Урок «Цілісність форми»

Про матеріал
Мета: на первинному рівні ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом мистецтва; закріплювати навички роботи з пластиліном (глиною); ознайомлювати з поняттям «анімалізм» як жанром образотворчого мистецтва
Перегляд файлу

Тема «Цілісність форми» . Особливості створення складної форми на основі простих форм в об’ємі. «Кумедні пінгвіни».

Мета: на первинному рівні ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом мистецтва; закріплювати навички роботи з пластиліном (глиною); ознайомлювати з поняттям «анімалізм» як жанром образотворчого мистецтва; збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати навички основних видів ліплення, передавання форми та побудови предметів; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, екологічну культуру.

Обладнання: навчальні плакати; зображення творів відомих художників-скульпторів; навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення; обладнання: ТЗН; дошка для ліплення; пластилін (глина); стеки; простий олівець, матеріали для відбитка.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Коло «Ми веселі, ми чудові, ми кмітливі, ми просто клас»

Дерево «Очікувань»

- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань Вправа «Впіймай м’яча»  

– Які матеріали та інструменти необхідні для створення графічного зображення?

– Які прийоми графічного зображення ви знаєте?

– Які матеріали та інструменти необхідні для живопису?

– Які виражальні можливості використовують художники для створення живописних творів?

III. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда

– Скульптура — де тривимірний твір мистецтва: об’ємний, а не плаский, як картина. Якщо картина зазвичай висить на стіні, то скульптуру можна поставити на відкритому просторі, щоб глядачі могли обійти її з усіх боків і розглянути під різними кутами. Скульптури можна торкнутися, відчути її текстуру і форму.

– З’явилася перша скульптура дуже давно. Це були фігурки тварин, призначені для чаклунства, і зображення богів. Скульптура слугувала і пам’ятником померлим, чиї імена та вчинки люди прагнули зберегти в пам’яті нащадків.

– Матеріалом для скульптури може бути будь-що, що подобається її авторові, зокрема пластмаса, скло, цегла, бетон, навіть лід і пісок. Але найпоширенішими і найдовговічнішими, звісно, є деревина, глина, камінь і метал.

– Як саме створюють скульптуру? Залежно від обраного матеріалу скульптор може додавати шматочки матеріалу або відтинати їх.

– Якщо скульптура починається з грудки безформної глини або м’якого воску, скульптор додає шматочки матеріалу, з’єднує їх разом, збільшуючи поступово розмір зображення. Такий метод створення скульптури називають ліпленням. Ви використовуєте саме ліплення, коли працюєте з пластиліном.

– Якщо скульптор створює скульптуру з каменю або деревини, йому необхідно відітнути (видалити) все зайве. /Такий вид скульптурної діяльності називають висіканням. Видатний італійський митець Мікеланджело Буонарроті зауважував: «Щоб створити скульптуру, я беру брилу мармуру і відтинаю все непотрібне».

– Отже, скульптура наче захована всередині безформного шматка каменю, а скульптор лише допомагає їй вибратися назовні. Проте легкість ця уявна — насправді скульптору потрібно багато знань і хисту для такої творчості. 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Організація сприйняття творів мистецтва. Перегляд відеоматеріалів

 скульптурні твори В. Ватагіна

  1. Робота в групах
  •  скласти невеличку розповідь-опис за скульптурним зображенням, що найбільше вразило учнів.

3. Відеофізкультхвилинка

4. Пояснення до творчого завдання

- Нагадати  учням основні прийоми ліплення

– Робоча поверхня має бути закрита клейонкою або газетою — пластилін може забруднити її.

– Усі роботи необхідно виконувати лише на дошці для ліплення.

– Зі стеками слід поводитися дуже обережно, не пустувати і не розмахувати ними.

– Після роботи необхідно обов’язково ретельно вимити руки з милом (пластилін залишає жирні плями) і вичистити нігті.

5. Індивідуальна робота за творчим завданням

- Запропонувати учням розглянути етапи виконання фігурок із глини (пластиліну), крок за кроком продемонструвати послідовність виконання роботи.

- Самостійне виконання учнями фігурок (додаючи за бажанням елементи декору за допомогою підручних матеріалів методом приліплювання або відбитка)

 - Готову статуетку  розфарбувати, а потім покрити клеєм ПВА.

V. Підбиття підсумків V. Підбиття підсумків

1. Обговорення учнівських робіт

2. Вправа «Мікрофон»

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Які емоції викликав урок?

– Кому подаруєте свою статуетку?

3. Прибирання робочих місць.

  • Чи збулися ваші очікування від цього уроку?

Покажіть на смайликах свій настрій

 

1

 

doc
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
1506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку