Урок" Щаслива родина-щаслива дитина"

Про матеріал
Розробка уроку включає добірку практичних завдань, які допоможуть учителю організувати продуктивну роботу під час вивчення теми тижня «Моя родина». Учні матимуть змогу краще зрозуміти сутність поняття«сім’я» та «родина», "рід" ; важливість виконання своїх обов’язків у сім’ї; усвідомити цінність сім’ї для людини; зрозуміють, яка атмосфера повинна панувати в сім’ї, щоб усі були здорові та щасливі.
Перегляд файлу

Урок «Я досліджую світ»  1 клас

Тема: «Щаслива родина-щаслива дитина»

Мета: Формувати поняття «сім’я» , «родина»,  «рід», бажання берегти родинні зв’язки, сприяти усвідомленню про сім’ю, родину як осередок любові , взаємодопомоги та відповідальності; вчити учнів складати родовідне дерево; розвивати пізнавальний інтерес до дослідження свого роду; виховувати шанобливе ставлення до батьків та своїх родичів.

 

Формування  ключових  компетентностей:

вміння вчитися –самоорганізовуватися  до навчальної діяльності у взаємодії;

загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури;

соціальної – вчитися працювати в групі, підтримувати доброзичливі взаємини з іншими;

громадянської –усвідомлювати свою належність до соціально-культурного середовища, бережливо ставитися до людей, до самого себе; сприяти  формуванню в учнів уявлення про сім’ю , як осередок любові, взаємної допомоги та відповідальності;

здоров'язбережувальної – удосконалювати фізичну , соціальну, психологічну та духовну складові здоров'я.

Формування  предметних компетентностей:  

узагальнити сутність понять «сім’я», «родина», «рід», спонукати   дітей  допомагати  батькам  та  іншим  членам  родини,  виховувати  дбайливе  ставлення  до  здоров’я  всіх  членів  сім’ї,  повагу  до  старших  членів  родини.

Очікуванні результати

Учні знатимуть:

  • сутність  понять «сім’я», «родина», «рід»;
  • про важливість виконання своїх обов’язків у сім’ї;
  • цінність сім’ї для людини;
  • яка атмосфера повинна панувати в сім’ї, щоб усі були здорові та щасливі.

Учні вмітимуть:

  • розповідати про свою сім’ю, родину;
  • оцінювати свою поведінку в сім’ї;
  • краще розуміти своїх рідних;
  • уважно слухати один одного в умовах  спілкування.

 

Обладнання: фотоколлаж «Моя сім’я», «Дерево бажань», стікери-сердечка, м’яч,  зображення сонечка і промінців, ілюстрації до теми, завдання для групової роботи,  стікери, повітряні кульки, цеглинки LEGO, інтерактивна дошка, проектор,  підручники «Я досліджую світ», кольорові олівці.

 

ХІД УРОКУ

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ.

1. Привітання

Ми сімейка невеличка

Усі друзі, я і ти.

Привітаємось, щоб личка

Всі усмішками цвіли.

-  Подаруйте свою посмішку один одному. Візьміть у свою  долоньку часточку щастя, передайте своєму товаришу.

 -Діти , давайте пригадаємо, яку тему тижня ми розпочали вивчати?

- А ви любите свою сім’ю? Чому?

Діти вітаються  таким чином:

-Я - Соломійка , люблю свою сім’ю тому, що в ній мені затишно. А ти?...

- А чи можна нас з вами назвати сім’єю?

Дійсно, ми -  одна сім'я. Разом ми навчаємося, граємося, відпочиваємо.

Наш девіз

У нас немає ти,

У нас немає я,

Ми – єдиний клас.

Ми – одна сімʼя.


 


2.Хвилинка настрою ( з використанням LEGO)

Тож  з яким  настроєм розпочинаємо  урок?

(Діти показують свій настрій відповідно кольорів світлофора. 

- Якими  будемо на уроці?  (уважними, старанними, активними, дисциплінованими)

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

  Сьогодні у нас буде дуже цікавий урок. Ми пригадаємо значення відомих вам понять: сім'я, родина, рід; дізнаємось , яке  значення має сімʼя для кожного з нас, поговоримо про  основні обов’язки в сім'ї,як треба ставитись до рідних; разом поміркуємо,  що кожен з нас може зробити для того, щоб   сім’ я була щасливою і дружною. Отже, тема нашого уроку «Щаслива родина-щаслива дитина».

 

  ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1.Розгадування ребусів

2. Бесіда про сім'ю, родину, рід.

Що означає слово «сім’я» ?

 Отже, сім’я складається з мами, тата, дітей. Можна ще сказати так: з батьків та дітей. Група близьких родичів (чоловік, дружина, батько, мати, діти, бабуся, дідусь  та ін.), що проживають разом-це сім'я.

Що означає слово родина?

Група людей, що складаються з батьків, дітей, онуків і близьких родичів – це родина.

Що таке рід?

Рід– це  покоління  кількох родин від давніх часів і до сьогоднішніх днів.

Ви разом з батьками досліджували свій родовід, створили  родовідні дерева. Ваші роботи ми об’єднали і посадили родовідний сад у нашому класі.

 

3.Вправа « Від ширшого   до вужчого поняття »

  Діти розташовують три повітряні кульки різних розмірів біля слів  «сім’я», «родина», «рід»; доводять свою думку.

 

4.Вправа «КРІСЛО АВТОРА» .Розповіді дітей про сім’ю

.

