Мета даної розробки, розкрити поняття «права людини», визначити види прав і свобод людини, ознайомити з міжнародними документами з прав людини і прав дитини.
Що я знаю про права людини?
Мета: розкрити поняття «права людини», визначити види прав і свобод людини, ознайомити з міжнародними документами з прав людини і прав дитини.
Задачі:
Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть:
Віковий склад учасників: учні 8-9 класів.
План проведення:
Обладнання: проектор,Конституція України.
Хід проведення
Перед початком заходу учні-помічники проводять опитування серед учнів школи та мешканців громади, чи знають вони, що таке права людини. Відповіді фіксуються і оформлюються у вигляді асоціативного куща на фліптчарті. Всі учасники опитування запрошуються на захід.
Доброго дня всім хто вирішив сьогодні дізнатись про таке просте і водночас таке складне поняття «права людини». Провівши опитування учнів та мешканців громади, ми з’ясували, що єдиної думки з приводу визначення поняття прав людини немає. Тому головне наше завдання сьогодні сформувати загальне уявлення про права людини. (Робота зі схемою)
Це ? |
Які документи захищають права людини? |
Коли з’явились? |
|||
Які групи прав людини існують? |
Права людини |
Які особливості прав дітей?
|
|||
Як можна захистити свої права? |
Які документи захищають права дитини? |
||||
Історія прав людини. Сьогодні кожна цивілізована держава прагне захистити права своїх громадян. Але так було не завжди. (Робота з логічним ланцюжком)
Держава Особлива форма організації суспільства, яка через органи влади управляє суспільством за допомогою законів.
Органи влади прагнуть тільки контролювати суспільство і використовувати його у власних інтересах.
Держава змушена підписати міжнародні документи, які захищають права людини. |
|
Суспільство - це організована сукупність людей.
Починає протидіяти органам державної влади і шляхом революцій виборює собі права. |
|
||
Загальну Декларацію прав людини прийняту ООН 10 грудня 1948р. Це документ, у якому держави пообіцяли одна одній забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканість, свободу совісті та віросповідання. На основі цього документу були оновлені Конституції держав, і тепер вони також гарантують захист прав людини. |
Учні та гості об’єднуються в пари та із запропонованих слів та словосполучень складають поняття прав людини.
Права людини – це
Результат роботи:
Права людини – це її соціальна спроможність вільно діяти, самостійно обирати, вид і міру своєї поведінки, з метою задоволення різнобічних натуральних і духовних потреб в межах, визначених законодавством.
Використовуючи ілюстрації учні та гості з’ясовують:
Відповіді оформлюються в таблицю.
Види прав людини |
||||
Політичні |
Соціально-економічні |
Культурі |
Громадянські |
Екологічні |
Відповіді оформлюються на дошці.
Специфічні права дитини.
На основі вищесказаного робимо висновок:
Права дитини (людина до 18 років) — це певні специфічні можливості, які необхідні дітям для існування й досягнення зрілості.
Документи, які захищають права дитини
1959 р. — Декларації прав дитини.
10 листопада 1959 р. — Конвенція ООН з прав дитини.
Уявіть, що ваші права порушено, де ви будити шукати справедливості? Учасники пропонують свої версії, узагальнення викладається в формі сходинок.
|
|
|
Європейський суд з прав людини Стразбург (Франція) |
|
|
Омбудсмен (повноважений ВР з прав людини) |
|
|
Прокуратура |
||
Суд |
«Порядний той, хто своє право вимірює своїм обов'язком» Г. Лакордер
З поданого переліку тверджень оберіть обов’язки:
Звірте вашу відповідь з Конституцією України
Пам’ятайте невиконання Конституційних обов’язків тягне за собою відповідальність згідно чинним законодавством України.
Згадайте наше завдання, яке ми поставили на початку заняття. Перевіримо, чи виконали ми його? Учні та гості відповідають на запитання. На слайді замість питань з’являються відповіді. Таким чином формується характеристика поняття «права людини». Результати роботи оформлюються в буклети, які віддаються всім присутнім. (Додаток 2 )
Безперечно, сучасна ситуація з приводу порушення прав, як дорослих так і дітей,є тривожною для всього світу, адже ми знаємо багато історичних фактів,коли просте порушення прав призводило до початку руйнівних війн. Тому ви як майбутнє покоління маєте не допустити помилок минулого. Щоб змінити ситуацію в світі потрібно змінити передусім себе, своє ставлення до оточуючих,зрозуміти, що кожна людина це особистість, яка має право…
1