Урок розвитку зв’язного мовлення у 2 класі

Про матеріал
Тема уроку : Малюю новорічну ялинку. Мета уроку : Формування предметних компетентностей: збагатити словниковий запас учнів та їх знання про зиму, розвивати усне мовлення і мислення, вчити складати розповідь, виховувати любов та бережливе ставлення до природи. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися:формувати здатність розуміти визначену вчителем мету навчальної діяльності; учити виправляти помилки у своєму мовленні; соціальної: удосконалювати здатність працювати в парі та групі, висловлювати свої власні думки, робити висновки; загальнокультурної: учити дотримуватись норм культурної поведінки. Обладнання: зошити з розвитку мовлення «Малюю словом» К. Пономарьова, картини про зиму, малюнок ялинки, кульки із завданнями, відео для фізкультхвилинки.
Перегляд файлу

Урок  розвитку зв’язного мовлення у 2 класі   

Тема уроку :  Малюю новорічну ялинку.

Мета уроку :

Формування предметних компетентностей:  збагатити словниковий запас учнів та їх знання про зиму, розвивати  усне мовлення  і мислення, вчити складати розповідь, виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися:формувати здатність розуміти визначену вчителем мету навчальної діяльності; учити виправляти помилки у своєму мовленні;

соціальної: удосконалювати здатність працювати в парі та групі, висловлювати свої власні думки, робити висновки;

загальнокультурної: учити дотримуватись норм культурної поведінки.

Обладнання: зошити з розвитку мовлення «Малюю словом» К. Пономарьова, картини про зиму, малюнок ялинки, кульки  із завданнями, відео для фізкультхвилинки.

Хід уроку

І. Організація класу.

Вітаю, другокласники на уроці української мови.

Сьогодні у нас розвиток зв’язного мовлення. Поговоримо про новорічну ялинку.

Ось і все дзвенить дзвінок

В гості йде до нас урок

Сядьте зручно! Усміхніться

І в екран ви подивіться .

 

1. Привітання. Вправи для психологічного налаштування.

- Я хочу, щоб наш урок був вдалим. Заплющіть очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі і мені успіху.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Хто буде нашою головною гостею на уроці ,ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

• Усвятковій залі

Стоїть як картинка,

Весела, зелена,

Красуня…..(ялинка)

-Вірно, ялинка.

-Давайте з вами складемо павутинку  до словосполучення «новорічна ялинка».

Новий рік        Дід Мороз      свято

 

 вірші  новорічна  ялинка        зима

 

                        веселощі      подарунки

            пісні

-Я придумала такі слова ( зелена, іграшки, гірлянди, гілочки, кульки).

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо складати розповідь за серією сюжетних малюнків про ялинку.

1) Робота у зошиті с.25. Вправа 1  

- А зараз роздивіться малюнки.

-Чи  пов’язані вони  між собою?

-Так, вірно пов’язані  всі малюнки про ялинку.

-Давайте з вами роздивимося кожен малюнок окремо і розкажемо, що відбувалося з ялинкою.

-Що ви бачите на 1 малюнку? (Що росла ялинка в лісі ,білочка мабуть брала горішки на ялинці ,щоб коштувати. Десь пробіг зайчик який ховався від лисички під ялинкою).

- Роздивіться наступний малюнок.

-Що ми бачимо? (Що прийшов чоловік мабуть чийсь тато і зрубав ялинку і кудись поніс) .

-Що ми бачимо на 3 малюнку? (Що тато приніс ялинку додому і вся сім’я прикрашає її до Нового року).

- І, що ми бачимо на останньому малюнку? (Ялинку зрубали у лісі, це була чиясь хатинка, це було чиєсь живлення, це була чиясь схованка . А тепер її немає ,тому звірята плачуть).

Вправа 2 с. 25

 

- Чи були раді звірі такому вчинку?

- Як, на вашу думку, чи весело було б звірам, якби їхню красуню не забрали з лісу ?

- Що роблять звірята?

 (Вони сидять  біля пенька і нудьгують,  плачуть. Щоб цього не сталося, ми будемо ставити вдома штучну ялинку.)

2) Поміркуй.  (робота в парах) . Завд.3 с.25 

- Що можна зробити, аби в дітей на Новий рік була ялинка, і мешканці лісу не сумували?

-Зараз дітки придумали штучну ялинку, вони нічим не гірші, ніж наші лісові ялинки. Вони ж такі гарні та великі, і навіть кажуть, що так само, як справжні.

- А ще придумали висаджувати ялинки в горщиках – це дуже зручно. Тому ,що після Нового року можна їх висадити назад в землю і вони будуть продовжувати рости і надалі.

4) Робота в тоненькому зошиті

-Давайте відкриємо наші робочі зошити.

-Запишемо  сьогоднішнє число ,класна робота.

- На наступному робочому рядку напишемо слова під диктовку.

Діти, подарунки, іграшки, сюрпризи, новорічні, засніжена.

-На наступному рядку запишіть слово Ялинка поділимо слово на склади  та виконаємо звуковий аналіз слова.

Ялинка – 6 б.,7 зв.,3 скл. 

5) Робота в групах  (Вправа 4 с.26)

Група 1  Доберіть слова- назви предметів.

(Ліс, ялинка, іграшки, деревце, красуня, свято, подарунки, …)

Група 2

Доберіть слова-ознаки до слова «ялинка».

(Зелена, красива, новорічні, маленька, гарненька, запашна, духмяна, сяюча…)

Група 3

Доберіть слова-дії до слова «ялинка»                                      

(Росла, зрубав, приніс, зеленіє, радує, прикрашає,сяє…)

 

Фізкультхвилинка на основі відео

6) Складання усної розповіді за серією малюнків.

7) Записування тексту з коментуванням.

Новорічна ялинка

Росла у лісі зелена ялинка. Тато пішов та зрубав чудову красуню. Вдома її прикрашали гірляндами, новорічними іграшками, кульками. А в лісі біля пенька за ялинкою довго сумували лісові звірі.

8) Перевірка написаної роботи.

9) Намалюй  новорічну ялинку. Підпиши малюнок.

Картинки по запросу шаблон новорічної ялинкиЗимова красуня

 

 

 

10)    Вправа 8 с.27

 

                            

 

-Давайте розгадаємо ребус, який нам загадала родзинка. Заховала в ребусах важливу пораду.

-Давайте ж дізнаємося що це за порада.

-Що зображено на 1 малюнку?(берет). Нам потрібно у слові берет забрати букву «т» і додати склад «жи» і вийде «бережи».

-Давайте розглянемо 2 малюнок. Що зображено? (борода). У нас є слово борода. Потрібно від слова «борода» забрати склад «бо» і букву «а».Залишилося «род», додаємо «при» і в кінці буква «у». Виходить слово «природу».

-Отже, родзинка нам загадала вислів «Бережи природу».

 

VІІ. Підсумок уроку

1. РЕФЛЕКСІЯ

- Яких знань та вмінь ви набули?

- Де вам ці знання знадобляться?

- Чи все вдалося зробити?

- Який висновок зробили для себе на уроці?

- Як використаєте сьогоднішню ялинку?

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
1854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку