Відкритий урок "Узагальнення і систематизація знань з теми « Прикметник»

Про матеріал
Мета: систематизувати та узагальнити знання про прикметник як частину мови; вправляти учнів у доцільному та правильному вживанні прикметника у мовленні; розкрити багатозначність і співучість рідної мови; і розвивати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, узагальнювати, робити висновок; розвивати мовлення, логічне мислення, кмітливість; і виховувати пізнавальний інтерес, любов та повагу до нашої скарбниці рідної мови, бажання допомагати пташкам взимку.
Перегляд файлу

 

Урок української мови

Тема уроку: Узагальнення і систематизація знань з теми « Прикметник»

Мета: систематизувати та узагальнити знання про прикметник як частину  мови; вправляти учнів у доцільному та правильному вживанні прикметника у мовленні; розкрити багатозначність і співучість рідної мови; і розвивати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, узагальнювати, робити висновок; розвивати мовлення, логічне мислення, кмітливість; і виховувати пізнавальний інтерес, любов та повагу до нашої скарбниці рідної мови, бажання допомагати пташкам взимку.

Обладнання: комп'ютер, листи самооцінювання,картки із завданням, маски пташок.

Тип уроку: узагальнення знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

 В країну відому, в країну чудову,

 Що так нас чекає й збагачує мову

  • Сьогодні ми продовжуємо подорожувати чудовою країною української мови.

II. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

  • А якими ми будемо під час подорожі?

( слайд №1)

Уважні,

спостережливі,

слухняні,

трудолюбиві,

охайні,

творчі,

чуйні.

  • До якої частини мови належать ці слова?
  • Отже, ми сьогодні продовжимо говорити про прикметник.

ІІІ. Оголошення теми і задач уроку.

( слайд №2)

ІV. Вправа « Очікувані результати»

( слайд №3

Для того, щоб наші очікування збулися, ми повинні дружно, злагоджено працювати, а для цього потрібно спланувати свою роботу.

V. Ознайомлення з  планом  уроку. ( на дошці)

1) Вправа « Очікувані результати»

2) Вправа « Асоціативний кущ»

3) Загадковий лист.

4) Вибірковий диктант.

5) Редагування тексту.

6) Робота в групах.

7) Вправа « Сенкан»

8) Вправа « Незакінчене речення»

VІ. Повторення теоретичного матеріалу.

Вправа « Асоціативний кущ»

( слайд № 4)

VІІ . Сценка.

До нас сьогодні на урок завітали два поважні джентльмени. Вони хочуть нам про щось нагадати. Уважно послухаємо їхню розмову.

( Розмова між іменником і прикметником )

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: Отже, щоб визначити рід, число і відмінок прикметника, що потрібно зробити ?

VІІІ. Загадковий лист. Створення проблемної ситуації.

( слайд № 5)

  • До нас надійшов дуже загадковий лист, який терміново треба прочитати.

( читання деформованого тексту.)

  • Хто звертається до нас?
  • З яким проханням?
  • Чи згодні ви допомогти пташкам?
  • А для цього давайте розглянемо карту. Вона також загадкова. І пройшовши всі сніжинки ми допоможемо пташкам.

(слайд № 6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІХ. Перша сніжинка.

  • Першою просить допомоги пташка, яка має такі ознаки:
  • Невеличкий співочий птах з червоною грудкою.

Щоб йому допомогти ми повинні написати диктант. Слова записати в два стовпчики: з основою на твердий приголосний, з основою на мякий приголосний.

Синій, холодний,порожній, вечірній, зимова, давній, теплий.

  • Для чого треба знати на який приголосний закінчується основа?

Висновок.

Х. Друга сніжинка.

Маленький сіренький по двору стрибає, крихти шукає.

Робота по вдосконаленню тексту.

( Робота за вибором)

1. Із дужок дібрати влучні прикметники, визначити їх відмінок.

Іду і милуюсь красою… лісу. Скрізь лежить глибокий сніг.

Мовчки дрімає … дуб. Стоїть у задумі … берізка. Святково погойдує пишним гіллям … ялинка.

(Зимовий, чарівний; могутній, коренастий; ніжна, тендітна, струнка, білокора; зелена, красива, розкішна)

2. Поширити речення прикметниками, визначити відмінок.

Особливо красиві (...) ялини в (...) вбранні. (...) дуби стережуть вхід до цієї (...) країни. Гарно в (...) лісі. Дерева стоять в (...) інеї. Усі засипані (...) снігом

( Зачитати тексти, визначити відмінки прикметників.)

ФІЗХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ.

ХІ. Третя сніжинка.

Маленька, співоча пташка з різнобарвним оперенням.

а)Робота в групах.

1 група. Робота з деформованим текстом.

2 група. Робота з деформованим реченням.

3 група. Скласти розповідь за малюнком.

4 група. Скласти текст – міркування “Птахи – наші друзі”.

5 група. Скласти діалог “Розмова двох пташок”.

б) Презентація робіт.

 

 

 

 

 

 

 

ХІІ. Четверта сніжинка.

Лісовий птах, довгий, гострий , міцний дзьоб.

Інтерактивна вправа « Сенкан»

ПТАХИ                              ПРИКМЕТНИК

( За вибором)

Бесіда про допомогу пташкам взимку.

ХІІІ, Саморефлексія.

Знаю:

Вмію:

Ціную:

ХІV. Вправа « Незакінчене речення». Підсумок уроку.

Наш урок завершився, і я хочу сказати, що…

( Спочатку учні висловлюють своє враження від уроку, а потім вчитель.)

 

 

Рекомендації до перегляду презентації:

Слайд №7 «Допомога птахам»: Після появи всіх сніжинок 1 раз клацнути лівою кнопкою миші на сніжинці, появиться пташка. Кожна пташка – це гіперпосилання на відповідне завдання. 1 раз клацнути лівою кнопкою миші по пташці – перехід на слайд з завданням. Після виконання завдання необхідно клацнути лівою кнопкою миші по сніжинці, котра знаходиться в правому нижньому куточку слайду, це поверне Вас на слайд № 7. Таким чином виконуєте всі завдання.

doc
Додано
21 лютого
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку