Урок розвитку зв`язного мовлення "Весна-чарівниця"

Про матеріал
Розробка уроку розвитку зв`язного мовлення на тему "Весна-чарівниця" включає складання віршів та розповідей за методикою "Сторітеллінг"
Перегляд файлу

Українська мова   ( урок розвитку зв`язного мовлення)                                    

Тема. ВЕСНА  – ЧАРІВНИЦЯ

Мета: розширити знання учнів про перші квіти; вчити писати твори за методикою сторітелінгу, складати вірші про перші весняні квіти за спостереженнями, опорними словами, малюнками; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас, уміння висловлювати свої думки; виховувати бережне ставлення до природи; уміння співпрацювати в команді.

Обладнання: презентація до уроку; грамзаписи Ф. Шопена «Вальс квітів» ; картки для роботи в групах, малюнки весняних квітів, мовний матеріал

ХІД УРОКУ:

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
  • Сьогодні у нас з  з вами незвичайний, а творчий урок, урок розвитку мовлення, на якому ми з вами будемо творити. А щоб краще налаштуватись на творчий лад, пропоную послухати музичний фрагмент… Після його прослуховування я б хотіла почути про те, які асоціації викликав у вас цей музичний твір?

      2. Слухання фрагменту вальсу Ф. Шопена «Вальс квітів»

- Отже, сьогодні вирушимо назустріч весняній красі. Ми пригадаємо все що знаємо про весну. Ви будете слухати музику і складати  вірші, а потім виконаєте творче завдання.

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. РОЗПОДІЛ НА ГРУПИ ( КОЖНА ГРУПА – НАЗВА ВЕСНЯНОЇ  КВІТКИ)

- Що таке весна?

2. Складання асоціативного куща

                                                                   Весна

            сонце                тепло                    квіти                  пташині співи               пробудження

1.Весна - це тепло, блакитне небо, яскраве сонечко.

2. Весна - це перші квіти, зелена травичка, зелені листочки на кущах і деревах.

3. Весна - це теплий дощик, веселі пісні пташок. Це перший грім і перша громовиця.

4. Весна - це мамине свято, це день народження Тараса Шевченка, це Великдень.

3. Відповіді учнів по групах.

- Що ми знаємо про ВЕСНУ?

Учень. Зміна пір року на Землі обумовлена її рухом навколо Сонця та обертання навколо своєї осі.  Весна — перехідний сезон, коли помітно збільшення світлового дня, підвищується температура довкілля і активізується природна діяльність живих істот і рослин.  Календарна весна  складається з трьох місяців.

-  Що відбувається з рослинами?  Як зустрічають весну тварини?

Назва «Березень» закріпилась за місяцем у середині 19 століття. До того місяць називався март. У народі його звали: капельник, протальник, запалі сніги, з гір потоки, соковик, полютий, красовик. Походження назви місяця березень від слова береза, яка в цей місяць починає цвісти.

У народі кажутьБерезень березовим віником зиму вимітає, а весну в гості запрошує.

Квітень носить свою назву з 16 століття. Саме в цей час земля починає квітувати. В ужитку були й інші народні назви: краснець, лукавець, дзюрчальник, водолій та апріль, що латинською мовою означає "сонячний". Назва цього місяця пов’язана з цвітінням квітів.  У народі кажуть Квітневий день рік годує.

Назву «Травень» в Україні останній місяць весни отримав у 20 столітті. До цього він звався «май» — від імені давньоримської богині весни Майї. У народі його називали: пісенник, місяць-громовик, травник.

У народі кажуть Травень ліси одягає – літа в гості чекає.

- Уважно прослухайте вірші і скажіть які прикмети весни описують поети?

1– учень  Т. Шевченко уривок із поеми «Гайдамаки»

Встала весна, чорну землю

Сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила;

І на полі жайворонок,

Соловейко в гаї

Землю, убрану весною,

Вранці зустрічають...

2 – учень  Л.Компанієць «Весна»

Тепле сонечко пригріло,

Розтає увесь сніжок,

І несміло перші квіти

Виглядають у садок.

Кожна гілочка тріпоче –

Хоче листячко розкрить,

А травичка на горбочку

Ізумрудом мерехтить.

  1. Складання сенкану «Весна» 

Весна

Тепла, гарна

Оживає, прокидається, квітне

Весна-найкраща пора року.

Краса!

  1. Фізкультхвилинка «Зебра»
  2. Складання віршів за поданими римованими кінцівками ( робота в групах)

1 група  ( крокус) :      сонечко, віконечко, прийшла, принесла.

   Світить тепле сонечко

   У наше віконечко.

Це весна до нас прийшла

 Радість й щастя принесла.

2 група  ( підсніжник) :     струмки, пташки, весна, чарівна.

Задзюрчали веселі струмки

Повернулись додому пташки.

 Вже нарешті настала весна

 Мила,т епла вона й чарівна.

3 група  (сон-трава) :     квіти, діти, пригріває, звеселяє.

 Зацвітають перші квіти,

 Дуже їм радіють діти.

 Тепле сонце пригріває

 Та й діточок звеселяє.

4 група  ( пролісок):     пригріло, розбудило, прилітають, стрічають.

 Тепле сонечко пригріло

 Сонну землю розбудило.

 Вже перші птахи прилітають

 Їх діти радісно стрічають.

5 група   ( первоцвіт):    річках, ставках, зацвіли, загули.

 Скресла крига на річках,

 На озерах та ставках.

 Вже перші квіти зацвіли

 Над ними бджілки загули.

4 . Складання казки про квітку ( методом сторітелінга)

Сторітелінг (storytelling) – це мистецтво розповідати історії з метою навчання, керування шляхом донесення змісту повідомлення за допомогою спеціальної методики.

Кожна група складає казку про свою квітку.

Експозиція. Жила - була_______________________________________________________

Де? Коли? Скільки часу? З ким?

Зав’язка. Одного разу _________________________________________________________

Що раптом трапилося? Приїхав друг, налетіла буря, впав стілець, прийшла звістка тощо.

Розвиток подій. _____________________________________________________

Перерахуйте всі події, які будуть описані. Подумайте, які емоції мають у цей час відчувати слухачі. Напишіть, як змінювався герой впродовж історії.

Кульмінація. _________________________________________________________________

Напишіть, яка подія стала «вирішальною» для героя.

Розв’язка. ____________________________________________________________________

Напишіть, чим все завершилося. Як змінився герой, що він зрозумів, що буде робити далі?

Висновок.____________________________________________________________________

Чому нас вчить ця історія? Мораль, теорія, визначення тощо.

1 група  ( крокус).

Жив – був крокус. Ранньою весною пригріло сонечко і  він прокинувся. Пробився крізь сніг  і розпустив свою гарну квітку. Ялинка, під якою він ріс, щодня милувалася квіткою.

Одного дня здійнявся сильний вітер. Він колихав квіткою та мало не зламав її. Обачила це ялинка, опустила вниз свої віти та закрила крокус від сильного вітру. Коли буря скінчилась, квітка крокуса знову дарувала усім свою красу.

З тих пір вони з ялинкою стали справжніми друзями.

 

ІV. Підсумок уроку

 

 

Кирилюк Тетяна Федорівна, вчитель НВК№2, м.Хмельницький

docx
Додано
24 жовтня 2020
Переглядів
2409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку