Урок розвитку зв'язного мовлення Твір з елементами опису “Калина під моїм вікном”

Про матеріал

Вчити дітей складати текст з елементами опису за малюнками, власними спостереженнями, опорними словами та словосполученнями; розвивати зв'язне мовлення, художні здібності; розширювати знання та уявлення про калину як рослину-символ України, лікарську рослину; показати, як оспівує і звеличує її у віршах, загадках, піснях, прислів'ях народ; виховувати допитливість, бережне відношення до природи рідного краю.

Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення

Тема. Твір з елементами опису Калина під моїм вікном

 

 

3 клас

 

 Мета. Вчити дітей складати текст з елементами опису за малюнками, власними спостереженнями, опорними словами та словосполученнями; розвивати зв’язне мовлення, художні здібності; розширювати знання та уявлення про калину як рослину-символ України, лікарську рослину; показати, як оспівує і звеличує її у віршах, загадках, піснях, прислів’ях народ; виховувати допитливість, бережне відношення до природи рідного краю.

    Обладнання. Слайди, вірші, загадки, малюнки, куб, таблиця, матеріали для індивідуальної та групової роботи.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

ІІ. Підготовка дітей до сприймання матеріалу.

Завдання.          

Відтворити  вірш-загадку.

Що це за красуня в нашому садочку

В легкому білому ніжному віночку?

Це …… кущик зацвіта весною,

Радує усіх нас дивною красою.

ІІІ. Повідомлення теми і завдання уроку. 

 Сьогодні на уроці української мови ви будете вчитися складати текст з елементами опису на тему: Калина під моїм вікном. І зараз поговоримо про цю рослину, прослідкуємо, як про неї пишуть у віршах.     Слайд.

 1.Діти читають вірші  (додатковий матеріал, завдання №1)

 2. Обговорення образу калини.

- Як називають калину поети?  (красунею чепурною)

- Що то за дивна весняна краса у калини? (її білий ніжний цвіт, зібраний у велику квітку)                                                                                   Слайд.

- Як змінюється кущ осінню? (одягає намисто червонясте, променисте)                                                    

- Чи змінює свій вигляд калина взимку? (ні, її грона, як жар, не калина, а                                                                       пожар)  

- В образі кого уявляють калину поети? (в образі молодої красивої                                                                       дівчини)  Слайд.

 3. Вчитель читає уривки віршів  Т.Г.Шевченка

Зацвіла в долині червона калина,

Ніби засміялась дівчина – дитина.

Сонце гріє, вітер віє з поля на долину,

Над водою гне з вербою червону калину.

Тече вода з-під явора яром на долину,

Пишається над водою червона калина.

Ой є в лісі калина, там ходила дівчина.

Цвіт калини ламала та й в пучечки складала…

(діти  починають на дошці із кружечків виставляти гроно калини)                                            

 4. Відгадування загадок про калину.(завдання №2,додатковий матеріал)

 5.Завдання. Продовжити речення. 

 Кущ калини в будь-яку пору року нас …….(радує, звеселяє, добрими нас робить, пригощає)

 6. Яке значення має калина як лікарська рослина?  (розповіді дітей)

 7. Дитина читає вірш.

Що за кущ біля хатини розростається щоднини?

І на ньому ягідки не солодкі й не гіркі.

Як намистечко червоні і цілющим соком повні.

Соковиті й невеличкі і від кашлю добрі ліки.

І як звуть ці ягідки, добре знають малюки.

 

 8. Робота  над прислів’ями.(додатковий матеріал, завдання№3)

 Наш український народ любить і славить цю рослину, бо вона для нас не тільки прикраса, а й символ, повний змісту.  

ІV. Фізкультурна пауза.

V.  Робота по підготовці  складання твору з елементами опису.  

 1. Мозковий штурм     

Прийом Кубування     1грань.-Що таке калина? Яка вона на вигляд?

                                         2грань.-Де росте калина?   

                                         3грань.-Як виглядає калина в різні пори року?

                                         4грань.-Яку користь приносить калина?    

                                         5грань.-Як народ величає калину?        

                                         6грань.  План                                       (таблиця)  

(додаткові завдання №4)     

 2. Робота в малих групах . Складання учнями твору з елементами опису “Калина під моїм вікном”.

 

VІІ.  Слухання та аналіз дитячих творів.  

 Закінчити складати гроно калини.

 

 

VІІІ.  Домашня робота.

Записати в зошити  текст про калину. 

 

ІX.  Підсумок уроку. 

 Рефлексія.

 - Чи змінилося ваше ставлення до цієї рослини?  

 - Які нові знання отримали про калину?

 То ж садіть весною та осінню калину біля своїх вікон, нехай вона радує людей у всі пори року. 

 Зразки дитячих робіт. 

 Калина – це розлогий великий кущ. Вона росте в чагарниках, на схилах ярів та рік. Її висаджують у парках, біля будинків.

 Весною калина цвіте білими або рожевими квітами. Вони приваблюють своїм духмяним запахом комах.

 Осінню кущ червоніє і палає, мов жар, серед зеленого листя. А взимку червоними ягодами пригощаються птахи. Велику користь калина приносить і людям.                                                        Білик Анастасія                                                

 Калина росте по всій Україні. Має тонке, гнучке гілля. Весною великі білі квіти дуже пахнуть і до них прилітає багато комах. Має ця рослина і лікарські властивості. Лікує від застуди і кашлю. А взимку червоні соковиті ягоди дзьобають птахи. Після морозів вони мають приємний  смак. Народ оспівує калину у віршах, піснях, складає загадки, прислів’я.

                                                                          Кульбачний Ельдар

doc
Додав(-ла)
Лиса Любов
Додано
28 липня 2018
Переглядів
4658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку