хто? що?"
Перегляд файлу

Урок : Змінювання за числами (один – багато) слів, які відповідають на питання хто? що?

Мета: навчити учнів змінювати за числами (один – багато) слова, які відповідають на питання хто? що?; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати пізнавальний інтерес; формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший; удосконалювати вміння дотримувати норм культурної поведінки; розширювати знання про твори малих фольклорних жанрів.

Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: презентація до уроку; підручники; картки для самостійної роботи; «Кластер»,  картки із зображення для розподілу на групи, м’яч.

Хід уроку

  1. Вступна частина
  1. Організація класу  (Слайд 2)

Діти сідайте, будь-ласка, рівненько

І слухайте учителя та друзів уважненько

На питання вчасно відповідайте,

Цікаві розумі відповіді давайте.

  1. Робота зі словом шофер (Слайд 3)
  1. Робота над віршем

На базар у четвер

Їхав зайчик- шофер,

Правила дорожні знає

І зайчаток навчає.

  • Діти, хто їхав на базар?
  • Доберіть до слова шофер подібне за лексичним значенням слово.
  1. Робота зі словом «шофер»

Вправа «Кластер»(Слайд 4,5)

Завдання: складіть «Кластер» до слова шофер.

  • Доберіть ключові слова до слова шофер.
  • Зазначте поняття, що глибше розкривають зміст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дотримуйтесь правил!

  • Не бійтесь записувати все, що спаде на думку дайте волю уяві та інтуїції.
  • Продовжуйте роботу доти, доки не закінчиться відведений час або не вичерпаються ідеї.
  • Уявіть якомога більше зв’язків.

Висновок: Отже, слово шофер охоплює велику кількість інших слів.

Демонстрування зображення транспорту. (Слайд 6)

  • Діти, пригадайте правила дорожнього руху.(слайд 7)
  • Яких правил дорожнього руху повинен дотримуватися пішохід?
  • А яких – шофер?

Гра «Продовж речення» (слайд8,9,10)

  • Різні скельця є у мене:

Червоне, жовте і зелене …світлофор

 

  • Коли мчу я на обід,

Я – звичайний … пішохід

 

  • Знає навіть і гусак,

            Що таке дорожній … знак

 

  • Коник смугастий авто зупиняє,

            І пішоходам дорогу звільняє …зебра

 

  • Для доріг він хлопець свій

За кермом сидить … водій

 

  • Пішоходу справжній дар –

Цей широкий … тротуар

 

  • Яким транспортом вам доводилося подорожувати?
  • Який транспорт ви ще можете назвати?

3. Каліграфічна хвилинка (слайд 11)

Ш

ш

  1. Робота з тематичним словником школяра.(Слайд 12)

Слово Всезнайка

  • Шофер – водій автомобіля(або іншого транспортного засобу).
  • Тракторист – водій трактора.
  • Штурман – помічник пілота літака (або пілот спортивного автомобіля під час проведення раллі; помічник капітана корабля)
  • Пілот – людина, яка керує літальним апаратом( або спортивним автомобілем)
  1. Завдання на вибір учнів.

Складання речення зі словом шофер.

Складіть речення зі словом тракторист.

  1. Запис складеного речення

II. Основна частина

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Чим пахнуть ремесла?

Мають ремесла свої аромати:

Тістом в пекарні пахне, малята.

Мимо столярні пройдете зрання -

Гостро запахне стружка духмяна.

Лаком і фарбою пахне маляр,

Цеглою – муляр, замазкою – скляр.

Куртка шоферська пахне бензином.

Одяг робочий – мастилом машинним.

Пахне кондитер мускатами, тминами.

Лікар – аптекою і вітамінами.

А хлібороби, що ходять за плугом,

Пахнуть чорноземом, полем і лугом.

Морем і рибою пахне рибак…Тільки неробство не пахне ніяк.

Ледар пахтиться духами старанно,

Та пахне він, діти,

Усе ж препогано.

  • Усі учні, які навчаються в школі, - це маленькі трудівники. Кожна людина обирає професію, що їй подобається.
  • А ким ви мрієте стати?
  1. Актуалізація опорних знань
  • Працьовитий у нас клас!
  • Отже, у майбутньому в нас будуть …(перераховуємо ті професії, які називали учні. Ким вони мріють стати.)
  1. Повідомлення теми і завдання уроку.
  • Сьогодні на уроці ми познайомимося з поняттями один – багато.
  1. Сприймання та засвоєння нового матеріалу
  1. Виконання вправи1. Колективна робота.

Демонстрування ілюстрацій до відгадок. (Слайд 13)

  • Запишіть усі відгадки в один стовпчик.
  • Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує –

Призначає процедури,

І таблетки, і мікстури? (лікар)

 

  • Знань чимало в нього є,

Дітлахам їх віддає.

Місто знань постійний житель –

Носить горде ймення … (вчитель)

 

  • Я до нього йду, малята,

Коли в мене буде свято.

Він волосся підстригає,

В гарну зачіску вкладає.

До своєї справи дар

Має майстер - … (перукар)

 

  • Інструмент бере у руки –

Линуть чисті, ніжні звуки.

Люди кажуть: « Це талант!»

Добре грає … (музикант)

 

  • Рівно цеглу викладає,

Дах старанно покриває…

Каменяр і покрівельник

Носять назву … (будівельник)

 

  • Хто  в ліс приходить рано,

Кожне дерево огляне,

Всякий звір до нього звик?

Ну, звичайно ж , це … (лісник)

- Змініть слова - відгадки таким чином, щоб вони означали багато представників певної професії.

Один-багато(Слайд 14)

Лікар – лікарі

Вчитель – вчителі

Перукар – перукарі

Музикант – музиканти

Будівельник – будівельники

Лісник  - лісники

Диференційоване завдання за вибором учнів

  • Виконати завдання самостійно;
  • Виконати завдання з допомогою вчителя.
  1. Виконання вправи 2. Самостійна робота.

Демонстрування ілюстрації до тесту

Текст

Хлібороби – це люди, які вирощують хліб. Простежмо шлях хліба від ниви до столу.

 Щороку землероби орють, розпушують, удобрюють ріллю, сіють зерно. Потім комбайнери збирають урожай. Господарі спокійно за хлібний урожай тоді, коли він потрапить у зерносховища. Мірошники намелють білого борошна, а пекарі спечуть духмяний хліб.

 

  • Кого називають хліборобами?
  • Кий шлях долає хліб, щоб потрапити до столу?
  • Назвіть професії людей, які беруть активну участь у хліборобській праці.
  • А зараз ви поділитесь на групи за малюнками. І кожна група отримає своє завдання.(Слайд -15)

1 група – Будівельники

2 група – Кухарі

1 група – Будівельники

  1. Прочитайте текст.

Хлібороби – це люди, які вирощують хліб. Простежмо шлях хліба від ниви до столу.

 Щороку землероби орють, розпушують, удобрюють ріллю, сіють зерно. Потім комбайнери збирають урожай. Господарі спокійно за хлібний урожай тоді, коли він потрапить у зерносховища. Мірошники намелють білого борошна, а пекарі спечуть духмяний хліб.

  1. Випишіть виділені слова.
  2. Запишіть слова за зразком : один-багато.

Хлібороби – хлібороб

Слова для довідки: землероб, пекар, мірошник, господар, комбайнер.

  1. Спишіть речення про хліборобів.

 

2 група – Кухарі

  1. Прочитайте текст.

Хлібороби – це люди, які вирощують хліб. Простежмо шлях хліба від ниви до столу.

 Щороку землероби орють, розпушують, удобрюють ріллю, сіють зерно. Потім комбайнери збирають урожай. Господарі спокійно за хлібний урожай тоді, коли він потрапить у зерносховища. Мірошники намелють білого борошна, а пекарі спечуть духмяний хліб.

  1. Випишіть виділені слова.
  2. Запишіть слова за зразком : один-багато.

Хлібороби – хлібороб.

  1. Спишіть речення про комбайнерів. Підкресліть слова, які відповідають на питання що?

 

  1. Робота з підручником (Слайд 16)

Вправа 289 (усно)

  • Прочитайте текст. Поставав до нього кілька питань.
  • Прочитай другий абзац. Полічи, скільки в ньому речень. Які вони? До чого вони тебе спонукають?
  • Зміни за зразком виділені іменники.

Вправа 290 (усно)

  • Кожне словосполучення заміни одним словом, близьким за значенням. Потрібне слово зайди в довідці.

Вправа 291 (письмово)

  • Запиши назви одного і багатьох предметів за зразком. Усно постав питання до слів.
  • Склади речення з одним із цих слів.

Вправа 292 (письмово)

  • Прочитай.
  • Випишіть у стовпчик назви птахів.
  • Замініть слова так, щоб видно було, що птахів багато.
  1. Узагальнення й систематизація знань
  1. Гра «Кому що потрібно» (Слайд 17)

Діти витягують картки, на яких зображено професію, і називають предмети, якими користується спеціалісти під час роботи.

Картки

Лікар (халат, термометр…)

Учитель (дошка, книги…)

Кухар (каструля, ніж,…)

Столяр (пилка, молоток…)

Продавець ( ваги, ніж, …)

Дизайнер одягу( олівець, метр,…)

  1. Гра «Один – багато» (слайд 18)

Учитель називає іменники в однині, а учні – у множині. (педагог кидає м’ячик, а учні – ловлять)

Садівник, квітка, актор, театр, журналіст, слово, аптека, ліки, художник, фарба, пожежник, машина, контролер, квиток, кондитер, торт.

III. Заключна частина

  1. Рефлексія

Вправа «Мікрофон»(Слайд 19)

  • Чого ви навчились сьогодні на уроці?
  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Яке завдання вам принесло найбільше радості на уроці?
  1. Пропедевтика (Слайд 20)
  • Сьогодні на уроці ми навчилися змінювати слова за зразком один-багато. Повторили групування предметів за родовими ознаками, щоб краще розвивати наше мовлення.

 

  1. Домашнє завдання (Слайд 21)

С. 113 вправа 295

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  

  1. група – Будівельники
  1. Прочитайте текст.

Хлібороби – це люди, які вирощують хліб. Простежмо шлях хліба від ниви до столу.

 Щороку землероби орють, розпушують, удобрюють ріллю, сіють зерно. Потім комбайнери збирають урожай. Господарі спокійно за хлібний урожай тоді, коли він потрапить у зерносховища. Мірошники намелють білого борошна, а пекарі спечуть духмяний хліб.

  1. Випишіть виділені слова.
  2. Запишіть слова за зразком : один-багато.

Хлібороби – хлібороб

Слова для довідки: землероб, пекар, мірошник, господар, комбайнер.

  1. Спишіть речення про хліборобів.
  1. група – Кухарі
  1. Прочитайте текст.

Хлібороби – це люди, які вирощують хліб. Простежмо шлях хліба від ниви до столу.

 Щороку землероби орють, розпушують, удобрюють ріллю, сіють зерно. Потім комбайнери збирають урожай. Господарі спокійно за хлібний урожай тоді, коли він потрапить у зерносховища. Мірошники намелють білого борошна, а пекарі спечуть духмяний хліб.

  1. Випишіть виділені слова.
  2. Запишіть слова за зразком : один-багато.

Хлібороби – хлібороб.

  1. Спишіть речення про комбайнерів. Підкресліть слова, які відповідають на питання що?

1група – Будівельники

  1. Прочитайте текст.

Хлібороби – це люди, які вирощують хліб. Простежмо шлях хліба від ниви до столу.

 Щороку землероби орють, розпушують, удобрюють ріллю, сіють зерно. Потім комбайнери збирають урожай. Господарі спокійно за хлібний урожай тоді, коли він потрапить у зерносховища. Мірошники намелють білого борошна, а пекарі спечуть духмяний хліб.

  1. Випишіть виділені слова.
  2. Запишіть слова за зразком : один-багато.

Хлібороби – хлібороб

Слова для довідки: землероб, пекар, мірошник, господар, комбайнер.

  1. Спишіть речення про хліборобів.

 

2група – Кухарі

  1. Прочитайте текст.

Хлібороби – це люди, які вирощують хліб. Простежмо шлях хліба від ниви до столу.

 Щороку землероби орють, розпушують, удобрюють ріллю, сіють зерно. Потім комбайнери збирають урожай. Господарі спокійно за хлібний урожай тоді, коли він потрапить у зерносховища. Мірошники намелють білого борошна, а пекарі спечуть духмяний хліб.

  1. Випишіть виділені слова.
  2. Запишіть слова за зразком : один-багато.

Хлібороби – хлібороб.

  1. Спишіть речення про комбайнерів. Підкресліть слова, які відповідають на питання що?
docx
Додано
3 березня
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку