урок з правознавства з елементами тренінгу "Права і свободи.Конвенція ООН про права дитини"

Про матеріал

Урок з елементами тренінгу, часові рамки - 1 година.Учні працюють над виконанням ігрових завдань "Юридичні пазли", "Віднови справедливість", "Ситуативний практикум", "Хто може допомогти в захисті твоїх прав".

Перегляд файлу

Васьковецька  загальноосвітня школа І-ІІ ст.

 

 

 

 

 

 

 

Конспект  уроку з правознавства(практичний курс) у 9 класі на тему

«Права і свободи. Конвенція ООН про права дитини».

 

 

 

 

 

 

                                                        Підготувала вчитель історії та правознавства

                                                        Васьковецької ЗОШ І-ІІ ступенів 

                                                        Решетнік Наталія Федорівна

 

 

 

 

2018

 

Тема уроку: Права і свободи. Конвенція ООН про права дитини.
Мета: ознайомити  школярів  з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини, формувати  громадянську позицію  та навички правомірної поведінки в  різноманітних життєвих ситуаціях у відповідності з нормами права, виховувати у підростаючого покоління  повагу до закону і права, стимулювати  соціальну активність й ініціативу.

Термінологія: право, обов’язок, конвенція, омбудсмен, права дитини, права (економічні, політичні, громадянські, соціальні, екологічні, культурні), нормативно-правовий акт, правозахисні організації.

 Матеріали: ватман, картки з №1, №2, №3 коробка, олівець, пластикова пляшка, маленькі листочки, текст «Конвенції 00Н про права дитини» для кожного учасника, таблички з написами: «Особисті (громадянські) права», «Соціальні права», «Культурні права», «Політичні права»  робочі аркуші паперу формату А4, листівка-буклет «Хто тобі допоможе в захисті твоїх прав», маркери, скотч, ножиці, роздаткові інформаційні матеріали.

Форма проведення: урок з елементами тренінгу

Вікова категорія: учні 9 класу.

Часові рамки: 1 година.

Хід заняття.

Учениця читає вірш

Сьогодні діти — завтра народ.
Я родом звідти, де співають села,
Де танцями розгойдані мости,
Скажу я гордо, що я маю право
На цій землі і жити, і рости.
Тут жайвір в полі служить охоронцем,
Природа рідна смуток розбива.
А вересень покличе у дорогу,
Знання, як скарб, до серця притулю
І на лінійці урочисто в школі
Право навчатись з дітьми розділю.
А брати участь в конкурсах, змаганнях —
Це все мені наснаги надає.
І я скажу відверто, без вагання:
Щаслива тим, що таке право є.
 

Вчитель.  Проблема прав дітей – одна з гострих проблем нашого суспільства. За даними опитування українського Інституту соціальних досліджень, рівень правової культури та прав дітей про свої права та обов'язки досить низький. Майже кожна шоста дитина взагалі не знає законів які її захищають. Дітям бракує елементарної обізнаності у сфері своїх прав, обов'язків та відповідальності в багатьох життєвих ситуаціях. Тому на занятті ми з'ясуємо, які права мають діти, будемо працювати з правовими документами, ознайомимося  із текстом Конвенції ООН про права дитини, та механізмами захисту прав   дитини .

 

Організаційна частина .

Вправа 1. « Наші очікування»

учні записують маркерами  на ватмані очікування від заняття.(5хв.)

Вчитель.  Отож, бажаю вам бути активними, уважними, доброзичливими ,  толерантними, говорити від свого імені.

Основна частина.

Учень-правознавець

Інформаційне повідомлення

«Конвенція ООН про права дитини» - головний міжнародний документ щодо захисту дітей (5 хв.)

У 1948 році ООН прийняла Загальну декларацію прав людини. Цим документом встановлювалися стандарти для всіх країн, що були спрямовані на захист окремого громадянина від можливості порушення його прав. Декларація проголосила, що права людини є «основою свободи, справедливості й миру в усьому світі». У цілому діти користуються тими ж правами, що й дорослі. Однак через те що вони малі, їм потрібен додатковий захист. Конвенція про права дитини — це міжнародна угода, схвалена Генеральною Асамблеєю ООН у листопаді 1989 року. Конвенція — угода, міжнародний договір із якогось одного спеціального питання, що визначає права й обов’язки держав з цього питання. Конвенція ООН про права дітей нагадує народам Землі про права їхніх дітей. Конвенція складається із 3 частин, 54 статей. Її підписали майже всі країни світу. В Україні Конвенція була ратифікована (прийнята) у 1991році. При цьому учень-правознавець  привертає увагу  до структури Конвенції,  стислої характеристики статей Конвенції ООН про права дитини, залучаючи учнів  до розмови.

Вікторина «Чи обізнаний ти з Конвенцією ООН  про права дитини?» (5 хв.)

Вчитель ставить запитання та дає три варіанти відпо­відей. Учасникам потрібно підняти вгору картку з номером правильної, на їхню думку, відповіді.

Запитання вікторини:

*Як називається міжнародний договір, що встановлює права й обов'язки держав у певній сфері діяльності?

  1. Декларація.
  2. Конвенція.
  3. Хартія.

*Як називається затвердження міжнародної угоди вищими державними органами України?

  1. Санкціонування.
  2. Ратифікація.
  3. Узаконення.

*Коли було прийняти Конвенцію ООН про права дитини?

  1. 1989 р.
  2. 1977 р.

*В якому році в Україні ратифіковано Конвенцію ООН про права  дитини?

  1. 1989 р.
  2. 1991 р.
  3. 1995 р.

*До якого віку, згідно з Конвенцією, особа вважається дитиною?

  1.  16 років.
  2. 18 років.
  3. 14 років.

*З якого віку допускається прийняття на роботу підлітків?

  1. З 12 років.
  2. З 13 років.
  3. З 14 років.

Вправа 2.«Для чого служить цей предмет?» (8хв.)

Вправа має на меті познайомити учасників із поняттям універсальності і невід’ємності прав.

Вчитель пропонує учасникам сісти в коло. По колу передається будь-який предмет (це може бути пластикова пляшка, коробка чи олівець). Учасникам пропонується уявити, як його можна використати. Кожний висловлює своє припущення з цього приводу (наприклад, пластикову пляшку можна використати як вазу для квітів, як стаканчик для ручок та олівців). Якщо учаснику складно відповісти, предмет передається далі.

Обговорення:

1. У нас був один і той же предмет, чому такі різні версії щодо його використання?

2. Від чого залежали припущення?

Вчитель підводить учасників до розуміння того, що кожен у відповідь вклав власну творчу уяву.

1. Як ви думаєте, коли у людини з’являється уява?

 2. А чи можна відібрати у людини уяву?

Вчитель  підводить учасників до розуміння того, що уява дана людині від народження. Вона в кожного особлива, кожна людина індивідуальність та неповторність.

 Учень-правознавець

 Усі положення Конвенції ООН про права дитини умовно можна поділити на три групи: Provision – забезпечення ,  Protection- захист,  Participation - участь. Проаналізуйте  текст Конвенції та доберіть до кожної з цих груп відповідні приклади прав дитини.   (Учні поділені на три групи, кожна з яких працює з текстами  Конвенції ООН про права дитини, по закінченню учні презентують результати своєї роботи)  (5хв.)  (Додаток І)

Група

Статті

Права, свободи дитини

Provision – забезпечення

 

 

 

Protection- захист        

 

 

 

Participation – участь

 

 

 

 

   Гра «Юридичні пазли». (10хв.)

Вчитель  прикріплює таблички з написами: «Особисті (громадянські) права», «Соціальні права», «Культурні права», «Політичні права» в різних кутках класної кімнати та називає кожній дитині одну зі статей конвенції. Завдання  дітей — об’єднатися в групи біля кожної таблички. Після цього пропонується  групам обговорити, чи всі права, що мають учасники групи, відповідають «назві» групи. Вчитель  пояснює учасникам, що перелік прав, визнаних для дитини в Конвенції, охоплює громадські, соціальні, культурні й політичні права.

Вчитель. Чому серед наданих прав відсутні  економічні?  Немає прав економічних, бо визнано, що дитина має вчитись, а не працювати.

 (Додаток ІІ)

Вправа 3.«Віднови справедливість».

Вчитель.А зараз , ми всі на мить повернемося у дитинство та  опинимося у світі казки. Учням даються назви казок, необхідно  до їх змісту підібрати положення Конвенції та відновити справедливість. (5хв.) (Додаток ІІІ)

                      Вправа 4. Ситуативний практикум  (5хв.)

Учитель роздає групам  картки, на яких роздруковані різні ситуації, що стосуються правопорушень, і просить учнів  прокоментувати їх.
Ситуація 1. Валя К. допомагає мамі розносити пошту. Вона дуже цікавиться життям своїх друзів, а тому іноді перечитує листівки, листи, адресовані іншим. Які права людини вона порушує?

Ситуація 2. Дев’ятирічний Сергій написав вірші й хотів надіслати їх у дитячий журнал. Але його старший брат Дмитро сказав: «Даремно посилаєш. Ти ж неповнолітній, не можеш бути автором, і тому твої вірші не надрукують». Чи правий Дмитро?

Ситуація 3. Костя Л., 12 років, подарував своїй подрузі велосипед. Приголомшеним батькам він пояснив, що велосипед - його приватна власність. А в Конституції записано, що кожен має право розпоряджатися своєю власністю. Хто ж правий - Костя чи батьки?

 Учень-правознавець

Один день щороку привертає увагу дорослих до проблем порятунку дітей від безлічі небезпек, які підстерігають їх у цьому прекрасному світі. Це - Міжнародний день захисту дітей.

Міжнародний день захисту дітей відзначається 1 червня щороку, а встановлене це свято ще в листопаді 1949-го, ухвалою Ради Міжнародної демократичної федерації жінок. День цей покликаний привернути увагу світової спільноти до проблем охорони здоров’я дітей, боротьби з експлуатацією дитячої праці, прав дитини на освіту, дозвілля й захист від фізичного та психологічного насилля і багатьох інших.

 

Вправа 5. «Хто може допомогти в захисті твоїх прав?» (10 хв)

Вчитель. Ми знаємо, що робити й до кого звертатись, коли захворіли чи зненацька зламався кран. А як бути, коли порушуються права дитини? Напевно, серед нас мало таких, хто жодного разу не ставив собі це запитання. Проте багато дітей не знають, до кого звертатись, і тому не можуть вчасно отримати потрібну їм консультацію та допомогу, отже, залишаються наодинці зі своїми проблемами. А дарма. У кожній місцевості існує ціла мережа організацій, служб, здатних кинути «рятівний круг» тим, хто цього потребує. Інформація, яку ви отримаєте зараз, підкаже, куди й до кого звернутись по допомогу в захисті своїх прав. (Додаток ІУ)

Далі кожна група отримує інформацію про міжнародні й українські комітети, організації та служби, які захищають права дитини, та готує листівку-буклет «Хто тобі допоможе в захисті твоїх прав».

Підсумкова частина

Вправа 6. « Наші очікування» (3хв.)

 Учні підходять до ватмана, де були записані очікування від заняття, коментують їх.

Учениця читає вірш

Ти знаєш, що ти — людина? 
Ти знаєш про це чи ні? 
Усмішка твоя — єдина, 
Мука твоя — єдина, 
Очі твої — одні.

Більше тебе не буде. 
Завтра на цій землі 
Інші ходитимуть люди, 
Інші кохатимуть люди — 
Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе — 
Озера, гаї, степи. 
І жити спішити треба, 
Кохати спішити треба — 
Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі — людина, 
І хочеш того чи ні — 
Усмішка твоя — єдина, 
Мука твоя — єдина, 
Очі твої — одні.

 

 

 

 

 

 

                                                 Додаток І 

СТАТТІ КОНВЕНЦІЇ ПРО ПРАВА ДИТИНИ

(адаптований текст):

    "Всі права і свободи, вказані в Конвенції, належать кожній дитині, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови і віросповідування." /ст.2/ 

"Кожна дитина має право на життя і здоровий розвиток." /стаття 6/ 

"Кожна дитина має право на ім'я." /стаття 7/

"Дитина має право на індивідуальність." /стаття 8/

"Ніхто не має права розлучати дитину з батьками." /стаття 9/

"Дитина має право вільно виражати свою думку." /стаття 13/

"Дитина має право на особисте життя, недоторканість житла, тайну кореспонденції."/стаття 16/

"Ніхто не має права кривдити іншу людину, принижувати її і жорстоко карати."/стаття І9/

"Дитина має право на користування сучасною охороною здоров"я. /стаття 24/

"Дитина має право на освіту." /статті 28-29/

"Кожна людина, і дитина теж, має право на відпочинок." /стаття 31/

"Ніхто не може зробити дитину рабом." /стаття 32 /

"Ніхто не повинен катувати, принижувати чи жорстоко наказувати дитину."  /стаття 37/

"Ніхто не має права посадити людину в тюрму, якщо вона не винна. Кожен має право на справедливий суд і дитина теж." /стаття 40 і стаття 11/    

                                 Додаток ІІ  до гри «Юридичні пазли».

Таблички з написами:

«Особисті (громадянські) права»

«Соціальні права»

 «Культурні права»

 «Політичні права» 

 

ОСОБИСТІ (ГРОМАДЯНСЬКІ) ПРАВА ДИТИНИ:

 • право на життя й розвиток;

• право набуття громадянського статусу, тобто реєстрації після народження й набуття імені та прізвища;

 • право на отримання громадянства;

• право дитини на сім’ю, тобто на виховання біологічними батьками, а у випадку розлучення з батьками — на постійні контакти з ними та тривалий зв’язок, якщо це тільки буде можливо;

• свобода релігії та переконань;

• свобода слова, висловлення поглядів і повага до них відповідно до віку дитини;

• дитина повинна бути вислухана в адміністративних і судових діях у всіх справах, що її стосуються (наприклад, зміна прізвища, всиновлення);

• свобода від фізичного або психологічного насилля, визиску, сексуального зловживання, всілякої жорстокості.

СОЦІАЛЬНІ ПРАВА:

• право на охорону здоров’я;

• право на відповідні умови життя;

• право на відпочинок, вільний час, розваги й забави.

КУЛЬТУРНІ ПРАВА:

 • право на освіту, освіта в обсязі неповної середньої школи є обов’язковою й безкоштовною;

• право на користування культурними цінностями;

• право на інформацію.

ПОЛІТИЧНІ ПРАВА:

  • право на об’єднання й зібрання в мирних цілях;

        свобода думки ;

        свобода вираження.

                           (Додаток ІІІ) до вправи «Світ казки»

 Мауглі. Попелюшка.

Вовк і семеро козенят

Мальчик з   пальчик

 Пригоди Аліси в Країні   Чудес

Коза-дереза.

Зайчикова хатка

 Дівчинка Снігуронька

Півник та двоє мишенят

 Золотий ключик

Василиса Прекрасна

(Додаток ІУ)

Матеріали до листівки-буклета «Хто тобі допоможе в захисті твоїх прав».

1. Служба опіки і піклування;

2.Служба у справах неповнолітніх;

3.Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

4. Заклади  охорони здоров’я;

5.Органи та установи освіти;

6. Відділ міліції;

7. Психологічна та юридична допомога Комітету сприяння захисту прав дитини — 295-26-96;

8.Уповноважений з прав людини у Верховній Раді України – омбудсмен;

9. «Життєвий вибір» — цілодобова служба психологічного консультування та інформації — 264-77-57;

10. «Гаряча лінія» Українського Центру прав дітей та молоді — 553-57-84;

11. Безкоштовна юридична допомога — 229-59-75;

12. Благодійний фонд «Жіноча доля», допомога жінкам і дівчатам, які опинились у кризовій ситуації, — 228-22-94;

13. Український державний центр соціальних служб для молоді — 221-12-37;

14. Український консультативно-діагностичний центр матері і дитини — 212-39-91;

15. Всеукраїнська Федерація багатодітних сімей — 416-52-73;

16. ЕСПЕРО — Фонд реабілітації глухих дітей — 446-41-42;

17. «МАМА-86» (екологічні, психологічні та соціальні консультації) — 228-31-01;

18. Євангельський центр соціальної реабілітації — 444-23-37;

19. Суспільна служба молоді — 530-33-53;

20. Українська секція Міжнародної організації прав людини (юридичні консультації) — 296-80-22;

Міжнародні та світові організації

1.Рада Європи (Council of Europe)

BP 431 R6, F-67006, Strasbourg Cedex, France.

Тел.: +33 88 412000

2.Європейська фундація прав людини (European Human Rights Foundation)

70, Avenue Michelange, B-1040 Brussels, Belgium

Тел.: +32 2 736 8405

3.Всесвітня асоціація „Школа як знаряддя миру” (The World Association for the School as an instrument of Peace (EIP))

5 rue de Simplon, CH - 1207 Geneva, Switzerland

Тел.: (41 22) 736 44 52

4.Європейський культурний фонд (European Cultural Foundation)

Jan van Goyenkade 5, 1075 HN Amsterdam, The Netherlands

Тел.: +31 20 676 0222

5.ЮНІСЕФ - Великобританія; Фонд порятунку дітей (UNICEF - UK; Save The Children Fund).

UNICEF-UK, 55 Lincoln's Field, London WC2A 3NB, UK

ел.: 227-3518, 224-35-18

 Заготовки  до листівки-буклета «Хто тобі допоможе в захисті твоїх прав».

 

 

 

C:\Users\a\Desktop\LeafletEuro3-01.jpg

 

 

 

 

 

C:\Users\a\Desktop\LeafletEuro3-02.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Васьковецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку узагальнення і систематизації

з історії України у 5 класі із теми

«Звідки  та як історики довідуються про минуле» .

 

 

 

 

 

                                                                                    Підготувала вчитель історії

                                                                                    Васьковецької ЗОШ І-ІІ ст.

                                                                                    Решетнік Н.Ф.

 

 

 

 

 

2016

Мета уроку: узагальнити знання учнів з історії, усвідомити її значення в житті людини,формувати ключові предметні компетентності, активну громадянську  позицію, забезпечити  пізнавальний інтерес до предмету, розвивати мислення, допитливість, кмітливість, виховувати громадянина-патріота своєї країни, носія духовних та моральних цінностей суспільства.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації

Форма проведення: урок-подорож з елементами гри.

Обладнання: ребус,  ілюстрація поїзда, смайлики,  надруковані завдання на листках А-4 на зупинці «Хронологічна», зупинці «Плутослови», стрічка часу, ілюстрації телефонів до гри «Дзвінок у минуле»

Підготовча робота:

* клас ділиться на дві команди , учні обирають командирів, назву та емблему;

*учні готують вірш про Шумськ, та вірш-легенду про Васьківці.

Система оцінювання:

* за кожну правильну відповідь  команда отримує смайлик;

* перемагає команда, що збере  найбільшу кількість смайликів;

* за правилами команда може надавати допомогу товаришу.

Хід уроку.

І. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Сьогодні на електронну адресу школи надійшов лист з туристичної фірми. Нам з вами запропоновано незвичайну подорож. Щоб отримати право  нею скористатися , нам необхідно з’ясувати, куди саме ми вирушимо. Відповідь ми отримаємо, якщо правильно розв’яжемо ребус.(Додаток І)

Отже,  наша подорож до країни під назвою «Історія».

Представлення команд,ознайомлення з системою оцінювання та правилами. Отож, зручно сідаємо в наш казковий поїзд і вирушаємо.(Додаток ІІ)

ІІ.Виконання завдань

І. Зупинка «Хронологічна». (Додаток ІІІ)

 

Співвіднесіть рік та століття, з’єднавши їх стрілками (завдання виконують учні  І – ІІ рівня біля дошки)

Уст. до н.е      1240

ІІІ ст.               78р. до н.е.

ХІХ ст.            645р.

ХХІ ст.            1582р.

ХУІ ст.             1861р.

І ст. до н.е        435р.до н.е.

УІІ ст.               242р.

ХІІІ ст.              2004р.

Хронологічні задачі  виконуються  учнями ІІІ -  ІУ рівня.

І. Порахуйте, скільки років тому виникло місто Шумськ, якщо датою його заснування вважають1149рік?

 ІІ.У якому столітті відбулася подія, якщо вона була 3178 років тому?

ІІ. Зупинка «Персоналії».

  1. За  фахом- історик, досліджував  таємниці і загадки українського степу. В 1971 році знайшов скіфську пектораль, яка зробила його видатним? Б.Мозолевський
  2. Все своє життя  присвятив дослідженню історичного минулого українського народу. У кінці ХІХ ст.. відкрив трипільську археологічну культуру? В.Хвойка.
  3. Літописець  часів Київської Русі, що жив і працював при Києво-Печерському монастирі, автор «Повісті минулих літ»?  Нестор.
  4. Історик, громадський діяч, його називають «батьком української історії» ? М.Грушевський.
  5. Засновник історії як науки, давньогрецький вчений?Геродот
  6. Видатний український композитор, поклав на музику вірш «Ще не вмерла Україна»? М.Вербицький

 

ІІІ. Зупинка «Термінологічна».

І. Історія, карта, історичні джерела, археологія, архів, експонат, реставрація, сфрагістика,фольклор,топоніміка,

ІІ. Хронологія, легенда карти, ремесло, архіваріуси, музей, геральдика,пергамент, мемуари, нумізматика, береста.

ІУ. Зупинка «Патріотична».

 Вчитель

І вербичка, і калина,

І ставочок, і хмарина,

Все це рідна Україна.

Все це рідна  Батьківщина.

Учениця читає вірш

  Тихо Вілія плине

Десь за луг, за діброву, за гай.

Тут мій Шумськ тополиний

Мій сунично-малиновий край.

Тут земля моя горда

І заснулий Даниловий град,

Тут глумилися орди,

А коріння зберіг своє сад.

 Саме у такому чарівному куточку живемо ми,  жителі  села Васьковець.

Бесіда .Як називається наша країна?

Яка дата першої писемної згадки  про Україну?

Коли ми відзначаємо день народження нашої держави?

Давайте на стрічці часу зазначимо дату першої згадки слова «Україна». (робота із стрічкою часу)

Як називається наша область? Чому?

Як називається наш районний центр? Чому?

А яку легенду, пов’язану з назвою нашого села  ви знаєте ?

Учениця читає легенду

Усіх убили ті татари.                                                                                                                    Розбили славнії полки.                                                                                                                     Князь врятував свою родину,                                                                                                                 В безпечне місце відрядив.                                                                                                                    Та втратив він свою дитину-                                                                                                            Княжну татарин упіймав.                                                                                                                     Хан наказав за непокору,                                                                                                                      Дочку Василя мордувать.                                                                                                                    Він прив'язав її до дзвону,                                                                                                        Штовхнув в безодню умирать.                                                                                                            Ще й досі стогін її чути,                                                                                                                             І голос дзвона крізь віки.                                                                                                                   Тому легенду не забути,                                                                                                                            І пам’ятати крізь роки.

Уявіть , що ви берете участь в загальнонаціональному телевізійному опитуванні «Великі українці», які прославили  нашу Вітчизну, це і князі,гетьмани, політичні діячі, письменники, філософи, спортсмени, футбольні тренери, лікарі, журналісти.  Напишіть цих «Великих українців». Команди зачитують  видатних українців, по мірі потреби вчитель доповнює.

Гра «Відгадайте слово».

1.Перше слово –число, друге- частина тіла людини, разом символ держави? Тризуб

2.Предмет для гри в більярд, а також ім’я князя? Кий

3.Перше- скорочена назва імені чоловіка, друге – перша буква в алфавіті, разом – можливість керувати іншими? Влада

Проведення  фізкультхвилинки.

У.  Зупинка «Плутослови». (Додаток ІУ)

І. Прапор

Купець

Гривня

Календар

ІІ. Літопис

Хвойка
Століття

Фотографія

УІ. Зупинка «Історичні джерела».

Речові    Письмові    Усні  Зображувальні

Літописи, посуд, колискова, зброя, листи, фотографія, газета, руїни будинку, пісні, картини, міфи, літопис,одяг.

УІІ.  Зупинка «Дзвінок у минуле». (Додаток У)

Коротка історична довідка про створення першого телефону

 Винахід першого телефону був здійснений у 1876 році  американським  винахідником  О. Белом. Радіус дії телефона  500метрів. І на вигляд, форму та функції перший телефон був далеким від досконалості, і це теж історія. Зараз ми з вами здійснимо дзвінок у минуле. Кожна цифра циферблату телефона відповідає певній літері, вам необхідно з літер скласти слова та вислів. Вислів «Завжди пам’ятай минуле».

ІІІ. Заключне слово вчителя.

ІУ. Підбиття підсумків,  мотиваційне оцінювання.

У.Домашнє завдання.

Скласти ребус, кросворд на 5 запитань до розділу.

 

 

 

 

 

Додаток І

 

 

Ребус

 

                                                                                                                     ‘ІЯ

C:\Users\a\Desktop\images.jpgC:\Users\a\Desktop\завантаження.jpg

 

              ЛІС                                                                             ТОРТ

 

ІСТОРІЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток ІІ

 

 

Казковий поїзд для подорожі

C:\Users\a\Desktop\завантаження (1).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток ІІІ.  Зупинка «Хронологічна»

 

Уст. до н.е      1240

ІІІ ст.               78р. до н.е.

ХІХ ст.            645р.

ХХІ ст.            1582р.

ХУІ ст.             1861р.

І ст. до н.е        435р.до н.е.

УІІ ст.               242р.

ХІІІ ст.              2004р.

 

 

 

 

 

 

Додаток ІУ.  Плутослови

І. П, А, Р, О, П, Р

Е, П, К, У, Ь, Ц

В, Р. Н, И, Я, Г

Д, А, Е, Н, А, К, Л, Р 

 

ІІ.О, І, Л, Т, С, И, П

О, В, Й, Х, А, К

Я, І, Т,С, Т, О, Л, Т

Г,Ф,А,Т,О,ОР,І,Я,Ф

 

Додаток У.  Зупинка «Дзвінок у минуле».

 

5 1 7 9 3 0                                         1 4 9 2 6 0

З А В Ж Д И                                                     М И Н У Л Е

 

 

 C:\Users\a\Desktop\images.png

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрьоменко Олена Миколаївна
    Дуже цікаво,змістовно,Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
30 січня 2018
Переглядів
4442
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку