Семестрова контрольна робота з української мови
учня/учениці 5-Б класу_____________________________________________
Завдання 1-12 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА правильна. Оберіть правильну відповідь, обвівши відповідну букву (По 0,5 бала, 6 б.).
1. Який розділ науки про мову вивчає лексичне значення слова?
А лексикологія Б будова слова В графіка Г орфографія
2. Який розділ науки про мову вивчає будову слова?
А лексикологія Б будова слова В графіка Г орфографія
3. Який розділ науки про мову вивчає звуки мови і мовлення?
А лексикологія Б будова слова В фонетика Г орфографія
4. Який розділ науки про мову вивчає правильне написання слів?
А лексикологія Б будова слова В фонетика Г орфографія
5. Позначте рядок слів-синонімів.
А швидкий, бистрий, прудкий, легкий Б щезати, зникати, губитися, пропадати
В лагідний, тихий, спокійний, мовчазний Г кволий, слабкий, немічний, малий
6. Позначте рядок, кожне слово якого має омонім.
А слати, мул, літній, олівець Б здаватися, лава, кришка, морквина
В вити, балка, ключ, тополя Г вал, захід, застава, зважуватися
7. Скільки звуків є в українській мові?
А 32 Б 33 В 36 Г 38
8. Вкажіть рядок, у якому всі слова мають наголос на першому складі.
А олень, спина, книжка, разом Б русло, писати, черствий, музика
В читання, фарфор, листопад, мрія Г легкий, просіка, діалог, мати
9. Продовжіть речення: «Орфограма – це …».
А чітка рекомендація для певного написання
Б написання, яке здійснюється на основі правил
В розділ мовознавства, який вивчає правила передавання усного мовлення на письмі
Г розділ науки про мову, що вивчає правильну вимову слів
10. Укажіть рядок спільнокореневих слів.
А лікувати, лікар, ліктьовий, лікарня Б вулиця, вуличка, вуличний, провулок
В струна, струнний, струнко, стрункість Г корінь, коріння, кора, кореневий
11. Укажіть слово з нульовим закінченням.
А прочитати Б пролісок В пюре Г вгору
12. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?
А провулок, вибірково, легенький Б засніжений, налетіти, священний
В весняний, похмуро, винахід Г прибережний, безмежний, обручка
Завдання 13-18 мають на меті перевірку практичного застосування знань. (По 1 балу, 6 б.).
13. Подані слова розберіть за будовою.
Вітрище, кіно, приколотий, перелісок.
14. Складіть і запишіть 3 речення із словом «коса» з різним значенням.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
15. Зробіть звуковий запис поданих слів.
Щітка _____________________________
Єнот ______________________________
Розумний _________________________
Колосся ___________________________
16. Зробіть фонетичний розбір слів: буквар, зимівля.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
17. Згрупуйте і запишіть слова із спільними коренями. Зберігання, берег, рука, ручка, прибережний, віз, берегти, безрукий, береговий, везти, підвозити, вода, везіння, водяний, збереження, водити надводний.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
18. Запишіть слова, вставляючи пропущені букви.
Пос…редині, кор…дор, т…л…фон, бе…пека, …формувати, ро…палити, пш…ниця, ос…ні, миш…ня, оч…рет.