Урок розвитку звязного мовлення. Твір "Дівчинка, яка любила веселку" за романом Е. Портер "Поліанна"

Про матеріал
Розробка містить матеріал по підготовці і проведенню уроку розвитку звязного мовлення, в 5 класі. Зокрема памятку по написанню твору, зразок твору.
Перегляд файлу

ТЕМА. ТВІР ЗА РОМАНОМ  Е. ПОРТЕР «ПОЛІАННА» «ДІВЧИНКА, ЯКА ЛЮБИЛА ВЕСЕЛКУ»

МЕТА:

  • ознайомити учнів з правилами написання твору та критеріями оцінювання;
  • розвивати усне та писемне зв’язне мовлення, творчі здібності;
  • виховувати оптимістичне ставлення до життя, прагнення допомагати людям.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІІІ. Правила написання твору та критерії оцінювання.

 

  1. Пам'ятка щодо написання твору
  2. Добре обдумати тему, визначити, який обсяг матеріалу вона охоплює.
  3. Визначити основну думку майбутнього твору, намагатися зберегти її під час роботи над твором.
  4. Скласти план, чітко та стисло сформулювати думку кожного пункту.
  5. Напишіть вступ, який би доречно розпочинав тему. На початку твору висловіть головну думку, потім обґрунтуйте її, доповніть фактами із твору.
  6. Стежте за послідовністю викладу думок.
  7. Дотримуйтеся пропорційності частин твору і стежте за зв’язком між ними.
  8. Висловлюйте власне ставлення до всього, про що пишете, робіть власні висновки, узагальнення.
  9. Наприкінці твору зробіть загальний висновок, зумовлений змістом роботи.
  10.  Правильно і грамотно висловлюйте свою думку.
  11.  Дотримуйтеся вимог до зовнішнього оформлення (план пишіть перед текстом твору, залишайте поля, дотримуйтеся абзаців).

2. Вимоги до написання твору.

  • Орієнтовний обсяг твору – 0.5 – 1.0 сторінка
  • Особлива увага умінню усно та письмово переказувати текст (докладно, стисло, вибірково), встановлювати зв’язки між подіями твору, характеризувати персонажів (головних і другорядних) на основі їхніх вчинків, знаходити в тексті зображувальні та виражальні засоби мови, пояснювати їхню художню роль.
  • Критерії оцінювання.

 

IV. Робота з написання твору.

ЗРАЗОК ТВОРУ.

ДІВЧИНКА, ЯКА ЛЮБИЛА ВЕСЕЛКУ

Я завжди з величезним захопленням любуюся веселкою, що після рясного дощу розкидається на небі, ніби бажаючи з’єднати дві протилежні сторони горизонту. Яскравими життєдайними кольорами сяє вона в небесній височині, посилаючи радість на землю. Дивишся на неї і не можеш відірвати очей від такого дива природи.

Ось такою веселкою стала для мене дівчинка Поліанна, героїня одноіменного роману Е. Портер. Вона вірила в різні дива, та й сама була дивом, бо навчила усе містечко Белдінгсвілл грати у незвичайну гру: радіти усьому і завжди, навіть тоді, коли дуже сумно. Життя дорослих і дітей дуже змінилося, адже вони навчилися відчувати радість кожної миті, стали оптимістами, яким набагато легше долати життєві негаразди.

Дівчинка зробила багато добра: рятувала собак і котів, допомагала Ненсі, розважила місіс Тарбел, носила їжу місіс Сноу, знайшла родину для Джиммі Біна, тим самим розвіявши морок смутку, що довго і надійно супроводжував життя містера Пендлтона. І ще багато добрих справ, від яких людям стало тепліше й затишніше. І це робила та дівчинка, що сама зазнала багато страждань у свої одинадцять років, але ніколи не скаржилася, не сердилася.

«Завжди радійте!» - говорить апостол Павло. І цю настанову Поліанна якнайкраще втілила в життя. Її історія дуже повчальна. Адже дівчинка, що любила веселку, навчає бути оптимістом, допомагати людям, радіти найменшим дрібницям, любити і цінувати кожну мить життя.

 

V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання с.202-204, опрацювати.

 

 

 

 

docx
Додано
7 березня 2021
Переглядів
1856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку