Конспект уроку з "Я досліджую світ. Дизайн і технології" на тему: " Сідаємо на велосипед. Робота з папером. Згинання і складання паперу. Створення моделі велосипеда за зразком" за альбомом "Маленький трудівничок" Л. І. Роговської для 1 класу. Під час уроку учні ознайомляться з історією створення велосипеда та його різновидами , повторять правила дорожнього руху для велосипедистів, навчаться гофрувати папір та створювати аплікацію з виготовлених форм.
Я досліджую світ (Дизайн і технології)
Тема. Сідаємо на велосипед.
Робота з папером. Згинання і складання паперу. Створення моделі велосипеда за зразком.
Мета. Ознайомити учнів із історією створення велосипеда, з його різновидами та призначеннями. Повторити правила дорожнього руху для велосипедистів. Навчити гофрувати папір та створювати аплікацію з виготовлених форм. Закріплювати навички роботи з папером та ножицями. Розвивати творчі здібності, наполегливість, уяву, художній смак. Виховувати бажання дотримуватися правил дорожнього руху, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.
Обладнання. Альбом-посібник «Маленький трудівничок», зразок виготовленої аплікації, ілюстративний матеріал, записи дитячих пісень, клей, ножиці.
Тип уроку: комбінований.
Міжпредметні зв’язки: українська мова, я досліджую світ, малювання.
Перебіг уроку
1. Створення емоційного настрою.
Станьте, дітки, всі рівненько.
Посміхніться тим, хто зліва.
Посміхніться тим, хто справа.
Сьогодні будемо швидко працювати
І роботи гарні виготовляти.
2. Актуалізація опорних знань учнів.
Відгадування загадки.
Залізний друг у мене є.
Бензину - зовсім не бере!
Завезе мене він в далі-
Тільки тисни на педалі. ( Велосипед)
Створення проблемної ситуації.
Послухайте історію, яка трапилась нещодавно з сусідським хлопчиком Андрійком, учнем першого класу.
Він дуже любив кататися на велосипеді. І катався на ньому скрізь – і в дворі, і в парку, і, навіть, виїжджав на ньому на дорогу. Дорослі робили йому зауваження, але він не звертав на це уваги. І ось на минулому тижні, коли Андрійко знову виїхав на проїжджу частину дороги, він потрапив під колеса автомобіля.
Тепер хлопчик лежить у лікарні…
II. Етап цілевизначення і планування.
III. Етап опрацювання навчального матеріалу.
1. Рубрика «Це цікаво знати». Історія виникнення велосипеда.
Так, у далекому 1791 році французький граф де Сиврак створив дерев’яний двоколісний засіб пересування, але їздити на ньому можна було тільки прямо, відштовхуючись ногами від землі .
Барон Карл Дрез створив «самокат для ходьби», який сучасники назвали «дрезиною». Він вже був оснащений кермом і міг здійснювати повороти прямо на ходу.
Шотландський коваль Кіркпатрік Макміллан в 1839 році удосконалив винахід Карла Дреза. Він на дрезині приробив педалі, які треба було не крутити, а штовхати і занижене сідло.
«Батьком» сучасного велосипеда вважають П’єра Лалмана, який удосконалив свій винахід, назвавши його «денді-хорс» та встановивши педалі, які потрібно було крутити.
У перекладі з латинської «велосипед» означає «швидкі ноги». Цю назву запропонував Француз Ернест Мішо.
Під цією назвою у 1864 році брати Олів’є і запустили масове виробництво «денді-хорсів» із педалями. Але образ велосипеда продовжував змінюватися.
Деякий час користувався популярністю велосипед «пенні-фартинг». Він привертав до себе увагу своїм незвичним виглядом - великим переднім і маленьким заднім колесом. Але поїздки на ньому були досить небезпечними, і тому виробники повернулися до колишньої конструкції велосипеда.
2. Знайомство з різновидами велосипедів.
Зараз ми маємо велосипед зручний, легкий та різних моделей.
Наприклад, гірський.
Туристичний
Міський велосипед
Складаний велосипед
Електричний велосипед
3. Будова велосипеда
1 - гальма, 2 – кермо, 3 – сидіння, 4 – шини, 5 – звуковий сигнал, 6,7,8 – світловідбивачі.
Перед катанням на велосипеді обов’язково треба перевірити, як працюють гальма, кермо, звуковий сигнал – дзвоник. Слід оглянути світловідбивачі. Попереду вони мають бути білого кольору, позаду – червоного, а з боків – оранжевого. Необхідно перевірити стан коліс, тиск у шинах, кріплення педалей.
4. Повторення правил дорожнього руху.
Запам’ятай!
Дітям до 14 років їздити проїзною частиною дороги категорично забороняється! Кататися можна у дворі, на стадіоні, на доріжці для велосипедистів.
Ці знаки для велосипедистів. Запам’ятай їх!
5. Діаграма Венна
- Порівнюємо велосипед з іншим транспортним засобом (на вибір учнів)
- Чим вони схожі? Чим відрізняються? (колективне заповнення діаграми)
6. Фізкультхвилинка.
Можна використати фізкультхвилинку за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM&t=76s
(Фізкультхвилинка - СКІК ТА СКОК - Веселі Дитячі Пісні - RoNika і ютуб канал З Любов'ю до Дітей)
6. Робота з альбомом – посібником ( с. 56)
Розгляд зразка виробу.
Послідовність виконання.
5. Склей дві згофровані заготовки, щоб утворилося колесо. Приклей колеса на малюнок (фото 6)
6. Виріж кружечки та приклей їх по центру колеса.
7.Повторення правил користування ножицями і клеєм.
8. Самостійна робота учнів.
IV. Рефлексія. Демонстрація робіт.
- На уроці я навчився (навчилася)….
- Хотів би ще навчитися (навчилася)…
- Найскладніше було…
- Найлегше було….
Ви сьогодні виготовили чудові картини! Вони стануть гарною окрасою вашої кімнати або ж чудовим подарунком для ваших друзів!