Розробка уроку на тему шкільні предмети
Тема. School subjects .
Практична мета. Повторити й закріпити лексичний матеріал тем «School subjects», «Days of the week». Навчати зв’язно висловлювати свою думку. Формувати навички роботи з текстом. Удосконалювати вміння працювати в групі. Навчати вести діалог-розпитування.
Освітня мета. Поглибити знання учнів про написання розпорядка дня англійською мовою.
Розвиваюча мета. Розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів. Розвивати культуру спілкування під час ведення діалогу.
Розвивати здатність мовного самоконтролю.
Виховна мета. Виховувати позитивне ставлення до вивчення англійської мови, зацікавленість у розширенні своїх знань, досягненні успіху кожного співучасника творчого процесу та його максимальної самореалізації.
Тип уроку. Урок повторення і узагальнення знань, закріплення вмінь.
Обладнання. Підручник; робочий зошит до підручника; картки; презентація «School subjects».
Хід уроку
1. Greeting Good morning, dear children! I am glad to see you. How are you? Tell me,please, who is on duty today? What day is it today? Yes, it is Wednesday and you have the English lesson.
Who is absent?
Today we continue to work on the theme “School subjects”.
2. Aim T.: Today we have the last lesson in this topic.So we will check you knowledge .
Усі приготувалися до уроку? На сьогодні вам будуть потрібні підручники. робочі зошити ,словнички, та щоденники для оцінок за гарну працю на уроці .
II. The main part of the lesson / Основна частина уроку
1.Warming up T.: Let’s look some video about our school subjects !And now tell me please How many lessons do you have today? What are they? What lessons did you have yesterday?
Speaking T.: We have learned many school subjects. Can you guess a riddle and say what subjects are these:
1.We train our body and become strong and healthy at this lesson. PE
2.We learn to draw pictures at this lesson. Drawing
3. We have this lesson 5 times a week. English
4. We can type a message and send an e-mail to somebody at this lesson. Information science
5. We learn about nature at this lesson. Nature history
6. This is a big classroom. You can see a teacher and many pupils. They are sitting and reading stories. What did they have? They have Literature.
7. The pupils are sitting at the desks. One pupil is standing at the blackboard. He is counting 1,2,3,4… They have Math
2. Checking home task. Перевірка домашнього завдання
Composition: My favourite subject
3. Vocabulary practice Guess the puzzle.
T. Відгадай і назви шкільні предмети.
r |
e |
a |
d |
i |
n |
g |
h |
i |
n |
i |
k |
h |
g |
h |
g |
s |
g |
d |
h |
j |
h |
k |
l |
y |
l |
u |
i |
h |
m |
h |
f |
u |
i |
i |
g |
f |
a |
r |
t |
f |
s |
p |
o |
r |
t |
h |
j |
b |
h |
d |
f |
g |
h |
f |
g |
n |
e |
n |
m |
u |
s |
i |
c |
r |
e |
a |
d |
i |
n |
g |
h |
i |
n |
i |
k |
h |
g |
h |
g |
s |
g |
d |
h |
j |
h |
k |
l |
y |
l |
u |
i |
h |
m |
h |
f |
u |
i |
i |
g |
f |
a |
r |
t |
f |
s |
p |
o |
r |
t |
h |
j |
b |
h |
d |
f |
g |
h |
f |
g |
n |
e |
n |
m |
u |
s |
i |
c |
r |
e |
a |
d |
i |
n |
g |
h |
i |
n |
i |
k |
h |
g |
h |
g |
s |
g |
d |
h |
j |
h |
k |
l |
y |
l |
u |
i |
h |
m |
h |
f |
u |
i |
i |
g |
f |
a |
r |
t |
f |
s |
p |
o |
r |
t |
h |
j |
b |
h |
d |
f |
g |
h |
f |
g |
n |
e |
n |
m |
u |
s |
i |
c |
r |
e |
a |
d |
i |
n |
g |
h |
i |
n |
i |
k |
h |
g |
h |
g |
s |
g |
d |
h |
j |
h |
k |
l |
y |
l |
u |
i |
h |
m |
h |
f |
u |
i |
i |
g |
f |
a |
r |
t |
f |
s |
p |
o |
r |
t |
h |
j |
b |
h |
d |
f |
g |
h |
f |
g |
n |
e |
n |
m |
u |
s |
i |
c |
r |
e |
a |
d |
i |
n |
g |
h |
i |
n |
i |
k |
h |
g |
h |
g |
s |
g |
d |
h |
j |
h |
k |
l |
y |
l |
u |
i |
h |
m |
h |
f |
u |
i |
i |
g |
f |
a |
r |
t |
f |
s |
p |
o |
r |
t |
h |
j |
b |
h |
d |
f |
g |
h |
f |
g |
n |
e |
n |
m |
u |
s |
i |
c |
r |
e |
a |
d |
i |
n |
g |
h |
i |
n |
i |
k |
h |
g |
h |
g |
s |
g |
d |
h |
j |
h |
k |
l |
y |
l |
u |
i |
h |
m |
h |
f |
u |
i |
i |
g |
f |
a |
r |
t |
f |
s |
p |
o |
r |
t |
h |
j |
b |
h |
d |
f |
g |
h |
f |
g |
n |
e |
n |
m |
u |
s |
i |
c |
4. Фізкультхвилинка.
Діти співають та рухаються під музику
Ви трохи відпочили,а зараз продовжемо наш урок. І я пропоную вам виконати ще одне цікаве завдання.
5. Matching (individual work) 2 min. Картки №1
Students are asked to match the words with the pictures.
6. Writing (T-Ss).Reading
1)The teacher asks students to fill in the missing letters Картки №2.
2)Then to write their timetable Картки №3.
T. Our lesson is coming to an end. I liked your work today. And I want to thank you. I liked the answers of … . You were active.
Мені сподобались відповіді… . Я б також попросила вас звернути увагу на помилки, яких ви припустилися сьогодні, слід попрацювати над ними.
2. Home task
3.Conclusion.
T. And now I want to ask you.
Did you like today’s lesson? Чи сподобався вам урок сьогодні?
What was the most interesting? Що було найцікавішим?
What was difficult? Що було складним?
And what was the easiest? Що було найлегшим?
T. The lesson is over. Good-bye. Have a nice day