Урок РЗМ "Осінь зачаровує красою" 3 клас

Про матеріал
Матеріал уроку сприяє емоційному сприйманню творів мистецтва та краси природи, розвиває уміння бачити зміни в живій і неживій природі восени, навички слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування при роботі в групах.
Перегляд файлу

Розвиток зв’язного мовлення.(3 клас)

 

Тема. Складання тексу – розповіді «Осінь зачаровує красою».

Мета: Вчити бачити і розуміти прекрасне в природі, удосконалювати вміння висловлювати свої почуття; допомогти відчути яскравість осінніх барв, розвивати мовлення,збагачувати словниковий запас; виховувати почуття любові до природи, бажання милуватися її красою.

Обладнання: плакат «Дівчина – Осінь», дитячі малюнки,репродукція картини Левітана «Золота осінь», осінні листочки, опорні картки,слова,кубик, музичний супровід.

 

Хід уроку

 

І.Організація класу до уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

Тож сядьте рівненько, будьте уважні,

Щоб працювати нам було неважко.

(кольоротерапія)

У вас на парті лежать кружечки. Візьміть той, який у вас зараз настрій.


 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. «Очікування»

( на дошці  силует дівчини - Осені)

-Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок.

(цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, загадковим, чарівним, дізнатися, які кольори має осінь )

- Запишіть очікувані результати від сьогоднішнього уроку і вплетіть в косу нашої красуні Осені.

ІІІ. Актуалізація навчальної діяльності.

Сьогодні у нас особливий урок. Ми помандруємо чарівними стежками красуні, назва якої заховалась у загадці, яку потрібно скласти з розсипаних слів.

Без пензлика, без олівця розфарбувала деревця. (Осінь.)

(виходить учениця Осінь)

Я хочу, щоб яскравим цвітом

Природа чарувала вас,

Щоб так було не тільки влітку,

А й восени й негоди час.

Я хочу, щоб красу уміли

Сприймати серцем люди всі,

Щоб цінували й розуміли,

І поклонялися красі.

Запрошую вас у світ прекрасного, у світ природи. Світ природи, що нас оточує, різноманітний і багатий. Красу форм і кольорів відтворює живопис. Хто пише картини? ( Художник. )

(репродукція картини Левітана «Золота осінь)

-Ви теж бачу намалювали прекрасні малюнки.

Про все це можна розповісти і художніми засобами.

ІV. Основна частина уроку. 

1.Легенда (учениця)

За народним переказом Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю Сонце сказало їй забирай все моє багатство, віддаю все моє золото. Будь щирою і люди полюблять тебе.

 Осінь як ви бачите, виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки.
 

2.Стратегія «Кубування»

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.

-Увага! Аналізуємо завдання «Чарівного кубика».

(кидаємо кубик і виконуємо завдання)

1.Що таке текст?

2.З кількох частин складається текст?

3.Що можна дібрати до тексту?

4.Від чого залежить назва тексту?

5.Які бувають тексти?

6.Текст – розповідь - це?

- Осінь – незвичайна пора року. Буває і тепла і холодна, чарівна і дощова. Тому всі вправи з якими ми будемо працювати будуть сприяти зміцненню нашого здоров’я.
 

(Дихальна гімнастика. Вправа «Свічка»)

3.Робота над складанням тексту.

( на партах листочки з опорними словами, на дошці план)

Словникова  робота 

Чарівниця – осінь

золоте вбрання

багряне листя

золоті стрічки

різнобарвне листя

осінні барви

План

1.Прийшла осінь до рідного краю.

2.Розкішне вбрання дерев.

3.Вітерець і сонечко – друзі природи.

4.Краса осінніх барв.

5.Усне складання творів.

Осінь (що зробила?)... прийшла, підкралась, прилинула, припливла;

вбрання(яке?)золоте, красиве, чарівне;

берізкам (що зробила?) подарувала, принесла, одягла;

листя(яке?) багряне,різнобарвне, різнокольорове, барвисте, розкішне;

дуб(який?) кремезний, міцний, могутній;

вітерець(який?) грайливий, теплий, лагідний;

сонечко (що робить?) світить, посміхається.

( орієнтовний складений текст)

Група 1

Йде нашим краєм чарівниця осінь.

На ній золоте вбрання. Осику прикрасила багряним листям. Берізкам подарувала золоті стрічки. Клен одягнувся в різнобарвне листя. Могутній дуб зеленіє темним листом. Грайливий вітерець бавиться осіннім листям. Сонечко посміхається.

Чарівниця про всіх дбає. Я захоплююсь красою осінніх барв.

 

Фізкультхвилинка ( під музику «Падає, падає листя)

6.Записування творів у зошити.

(музикотерапія Чайковський «Пори року))

(на парті опорні картки, а для слабших дітей деформований текст)

Група 2

(Йде, мандрує, крокує) нашим краєм чарівна осінь

На ній (золоте, красиве) вбрання. Осику прикрасила (багряним, червоним) листям. Берізкам (подарувала, принесла) золоті стрічки. Клен (одягнувся, прикрасився) в (різнобарвне, різнокольорове) листя. (Кремезний, могутній)дуб зеленіє темним листом.

Грайливий вітерець бавиться, осіннім листям. Сонечко (сміється, посміхається). Я (милуюся, захоплююсь) красою осінніх барв.

7. Зачитування творів.

- Допоможіть нашій дівчинціосені одягнути чарівну сукню

(діти прикрашають сукню листочками)

 Діти, наші твори ми подаруємо Осені.

Осінь Я понесу ваші розповіді берізкам, кленам, осикам. Нехай вони дізнаються, яка осінь у нашому краї. А вам дарую оці рум’яні яблука

(Осінь роздає яблука дітям)

 

V.  Підсумок уроку.

- Сьогодні на уроці ви вчилися складати твори.

- З яким настроєм ви працювали?

- Чи справдились ваші очікування?

- Підніміть кружечок, який зараз у вас настрій

(сміхотерапія)
 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сорока Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
10057
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку