Урок серед природи в 1 класі.
Тема: А вже весна, а вже красна
Мета: продовжувати формувати уявлення про взаємозв’язок явищ у довкіллі, про повторюваність явищ, про зміну поведінки живих організмів, у тому числі і людини, у зв’язку із зміною пір року; розвивати увагу, уяву, мислення; виховувати бажання берегти своє довкілля.
Тип уроку: урок серед природи
Місце проведення: шкільний парк
Час проведення : березень
І Організація класу
1.Вітання з довкіллям
2.Вправа «Настрій»
- Діти, з яким настроєм ви прийшли сьогодні до ліцею?
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
1.Відгадування загадки
І весела, й яснолиця,
Дивна в сонечка сестриця.
Роботящу вдачу має,
Землю зелом засіває,
Заквітчає яр, і поле,
Принесе у ліс обнову.
Відгадали, хто вона?
Ну, звичайно, це… (Весна)
М.Пономаренко
2.Складання «криголаму»
- А яка ж весна?
В - весела
Е - енергійна
С - синя, сонячна
Н – ніжна, нова
А - активна
IV Повідомлення теми і мети уроку
- Отже, тема нашого уроку серед природи «А вже весна, а вже красна».
- Ми повинні навчитися називати ознаки весни, вміти пояснювати внаслідок чого відбувається зміна пір року.
Вправа “Очікування”
- Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
V Cпостереження за живою і неживою природою
1. Бесіда з учнями
- Що в довкіллі належить до живої природи? До неживої?
- За якими ознаками ми знаємо, що вже настала весна?
- Як змінився стан рослин? поведінка тварин? самопочуття людей з
приходом весни?
- Які ознаки весни ви бачите навколо?
Проблемне запитання:
- Як ви поясните своєму братикові чи сестричці, чому на зміну зимі
прийшла весна?
(Внаслідок руху Землі навколо Сонця відбувається зміна пір року)
2. Робота в групах. Гра «Відшукай дерево»
( Вчитель роздає картки з назвами дерев кожній групі)
3.Творча робота. Складання сенканів про весну
Наприклад:
Весна Весна
Зелена, дзвінка, тепла чарівна, красива, добра
Співає, працює, цвіте пробуджує, зігріває, співає
Пробуджує всіх від зимового сну уквітчує землю квітами
Чарівна красуня Гарна дівчина
4. Практичне завдання
- Навесні на деревах з’являються бруньки. Як ви думаєте, де бруньки розпустяться раніше - на гілочці, яка стоїть у посудині з водою в кімнаті,чи в природі? Чому ви так думаєте? (відповіді учнів) Перевіримо це. Ви ставите гілочки верби вдома, а за вербичкою біля школи будемо разом спостерігати.
VII Рефлексія
- Чи сподобався вам урок? Яке завдання було найцікавішим?
- Чи виправдались ваші очікування?