Урок розвитку зв'язного мовлення Усний твір-опис на тему "Весна"

Про матеріал
Даний вид роботи сприятиме формуванню вміння зв’язно висловлюватися; вчитиме учнів вживати прикметники під час описів явищ природи, розвиватиме зв’язне мовлення учнів; виховуватиме естетичні почуття, бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю.
Перегляд файлу

ТЕМА.    Урок розвитку зв’язного мовлення.

                Усний твір-опис за малюнками на тему «Весна».

 

МЕТА:  формувати вміння зв’язно висловлюватися;

              вчити учнів вживати прикметники під час описів явищ

              природи, розвивати зв’язне мовлення учнів;

              виховувати естетичні почуття, бережливе

              ставлення до природи, любов до рідного краю.

 

 

                                         Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Підготовча робота до складання творів-описів.

  1. Бесіда з учнями.

а) Вступне слово вчителя.

- Як ви побачили, діти, сьогоднішній урок української мови буде творчий. Ви будете письменниками, будете творити, складати свої твори. А про що ж вони мають бути? Відповісти на це запитання вам допоможе загадка.

  б) Відгадування загадки.

                     Наче фея чарівна

                     Я пробуджую поля,

                     Небеса і ручаї

                     Та заквітчую гаї.

                     І усякий мене зна…

                     Відгадали? Я ……..     (весна)

  1. Повідомлення теми уроку.

Отже, сьогодні ми будемо описувати весну.

  •          А звідки ми дізнаємося все про природу, про зміни, які відбуваються в природі?

(З власних спостережень, з книжок, з малюнків, з пісень, з музики.)

  •          Давайте пригадаємо, які вірші ми читали на уроках про весну?
  •          А які пісні вчили про весну?

Висновок. Весь цей матеріал, діти, ви повинні використати у своїх творчих роботах.

  1. Слухання музики.
  •          А зараз ви порелаксуєте під музику відомого композитора Чайковського «Пори року».
  •          Які почуття передає ця музика?
  1. Робота за малюнком – таблицею «Весна».
  •          Яка пора року тут змальована? З чого це видно?
  1. Завдання для дітей.
  •          А зараз, діти, ви будете самостійно описувати малюнки про кожен період весни.
  •          А скільки періодів має кожна пора року?
  •          Кожному періоду відповідає певний місяць.
  •          Які ж весняні місяці?
  •          А щоб дізнатися, який місяць весни буде описувати кожна група, вам треба спочатку розгадати ребуси.
  1. Відгадування ребусів.

З кожної групи виходить 1 учень і витягує таблички з ребусами. Порадившись у своїй групі, оголошує назву місяця.

  1. Підбір заголовків до творів-описів.

Роздаю кожній групі малюнки. Зачитую вислови з плакатів про кожен місяць.

  •          Розгляньте ці плакати, вони допоможуть вам у доборі заголовків.

Читання і аналіз слів-висловів на плакатах.

Березень-ранок весни, він відмикає дерева і води.

Квітень- багатий водою, він квіти розкриває.

Травень – місяць весняного цвітіння дерев і квітів, буяння трав.

Висновок. Кожен місяць має назву залежно від тих змін, які відбуваються у природі в цей період.

 

  1. Словникова робота.

Діти по групах за поданими малюнками записують слова, які їм будуть потрібні для складання речень.

               (Земля, вода, річки, сонце, небо, повітря, птахи;

          прикметники: мокра, весняні, яскраве, голубе, перелітні, польові)

 

 

ІІІ. Складання творів-описів учнями в групах самостійно.

Діти складають на окремих листочках речення. А потім поєднують їх у текст. Один учень з кожної групи зачитує складений опис.

 

ІV. Підсумок уроку.

Визначення найкращих творів.

docx
Додано
19 вересня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку