Урок розвитку зв’язного мовлення у 2 класі
Тема уроку : Малюю новорічну ялинку.
Мета уроку :
Формування предметних компетентностей: збагатити словниковий запас учнів та їх знання про зиму, розвивати усне мовлення і мислення, вчити складати розповідь, виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Формування ключових компетентностей:
вміння вчитися:формувати здатність розуміти визначену вчителем мету навчальної діяльності; учити виправляти помилки у своєму мовленні;
соціальної: удосконалювати здатність працювати в парі та групі, висловлювати свої власні думки, робити висновки;
загальнокультурної: учити дотримуватись норм культурної поведінки.
Обладнання: зошити з розвитку мовлення «Малюю словом» К. Пономарьова, картини про зиму, малюнок ялинки, кульки із завданнями, відео для фізкультхвилинки.
Хід уроку
І. Організація класу.
Вітаю, другокласники на уроці української мови.
Сьогодні у нас розвиток зв’язного мовлення. Поговоримо про новорічну ялинку.
Ось і все дзвенить дзвінок
В гості йде до нас урок
Сядьте зручно! Усміхніться
І в екран ви подивіться .
1. Привітання. Вправи для психологічного налаштування.
- Я хочу, щоб наш урок був вдалим. Заплющіть очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі і мені успіху.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Хто буде нашою головною гостею на уроці ,ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
• Усвятковій залі
Стоїть як картинка,
Весела, зелена,
Красуня…..(ялинка)
-Вірно, ялинка.
-Давайте з вами складемо павутинку до словосполучення «новорічна ялинка».
Новий рік Дід Мороз свято
вірші новорічна ялинка зима
веселощі подарунки
пісні
-Я придумала такі слова ( зелена, іграшки, гірлянди, гілочки, кульки).
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо складати розповідь за серією сюжетних малюнків про ялинку.
1) Робота у зошиті с.25. Вправа 1
- А зараз роздивіться малюнки.
-Чи пов’язані вони між собою?
-Так, вірно пов’язані всі малюнки про ялинку.
-Давайте з вами роздивимося кожен малюнок окремо і розкажемо, що відбувалося з ялинкою.
-Що ви бачите на 1 малюнку? (Що росла ялинка в лісі ,білочка мабуть брала горішки на ялинці ,щоб коштувати. Десь пробіг зайчик який ховався від лисички під ялинкою).
- Роздивіться наступний малюнок.
-Що ми бачимо? (Що прийшов чоловік мабуть чийсь тато і зрубав ялинку і кудись поніс) .
-Що ми бачимо на 3 малюнку? (Що тато приніс ялинку додому і вся сім’я прикрашає її до Нового року).
- І, що ми бачимо на останньому малюнку? (Ялинку зрубали у лісі, це була чиясь хатинка, це було чиєсь живлення, це була чиясь схованка . А тепер її немає ,тому звірята плачуть).
Вправа 2 с. 25
- Чи були раді звірі такому вчинку?
- Як, на вашу думку, чи весело було б звірам, якби їхню красуню не забрали з лісу ?
- Що роблять звірята?
(Вони сидять біля пенька і нудьгують, плачуть. Щоб цього не сталося, ми будемо ставити вдома штучну ялинку.)
2) Поміркуй. (робота в парах) . Завд.3 с.25
- Що можна зробити, аби в дітей на Новий рік була ялинка, і мешканці лісу не сумували?
-Зараз дітки придумали штучну ялинку, вони нічим не гірші, ніж наші лісові ялинки. Вони ж такі гарні та великі, і навіть кажуть, що так само, як справжні.
- А ще придумали висаджувати ялинки в горщиках – це дуже зручно. Тому ,що після Нового року можна їх висадити назад в землю і вони будуть продовжувати рости і надалі.
4) Робота в тоненькому зошиті
-Давайте відкриємо наші робочі зошити.
-Запишемо сьогоднішнє число ,класна робота.
- На наступному робочому рядку напишемо слова під диктовку.
Діти, подарунки, іграшки, сюрпризи, новорічні, засніжена.
-На наступному рядку запишіть слово Ялинка поділимо слово на склади та виконаємо звуковий аналіз слова.
Ялинка – 6 б.,7 зв.,3 скл.
5) Робота в групах (Вправа 4 с.26)
Група 1 Доберіть слова- назви предметів.
(Ліс, ялинка, іграшки, деревце, красуня, свято, подарунки, …)
Група 2
Доберіть слова-ознаки до слова «ялинка».
(Зелена, красива, новорічні, маленька, гарненька, запашна, духмяна, сяюча…)
Група 3
Доберіть слова-дії до слова «ялинка»
(Росла, зрубав, приніс, зеленіє, радує, прикрашає,сяє…)
Фізкультхвилинка на основі відео
6) Складання усної розповіді за серією малюнків.
7) Записування тексту з коментуванням.
Новорічна ялинка
Росла у лісі зелена ялинка. Тато пішов та зрубав чудову красуню. Вдома її прикрашали гірляндами, новорічними іграшками, кульками. А в лісі біля пенька за ялинкою довго сумували лісові звірі.
8) Перевірка написаної роботи.
9) Намалюй новорічну ялинку. Підпиши малюнок.
Зимова красуня
10) Вправа 8 с.27
-Давайте розгадаємо ребус, який нам загадала родзинка. Заховала в ребусах важливу пораду.
-Давайте ж дізнаємося що це за порада.
-Що зображено на 1 малюнку?(берет). Нам потрібно у слові берет забрати букву «т» і додати склад «жи» і вийде «бережи».
-Давайте розглянемо 2 малюнок. Що зображено? (борода). У нас є слово борода. Потрібно від слова «борода» забрати склад «бо» і букву «а».Залишилося «род», додаємо «при» і в кінці буква «у». Виходить слово «природу».
-Отже, родзинка нам загадала вислів «Бережи природу».
VІІ. Підсумок уроку
1. РЕФЛЕКСІЯ
- Яких знань та вмінь ви набули?
- Де вам ці знання знадобляться?
- Чи все вдалося зробити?
- Який висновок зробили для себе на уроці?
- Як використаєте сьогоднішню ялинку?