Урок української мови 3 клас Тема Прикметник.

Про матеріал
розширити знання учнів про прикметник. Вчити визначати (впізнавати) прикметник за питанням, значенням і роллю в реченні. Формувати вміння доречно вживати прикметники.
Перегляд файлу

Тема: Загальне поняття про прикметник (питання, значення, роль у реченні).

           Значення прикметників у мовленні.

 

Мета: розширити знання учнів про прикметник. Вчити визначати (впізнавати)

           прикметник за питанням, значенням і роллю в реченні. Формувати вміння

           доречно вживати прикметники.

           Розвивати увагу, спостережливість, зв’язне мовлення, образне мислення.

           Виховувати естетичні почуття, повагу до українських народних звичаїв,

           любов до природи.

 

Методична мета: - показати використання інтерактивних методик і технологій на уроках української мови, як засобу свідомого та якісного засвоєння знань та розвитку пізнавальної активності учнів;

-        організувати самостійну активність пізнавальної діяльності учнів та самоаналіз  роботи шляхом рефлексивної методики.

 

Загальнопізнавальні цілі:

-        знати визначення та поняття прикметника;

-        правильно ставить питання та знаходить прикметники в реченні;

-        розуміє тему, мету поезій та прозових творів у контексті вивчення прикметника;

-        шанує народні звичаї та традиції, прагне вивчати культуру свого народу;

-        розуміє роль та значення прикметників у мові.

 

Тип уроку: урок-казка

 

Обладнання: зображення дівчини-весни, квіти для вінка, квіти на ручки учнів,     

                       віточки для аналізу уроку, презентація фізкультхвилинки, назви

                       словникових слів, картки з реченнями, картки для  роботи в парах,

                       квітка для компліментів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

І. Організація початку уроку

Вчитель. 

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Діти.

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

І запрощуєм ласкаво

на урок у 3 клас.

Вчитель:  Щоб налаштуватись на робота, давайте створимо гарний настрій. Для цього скажемо комплімент один одному: ти сьогодні: гарний, веселий, усміхнений, бадьорий, уважний, спокійний, задумливий, щирий, енергійний, радісний, красивий, спостережливий, активний, слухняний, загадковий, мрійливий

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

2.1. Фронтальна бесіда

- Діти, на яке питання відповідають слова-компліменти, які ви говорили один одному? (Який? Яка?)

- До якої частини мови належать слова, які відповідають на питання який? Яка? Яке? Які? (прикметник)

- Що таке прикметник? (Частина мови, яка вказує на ознаку предмета і відповідає на питання який?яка?яке?які?)

- У ваших руках не просто з’являлася ця квіточка, мені її дала наша гостя, а хто вона ви здогадаєтесь відгадавши загадку.

2.2. Метод «Криголами»

1.    Відгадайте загадку.

          Прекрасна дівчина прийшла,

         Чудові квіти принесла,

         Прикрасила сади і парки.

         Як звуть цю гарну господарку? (Весна)

    2.  За початковими літерами дайте характеристику цій порі року, наприклад:

         В – весела, вітряна,

         Е – енергійна, емоційна,

         С – сонячна, святкова,

         Н – ніжна, незвичайна,

         А – активна, …

 

3. Повідомлення теми і мети уроку

- До нас завітала весна. Вона звернулась до нас за допомогою. Щоб швидше вступити в свої права в природі, давайте зберемо для весни віночок з українських квітів-оберегів і тоді зима швидше відступить, а ми будемо чекати тепла нашої весни. (Після кожного виконаного завдання квітка прикрашає дівчині-весні віночок)

 

4. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу

4.1. Робота в зошитах (Квітка РОМАШКА-ніжність, вірність, любов )

- Запишіть дату в зошитах. Пропишіть каліграфічну хвилинку

В  Е С Н А

Доріжка стежка

-        Доберіть прикметники до цих слів. (вузька, лісова, широка)

-        Доберіть речення зі словами стежка, доріжка.

(Вузька стежка пролягла поміж дерев.

Лісова доріжка вивела нас на галявину.)

-        Назвіть орфограми в іменниках стежка, доріжка. (Щоб перевірити кінцевий приголосний в корені треба змінити слово: стежка-стежинка, доріжка-дорога-на дорозі (чергування г//з//ж) 

-        Чи можна ці слова назвати синонімами? Доведіть.

 

4.2. Робота з віршем. (Квітка СОНЯХ – вірність)

- Подаруємо наступну квіточку весні. На ній віршик.

- Прослухайте його і скажіть, які саме ознаки визначає прикметник.

ПРИКМЕТНИК

Що прикметник означає?

Він прикмети називає –

Всі ознаки визначає.

Розуміється на всьому:

На великому й малому,

Який смак в кого буває,

І за кольором впізнає,

І за розміром, і віком,

Яким стане чоловіком,

Почуття він розпізнає,

Про характер думку має,

Про красу і про вроду,

Про навколишню природу,

І про місяць, і про сонце,

Ще й загляне у віконце.

Всі ознаки добре знає,

Слово точне добирає –

Їх багато дуже має.

Коли хтось про щось спитає,

Тут же він відповідає:

Яка мама? – Добра, щира,

І привітна, співчутлива…

Який тато? – Сильний, мужній,

гарний, чуйний, дужий…

Всіх ознак не перелічиш.

Перевір, якщо лиш хочеш

-        Прикметник називає розмір, вік, колір, описує предмет, почуття.

-        Навіщо прикметники в мові?

-        Пам’ятаєте казку про Царицю Граматику? Які слова вона вишикувала в другий ряд? (Так. Саме прикметники. Хоча за кількістю слів прикметники займають четверте місце (після іменника, займенника, дієслова) вони необхідні нашому мовленню, бо роблять його образним, емоційним).

 

4.3. Фізкультхвилинка (Квітка ТРОЯНДА – віра, надія, любов)

 

5. Осмислення, узагальнення і систематизація.

5.1. Робота з підручником (Квітка ЛІЛІЯ – чистота)

Відкрийте підручники на ст..138, вправа 332

-        Прочитайте вірш, назвіть прикметники.

-        Яким художнім засобом виступають прикметники в художній літературі (епітетом).

-        Спишіть вірш, підкресліть прикметники.

 

5.2. Робота  в парах (Квітка ДЗВІНОЧКИ – символ вдячності)

- Ознайомтесь з текстом. Чи можна одразу зрозуміти про яку пору року йдеться?

- Спишіть текст, замість крапок вставте  прикметники, працюючи  в парах.

 

     Одного … ранку Івась пішов на прогулянку. Іде … лісом. Навколо про щось стиха шумлять … дерева. А он … галявина. На ній — … трава. Через … галявину простелилась … доріжка. Куди вона веде? Мабуть, до … озера. Саме його й шукає Івась.

 

ПЕРЕВІР:

     Одного ясного ранку Івась пішов на прогулянку. Іде весняним лісом. Навколо про щось стиха шумлять сонні дерева. А он простора галявина. На ній — молоденька трава. Через зелену галявину простелилась вузенька доріжка. Куди вона веде? Мабуть, до блакитного озера. Саме його й шукає Івась.

 

6. Підсумок уроку

6.1. Заключна бесіда

- Діти, подивіться, який гарний віночок у нашої весни. Завдяки вашій старанній  роботі та знанням Весна зовсім скоро прийде і до нашого рідного краю.

- На згадку про наш урок вона дарує вам чарівні квіточки. Напишіть на своїй квіточці, яким був для вас цей урок і прикрасьте ними весняну галявину.

6.2. Повідомлення домашнього завдання з інструктажем

docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
2000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку