Тема «Цілісність форми» . Особливості створення складної форми на основі простих форм в об’ємі. «Кумедні пінгвіни».
Мета: на первинному рівні ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом мистецтва; закріплювати навички роботи з пластиліном (глиною); ознайомлювати з поняттям «анімалізм» як жанром образотворчого мистецтва; збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати навички основних видів ліплення, передавання форми та побудови предметів; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, екологічну культуру.
Обладнання: навчальні плакати; зображення творів відомих художників-скульпторів; навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення; обладнання: ТЗН; дошка для ліплення; пластилін (глина); стеки; простий олівець, матеріали для відбитка.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Коло «Ми веселі, ми чудові, ми кмітливі, ми просто клас»
Дерево «Очікувань»
- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
ІІ. Актуалізація опорних знань Вправа «Впіймай м’яча»
– Які матеріали та інструменти необхідні для створення графічного зображення?
– Які прийоми графічного зображення ви знаєте?
– Які матеріали та інструменти необхідні для живопису?
– Які виражальні можливості використовують художники для створення живописних творів?
III. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда
– Скульптура — де тривимірний твір мистецтва: об’ємний, а не плаский, як картина. Якщо картина зазвичай висить на стіні, то скульптуру можна поставити на відкритому просторі, щоб глядачі могли обійти її з усіх боків і розглянути під різними кутами. Скульптури можна торкнутися, відчути її текстуру і форму.
– З’явилася перша скульптура дуже давно. Це були фігурки тварин, призначені для чаклунства, і зображення богів. Скульптура слугувала і пам’ятником померлим, чиї імена та вчинки люди прагнули зберегти в пам’яті нащадків.
– Матеріалом для скульптури може бути будь-що, що подобається її авторові, зокрема пластмаса, скло, цегла, бетон, навіть лід і пісок. Але найпоширенішими і найдовговічнішими, звісно, є деревина, глина, камінь і метал.
– Як саме створюють скульптуру? Залежно від обраного матеріалу скульптор може додавати шматочки матеріалу або відтинати їх.
– Якщо скульптура починається з грудки безформної глини або м’якого воску, скульптор додає шматочки матеріалу, з’єднує їх разом, збільшуючи поступово розмір зображення. Такий метод створення скульптури називають ліпленням. Ви використовуєте саме ліплення, коли працюєте з пластиліном.
– Якщо скульптор створює скульптуру з каменю або деревини, йому необхідно відітнути (видалити) все зайве. /Такий вид скульптурної діяльності називають висіканням. Видатний італійський митець Мікеланджело Буонарроті зауважував: «Щоб створити скульптуру, я беру брилу мармуру і відтинаю все непотрібне».
– Отже, скульптура наче захована всередині безформного шматка каменю, а скульптор лише допомагає їй вибратися назовні. Проте легкість ця уявна — насправді скульптору потрібно багато знань і хисту для такої творчості.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
скульптурні твори В. Ватагіна
3. Відеофізкультхвилинка
4. Пояснення до творчого завдання
- Нагадати учням основні прийоми ліплення
– Робоча поверхня має бути закрита клейонкою або газетою — пластилін може забруднити її.
– Усі роботи необхідно виконувати лише на дошці для ліплення.
– Зі стеками слід поводитися дуже обережно, не пустувати і не розмахувати ними.
– Після роботи необхідно обов’язково ретельно вимити руки з милом (пластилін залишає жирні плями) і вичистити нігті.
5. Індивідуальна робота за творчим завданням
- Запропонувати учням розглянути етапи виконання фігурок із глини (пластиліну), крок за кроком продемонструвати послідовність виконання роботи.
- Самостійне виконання учнями фігурок (додаючи за бажанням елементи декору за допомогою підручних матеріалів методом приліплювання або відбитка)
- Готову статуетку розфарбувати, а потім покрити клеєм ПВА.
V. Підбиття підсумків V. Підбиття підсумків
1. Обговорення учнівських робіт
2. Вправа «Мікрофон»
– Що найбільше сподобалося на уроці?
– Які емоції викликав урок?
– Кому подаруєте свою статуетку?
3. Прибирання робочих місць.
Покажіть на смайликах свій настрій
1