Урок "Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. Художні засоби розкриття образу Поліанни"

Про матеріал

Конспект уроку зарубіжної літератури у 5 класі за романом Елеонор Портер "Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. Художні засоби розкриття образу Поліанни"

Перегляд файлу

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. Художні засоби розкриття образу Поліанни

Мета: допомогти учням усвідомити істини, що утверджує автор через образи своїх героїв; визначити рівень художньої майстерності автора; розвивати навички виразного читання, переказувати великого епічного твору, його аналізу, характеристики героїв; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки і за їх наслідки, прагнення до самовиховання та самовдосконалення.

Тип уроку: комбінований.

                                 

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Упізнай героя!»

 « ...строга жінка з суворим обличчям, котра похмурніла щоразу, коли ніж падав на підлогу чи грюкали двері. Але навіть якщо усі ножі лежали на місці і з дверима нічого не відбувалося, вона однаково не усміхалась» ( міс Полі)

 «...Чоловік був завжди вбраний у довгий чорний сурдут та шовковий циліндр, – цього інші чоловіки не носили. Може, саме це спонукало дівчинку одного разу звернутися до нього. Його бліде обличчя завжди чисто поголене, а волосся, що вибивалося з-під циліндра, було позначене сивиною. Ідучи, він тримав спину, а ходив переважно швидко й завжди сам, через що Поліанна йому співчувала». (Містер Пендлтон)

«...До неї ніхто не любить ходити. Якби тільки людям не було її шкода, жодна душа й раз на день не навідалася б до неї, така вона уїдлива. От тільки її доньки по-людськи шкода, бо змушена доглядати за нею». (Місіс Сноу)

«...мені щойно минуло десять років. Торік я жив у сиротинці. Але нас таких там було багато, і тому їм за мене голова не боліла. І я пішов звідти». (Джиммі)

«...але ця маленька дівчинка діє на хворих краще за шестиквартову пляшку тонізуючих ліків. І тільки вона здатна розвіяти кепський настрій містера Пендлтона». (Поліанна)

ІІІ. Ознайомлення з темою, метою й завданнями уроку

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

Евристична бесіда

Яку радість приносила Поліанна?

Кого першого вона навчила грати свою гру?

Чи легко Ненсі було зрозуміти правила гри?

Чи навчилася Ненсі грати в радість?

Кого ще навчила грати дівчинка свою гру?

Як до її гри поставилася хвора жінка? Чи змінилась вона?

Чи приносило радість дівчинці те, що все місто грає?

Чи змінилися жителі містечка, граючись у радість?

Чому кожен мешканець приходив до дівчинки з повідомленням, що він грає її гру?

Дослідити, як Полліанна змінює життя мешканців міста

Тітка Полі

Була: строга, холодна, стримана, з почуттям обов’язку, пунктуальна, нещасна, сумна, одинока.

Стала: турботливою, доброю, чуйною тіткою, яка дозволяла собі розпускати довге волосся, чепуритися, плакати, грати в гру «Радість» і бути щасливою заміжньою жінкою.

Джон Пендлтон

Був: замкнутим, похмурим, мовчазним, одиноким.

Став: люблячим, турботливим батьком усиновленого хлопчика Джиммі. Його життя стало яскравим, веселим, повноцінним.

Джиммі

Був: сумним, зневіреним, бездомним, хотів мати батьків, сім’ю і будинок.

Став: завдяки Полліанні у нього з’явились і сім’я, і названий батько, і будинок. Хлопець став щасливим.

Місіс Сноу

Була: дратівливою, вразливою, сердитою хворою жінкою, яка лежала в темній кімнаті і не дозволяла відчиняти вікна.

Стала: терпимою, уважнішою до оточуючих, дозволяла відчиняти вікна і пускати сонячне проміння в оселю, розчісувати своє кучеряве волосся, робити всілякі зачіски, прикрашені свіжими трояндами. Хвора почала навіть працювати. Вона в’язала одяг для дітей з притулку і раділа тому, що у неї здорові умілі руки.

Священик Пол Форд

Був: засмученим, у розпачі, писав проповіді, розпочинаючи їх словами: «Горе вам...»

Став: усвідомив свою місію, роль у житті мешканців міста і починав проповіді так: «Радійте, люди...»


Анкета персонажа


Ім’я: Поліанна

Асоціативне гроно

П-привітна

О-оптимістична

Л-люб’язна

І-імпульсивна

А-акуратна

Н-незлопам’ятна

Н-надійна

А-активна

Вік – 11 років,

батьки – Дженні і Джон Вітьєр,

опікун – Полі Гаррінгтон,

місце проживання – м. Белдінґсвіл, штат Вермонт.


Складання сенкану

Поліанна

Мудра, весела

Живе, радіє, допомагає

Усіх навчила грати у радість

Оптиміст

V. Закріплення вивченого матеріалу

VІ. Підбиття підсумків уроку

VІІ. Домашнє завдання

Підготуватись до контрольної роботи

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гунбіна Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
4870
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку