Урок розвитку зв’язного мовлення.Текст-міркування. Побудова текстів –міркувань.

Про матеріал
Текст-міркування. Побудова текстів –міркувань. Узагальнити знання учнів про текст, вчити розрізняти типи текстів, формувати вміння складати тексти-міркування , ознайомити з побудовою даних текстів. Виховувати повагу до рідної мови. Розвивати вміння розуміти зміст структурних частин тексу, добирати переконливі докази, аналізувати, робити висновки.
Перегляд файлу

Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення.

           Текст-міркування. Побудова текстів –міркувань.

Мета: узагальнити знання учнів про текст, вчити розрізняти типи текстів, формувати вміння складати тексти-міркування , ознайомити з побудовою даних текстів.

Виховувати повагу до рідної мови.

Розвивати вміння розуміти зміст структурних частин тексу, добирати переконливі докази, аналізувати, робити висновки.

 

                                              Хід уроку

І.Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

  •           Пригадайте все, що знаєте про текст.
  •           Підсумуйте почуте і зробіть висновок.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пояснення вчителя.
  •           Прочитайте текст і скажіть, яка думка в ньому висловлюється.

Рідна мова-то найцінніший скарб кожного народу. Адже без мови народ не існує, не має своєї культури, не знає материнської пісні.

Ми повинні берегти та шанувати мову батьків.

  •           Знайдіть у тексті речення, в якому висловлене твердження.
  •           Як автор доводить, що мова-то скарб?
  •           Прочитайте останнє речення-висновок.
  •           Чи згідні ви з ним?Чому?
  •           З яких частин складається текст-міркування?
  1. Робота з таблицею «Будова тексту-міркування».

 

Твердження

Доказ

Міркування

Я вважаю,…

Я вважаю так тому, що…

Адже

Оскільки

Наприклад,…

Дійсно,…

Недарма,…

По-перше,…

Отже,…

Таким чином,…

 

  1. Творче завдання. Робота в групах.
  •           Закінчити речення-міркування.

*Взимку день короткий, тому що …. (сонце піднімається низько над горизонтом).

*Зайцеві легше бігти під гору, тому що …(у нього задні ноги довші за коротші).

*Вовк – хижа тварина,оскільки…(він полює і їсть інших тварин).

*Цю невеличку рослину в лісі недарма називають чорницею, бо вона …(чорного кольору).

4. Підсумок-бесіда. Інтерактивна гра «Незакінчене речення».

- Текст-міркування – це таке зв’язне висловлювання,в якому….(для доведення твердження використовують докази, які приводять до певних висновків).

-Текст – міркування має… (твердження, доказ, висновок).

- Для доведення найчастіше вживають слова …(див таблицю).

- Для висновків вживають слова……(див таблицю).

5. Закріплення вивченого. Колективна робота.

- Доведіть, що даний текст є текстом-міркуванням.

 

Деякі казки називаються чарівними, тому що в них розповідається про чарівників і незвичайні пригоди героїв – сміливих, кмітливих і добрих людей. Вони піднімаються вище хмар, потрапляють у підземне царство, дістають живу і мертву воду. Їм допомагають килими-літаки, скатертини-самобранки, тварини й рослини, що розмовляють. Ось чому герої чарівних казок завжди перемагають.

 

Творча робота в групах.

  •           За зачином (тве6рдженням) скласти текст-міркування.

1 група. Здавна лисицю вважали найхитрішим звіром. (Адже скільки про її кмітливість складено, скільки про винахідливість розказано!...Справді, хитрюща руда проноза).

2 група. Перші весняні квіти – підсніжники- цвітуть рано навесні і не пахнуть. Чому? (В цей час ще сплять комахи у своїх зимових схованках. Якщо комашине царство спить, отже, квітам не потрібен запах, щоб приваблювати нектаринових ласунів. Ось тому підсніжники не пахнуть.

3 група . Кропива – дуже корисна рослина.

V. Руханка.

VI.Підсумок уроку.

docx
Додано
19 вересня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку