Про матеріал
Розробка уроку з музичного мистецтва для 6 класу до теми: "Симфонічна музика"
Містить цікаві прийоми: " Запитання- відповідь", " Симфонічний оркестр", вилучи зайве слово " Третій лишній", виконання творчого завдання " Цікаво створювати музику"
Тема. Симфонічна музика 6 клас
Мета. Ознайомити учнів з поняттям оркестр,різновидами оркестрів,ознайомитись з творчістю Г.Свиридова та особливостями вальсу.
Розвивати вміння учнів, надавати характеристику музичному образу твору у виконанні оркестру,розрізняти на слух звучання музичних інструментів симфонічного оркестру,створювати вальсовий ритм за допомогою ударних інструментів.
Виховувати інтерес до слухання української народної пісні,визначити її образний зміст,сприяти вихованню естетичного смаку учнів.
Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.
Обладнання: музичний інструмент, ілюстрації музичних інструментів, мультимедійна презентація, портрет Г.В.Свиридова, роздатковий матеріал.
Основні поняття для засвоєння: поняття « оркестр », « види оркестрів », « симфонічний оркестр»
Твори, що вивчаються на уроці:
Перебіг уроку
1.Організаційний момент. Мотивація до навчання.
Вхід учнів до класу під звучання фрагменту музики Г.Свиридова « Вальс»
Музичне вітання: « Добрий день вам»
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
Прийом «Запитання – відповідь»
3.Мотивація навчальної діяльності.
Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Тема сьогоднішнього уроку « Симфонічна музика»
Симфонічною називають інструментальну музику, призначену для виконання симфонічним оркестром. Для нього створено багато музики різних жанрів і форм. Оркестрові твори — симфонії, увертюри, концерти тощо — писали композитори минулого і сучасності.
Симфонія в перекладі з грецької — «співзвуччя».Симфонія складається з 4 частин:
Перші, або як їх називають, ранні симфонії з’явились у німецькому місті Мангеймі. Саме там збиралися дивовижні музиканти для того, щоб грати разом в оркестрі. Кожен із них був майстром своєї справи.
Саме тому оркестр викликав захоплення всіх, хто чув його. Але був ще один секрет, який підсилював інтерес слухачів. Ці прекрасні музиканти навчилися грати разом злагоджено і гармонійно. Тобто музика могла звучати не просто гучно або тихо, а й з динамікою, що поступово змінювалася. Звичайно, кожен окремо володів цим прийомом уже давно, але щоб усі інструменти водночас змогли підсилювати звук або поступово затихати, — так до них ніхто не виконував музику.
Робота в зошитах:
Музичний словничок
Оркеестр — колектив музикантів, призначений для сумісного виконання музичних творів.
Симфоні́чний орке́стр — великий колектив музикантів (оркестр), що виконують симфонічні музичні твори.
Групи симфонічного оркестру:
Робота з таблицями.
« Симфонічний оркестр »
(Розподіли інструменти симфонічного оркестру та допиши назви у правильному порядку)
Струнні
|
Духові дерев’яні |
Духові мідні |
Ударні та шумові |
С |
Ф |
Т |
Б |
Альт |
Г |
Тромбон |
Т |
В |
Кларнет |
В |
Литаври |
К |
Ф |
Т |
Т |
Підказка: скрипка, альт, віолончель, контрабас, флейта, гобой, кларнет, фагот, труба,
тромбон, валторна, туба, барабан, тарілки, литаври, трикутник.
Вилучи зайве слово:
« Третій зайвий »
|
|
|
|
|
4. Бесіда про творчість композитора та музичний твір.
Свиридов Георгій Васильович Радянський композитор і піаніст. Творчість композитора різножанрова, він писав п’єси, романси, твори для оркестру, хори, кантати, симфонії.
Одним з відомих творів композитора є «Симфонічна сюїта до повісті О.С.Пушкіна «Заметіль» Сюїта складається з 7 п’єс для симфонічного оркестру: «Тройка» ,«Весна і осінь», «Пастораль», «Вальс», «Романс», «Військовий марш», «Вінчання»
Вальс - улюблений танцювальний жанр композитора Георгія Вастльовича Свиридова. 4 частина сюїти «Вальс» - символ романтичного кохання.
Перегляд відео сюжету: Г.Свиридов «Вальс»
5.Аналіз прослуханого твору.
Робота в зошитах:
Музичний словничок
Вальс (від нім. кружляти)— парний бальний танець із тридольним музичним супроводом.
6.Творче завдання.
« Цікаво створювати музику»
Уявіть себе музикантом і « заграйте» вальс. Створіть та запишіть власний ритмічний рисунок. Мелодію вашого вальсу можна виконати голосом .
Або три долі виконайте на шумових інструментах.1- найсильніша доля , 2-3 – трохи слабшими. Наприклад,ритмічний рисунок:
I I I I I I П I I I I I.
7. Фізкультхвилинка «Танцюємо ритмічно »
8. Вокально-хорова робота.
Виконання пісні: О.Жилінський « Пісенька джури »
Художнє виконання пісні під караоке.
( Під час співу виконуйте танцювальні рухи)
9. Підсумок уроку. Узагальнення вивченого матеріалу.
Бесіда.
10. Домашнє завдання.
1) Пригадайте пісню, яку ми виконували на уроці, та заспівайте її рідним і друзям.
2) Чи слухаєте ви у повсякденному житті оркестрову музику? Розпізнайте на слух музичні інструменти оркестру,які виконують твори.
11. Оцінювання музично - творчої діяльності учнів на уроці.
12. Вихід з класу під музику Н.Май « А я бажаю вам добра»