 

5.Вправа з ЛЕГО  «Побудуй вежу».

  Візьміть стільки цеглинок, скільки усіх вас проживає у вашій сім’ї . Підніміть угору, покажіть . У кого найбільша?

 

6.Фізкультхвилинка з використанням LEGO (відео)

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

 

1. Створення проблемної ситуації.

-Діти, сталося лихо. З нашим сонечком трапилася біда – зникли промінці.  Потрібно повернути їх Сонечку, бо хто зігріє кожну родину на світі?

- Вирушаймо на пошуки! Якщо виконаємо всі завдання ,то збережем свою родину, врятуємо  промінці Сонечку і дізнаємося, на чому тримається кожна сім’я.

 

2. Гра «Веселий м’яч »

 Діти, отримуючи м’яч, продовжують речення  Мій тато…(який?) Моя мама.. . (яка?)

Повертаємо 1 промінь- ТУРБОТА)

Отже, у родині має панувати повага, турбота  до близьких, менші повинні шанувати старших, особливо бабусь і дідусів, бо батьки дуже турбуються про вас.

 

3. Вправа «Дерево бажань»

    Серце  –це  символ любові, ніжності.  У вас на партах маленькі серця. Загадайте своє бажання для сімї, і воно обов’язково збудеться.Прикріпіть до своїх світлин на Дереві бажань.  

Повертаємо 2 промінчик - ЛЮБОВ

 

4. Робота в групах. Повторення правил роботи в групі.

Група 1, 2, 3

Завдання :скласти речення про свої обов’язки за складеними пазлами.

 

Група 4 Приклеїти героїв казки у  правильному  порядку. Назвіть головне правило родини.   

Повертаємо  3 промінь « ОБОВ’ЯЗКИ », 4 промінь «ДОПОМОГА»

Висновок: «Отже, головне правило родини – допомога».

Діти – найцінніше що є у батьків. Вони безмежно люблять вас і бережуть. І все що можуть зробити роблять самі, оберігаючи своїх дітей від найлегшої роботи. Але діти також повинні мати свої обов’язки в сім’ї. Потрібно працювати разом , дружно.

 

5. Перегляд відео «Сімейні традиції»

            Які свята у ваших сім’ях найулюбленіші?

              На які свята збирається вся ваша родина?

Повертаємо 5 промінь «ТРАДИЦІЇ, ВІДПОЧИНОК»

Ми повернули промінці нашому сонечку. Воно тепер буде зігрівати кожну вашу родину.

 

6. Руханка    

       Я РАДІЮ СОНЕЧКУ, ЗДРАСТУЙ ЗОЛОТЕ!

  Я РАДІЮ КВІТОЧЦІ, ХАЙ ВОНА РОСТЕ!

  Я РАДІЮ, ДОЩИКУ! ЛИЙСЯ, МОВ З ВІДРА!

  Я РАДІЮ ДРУЗЯМ! ЗИЧУ ЇМ ДОБРА

 

7. Хвилинка – цікавинка .

Повідомлення учнів- дослідників «Найслухняніша дитина» (дельфін)

• А чи знаєте ви, кого вважають найслухнянішою дитиною в природі серед тварин?

• Чого саме навчається маленький дельфін у своєї мами?

 

 

 

 

 

 

                                       Найслухняніша дитина

           Найслухнянішими дітьми серед диких тварин вважаються дельфінята. У перший рік свого життя маленький дельфін не відпливає далеко від матері. Він повторює кожен рух і кожну зупинку.

Так він вчиться усього, що знадобиться у житті: добувати собі їжу, врятуватися  від  небезпеки, спілкуватися з іншими дельфінами.

        Висновок: дітям потрібно слухатися батьків, щоб уникати небезпек  та навчитися усього, що знадобиться у  житті

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

 

 

 

 

 

1.Вправа-гра «Промінчики щасливої родини». 

 

 

Вчитель: У кожного з вас на парті є сонечко без промінчиків. Я  говоритиму словосполучення про сімʼю.  Якщо на вашу думку це ознаки щасливої родини, то ви малюєте промінчик.

- Допомагають один одному.

- Піклуються про менших.

- Не прибирають у будинку.

- Вітають зі святами.

- Вимагають купити собі іграшку.

- Шанують старших.

- Разом відпочивають.

- Кожен день сваряться.

- Розповідають один одному новини.

- Кожен живе у різній хаті.

- Разом дбають про своє господарство.

- Люблять один одного.

Вчитель: Молодці, гарні вийшли сонечка! Полічіть скільки промінчиків ви домалювали?  (відповіді дітей - 8 промінчиків)

Вчитель: Як почуваються дорослі і діти у такій сім’ї? (радісними, щасливими)

Подаруйте ваші сонечка своїм рідним.

- Ви молодці ! Щоб родина була дружною потрібно допомагати і підтримувати один одного .

 

2. Рефлексія   (з використанням   цеглинок LEGO)

 

 

 

 

 

 

 

Отже, щаслива  дружна сім’я, це найрідніші на світі люди, які один одного шанують, люблять, поважають, піклуються, допомагають,  разом проводять вільний час,не сваряться,  там де панує мир і злагода.  У щасливій родині  - щасливі дитина.

Сподіваюся, що у нашій шкільній родині завжди пануватимуть щирість і взаєморозуміння, а у великій українській  родині і в усьому світі  – мир.

docx
Додав(-ла)
Бакляк Наталія
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
1529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку