Урок "Що я знаю про права людини?"

Про матеріал

Мета даної розробки, розкрити поняття «права людини», визначити види прав і свобод людини, ознайомити з міжнародними документами з прав людини і прав дитини.

Перегляд файлу

Що я знаю про права людини?

Мета: розкрити поняття  «права людини», визначити види прав і свобод людини, ознайомити з міжнародними документами з прав людини і прав дитини.

Задачі:

  • прищепити інтерес до права та мотивувати його застосування;
  • виховувати в учнів правову культуру, активну громадянську позицію, навчити їх діяти в різних життєвих ситуаціях у відповідності з нормами права, аналізувати з правової точки зору процеси та ситуації, що відбуваються у суспільстві, використовувати правові знання та навички поведінки для реалізації і захисту своїх прав;
  • сприяти формуванню у дітей розуміння фундаментальних принципів і цінностей, таких як права людини, демократія, правова держава тощо, що складають основу демократичного суспільства в Україні;
  • розвинути базові навички, включаючи критичне мислення, рефлексію, уміння розмірковувати, спілкуватися, спостерігати, розв’язувати проблеми.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

  • називати  конституційні права і свободи людини та громадянина, конституційні обов’язки громадян України;
  • наводити приклади правових ситуацій щодо реалізації основних прав та свобод людини і громадянина;
  • називати державні органи й організації, що захищають права і свободи людини;
  • висловлювати власну думку щодо значення захисту прав людини і громадянина в Україні та виконання конституційних обов’язків.

 

Віковий склад учасників: учні 8-9 класів.

План проведення:

  1. Організаційний момент
  2. Мотивація діяльності учнів
  3. Основна частина
  4. Рефлексія
  5. Підсумки

Обладнання: проектор,Конституція України.

Хід проведення

  1. Організаційний момент

     Перед початком заходу учні-помічники проводять опитування серед  учнів школи та мешканців громади, чи знають вони, що таке права людини. Відповіді фіксуються і оформлюються у вигляді асоціативного куща на фліптчарті. Всі учасники опитування запрошуються на захід.

  1. Мотивація навчальної діяльності
  • Слово вчителя

      Доброго дня всім хто вирішив сьогодні дізнатись про таке просте  і водночас таке складне поняття  «права людини». Провівши опитування учнів та мешканців громади, ми з’ясували, що єдиної думки з приводу визначення поняття прав людини немає. Тому головне наше завдання сьогодні сформувати загальне уявлення про права людини. (Робота зі схемою)

Це ?

Які документи захищають права людини?

Коли з’явились?

Які групи прав людини існують?

 

Права людини

Які особливості прав дітей?

 

Як можна захистити свої права?

Які документи захищають права дитини?

  1. Основна частина
  • Слово вчителя

      Історія прав людини. Сьогодні кожна цивілізована держава прагне захистити права своїх громадян. Але так було не завжди. (Робота з логічним ланцюжком)

Держава

Особлива форма організації суспільства, яка через органи влади управляє суспільством за допомогою законів.

 

Органи влади прагнуть тільки контролювати суспільство і використовувати його у власних інтересах.

 

Держава змушена підписати міжнародні документи, які захищають права людини.

 

Суспільство -

це організована сукупність людей.

 

 

 

Починає  протидіяти органам державної влади  і шляхом революцій виборює собі права.

 

 

Загальну Декларацію прав людини прийняту ООН 10 грудня 1948р.

Це документ, у якому держави пообіцяли одна одній забезпечити громадянські   права й  свободи,  рівність усіх   перед законом, особисту недоторканість, свободу совісті та віросповідання.

На основі цього документу були оновлені Конституції держав, і тепер вони також гарантують захист прав людини.

  • Робота з поняттям в парах

Учні та гості об’єднуються в пари та із запропонованих слів та словосполучень складають поняття прав людини.

Права людини – це

  • з метою задоволення різнобічних
  • її соціальна спроможність
  • в межах, визначених законодавством
  • вид і міру своєї поведінки
  • вільно діяти
  • самостійно обирати
  • матеріальних і духовних потреб

Результат роботи:

Права людини – це її соціальна спроможність вільно діяти, самостійно обирати, вид і міру своєї поведінки, з метою задоволення різнобічних натуральних і духовних потреб в межах, визначених законодавством.

  • Перегляд відео файлу №1«Історія прав людини»
  • Обговорення відеофайлу
  • Чому так довго людство йшло до визнання прав людини?
  • Навіщо люди так важко виборювали свої права?
  • Які країни перші дійшли висновку про необхідність виконання прав людини?
  • Чи є поняття прав людини загальним для всіх?
  • Чим закінчується порушення прав? Наведіть приклади з історії ?
  • Робота з ілюстраціями (Додаток 1)

Використовуючи ілюстрації учні та гості з’ясовують:

  • чи є порушення  права людини? Якщо так, то яких?
  • до яких видів прав можна  віднести  представлені права людини?

Відповіді оформлюються в таблицю.

Види прав людини

Політичні

Соціально-економічні 

Культурі

Громадянські

 Екологічні

 

  • Обговорення
  • Як ви  вважаєте, чи відрізняються права дітей та прав дорослої людини? Якщо так, то чим?
  • Які специфічні права повинні мати діти на ваш погляд? Чому?

Відповіді оформлюються на дошці.

Специфічні права дитини.

  1. право на життя та розвиток;
  2. право мати сім’ю;
  3.  свобода слова, в тому числі і право бути вислуханим у справах, що стосуються дитини;
  4. свобода від усілякого насильства;
  5. вироку про довічне ув’язнення;
  6. право на достойні умови життя;
  7.  право на освіту;
  8. інші
  • Обговорення
  • Чи є права, якими діти ще не користуються? Чому ви так вважаєте ? Наведіть приклади цих прав?
  • Робота з поняттям

На основі вищесказаного робимо висновок:

Права дитини  (людина до 18 років) — це певні специфічні можливості, які необхідні дітям для існування й досягнення зрілості.

  • Розповідь учителя

Документи, які захищають права дитини

1959 р. — Декларації прав дитини.

10 листопада 1959 р. — Конвенція ООН з прав дитини.

  • Віртуальна подорож

     Уявіть, що ваші права порушено, де ви будити шукати справедливості? Учасники пропонують свої версії, узагальнення викладається в формі сходинок.

 

 

 

 

 

Європейський суд

з прав людини  Стразбург (Франція)

 

 

Омбудсмен

(повноважений ВР з прав людини)

 

Прокуратура

Суд

  • Робота з цитатою

«Порядний той, хто своє право вимірює своїм обов'язком»  Г. Лакордер 

  • Що саме хотів сказати автор цієї цитати?
  • Чи згодні ви з його думкою?
  • Робота в парах

З поданого переліку тверджень оберіть обов’язки:

  • захист Вітчизни, її незалежності і територіальної цілісності;
  • шанування її державних символів;
  • трудова діяльність;
  • одружуватись та забезпечувати свою родину;
  • не заподіяння шкоди природі, культурній спадщині, відшкодування завданих збитків;
  • приймати участь в управлінні державою;
  • відвідувати культурні пам’ятки;
  • сплата податків і зборів у розмірах, встановлених законом;
  • користуватись громадським транспортом;
  • додержання Конституції і законів;
  • жити в дружбі та злагоді з оточуючими.

    Звірте вашу відповідь з Конституцією України

  • Слово вчителя

      Пам’ятайте невиконання Конституційних обов’язків тягне за собою відповідальність згідно чинним законодавством України.

  1. Рефлексія 
  • Робота зі схемою

         Згадайте наше завдання, яке ми поставили на початку заняття. Перевіримо, чи виконали ми його? Учні та гості відповідають на запитання. На слайді замість питань з’являються відповіді. Таким чином формується  характеристика поняття «права людини». Результати роботи оформлюються в буклети, які віддаються всім присутнім.  (Додаток 2 )

  1. Підсумки
  • Перегляд відео файлу №2 « Порушення прав людини сьогодні»
  • Обговорення відео файлу
  • Як ви вважаєте , чому у сучасному світі, коли людство вже створило механізми захисту прав людини, вони все одно порушуються?
  • Як можна змінити, цю ситуацію? Чи це можливо взагалі?
  • Заключне слово вчителя

          Безперечно, сучасна  ситуація з приводу порушення прав, як дорослих так і дітей,є тривожною для всього світу, адже ми знаємо багато історичних фактів,коли просте порушення прав призводило до початку руйнівних війн. Тому ви як майбутнє покоління маєте не допустити помилок минулого. Щоб змінити ситуацію в світі потрібно змінити передусім  себе, своє ставлення до оточуючих,зрозуміти, що кожна людина це особистість, яка має право…

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрьоменко Олена Миколаївна
    Дуже сподобалось,дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
28 січня 2018
Переглядів
6139
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку