Урок " Симфонічна музика"

Про матеріал

Про матеріал

Розробка уроку з музичного мистецтва для 6 класу до теми: "Симфонічна музика"

Містить цікаві прийоми: " Запитання- відповідь", " Симфонічний оркестр", вилучи зайве слово " Третій лишній", виконання творчого завдання " Цікаво створювати музику"

Перегляд файлу

Тема. Симфонічна музика                                                                               6 клас

Мета. Ознайомити учнів з поняттям оркестр,різновидами оркестрів,ознайомитись з творчістю Г.Свиридова та особливостями вальсу.

             Розвивати вміння учнів, надавати характеристику музичному образу твору у виконанні оркестру,розрізняти на слух звучання музичних інструментів симфонічного оркестру,створювати вальсовий ритм за допомогою ударних інструментів.

            Виховувати інтерес до слухання української народної пісні,визначити її образний зміст,сприяти вихованню естетичного смаку учнів.

 Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

 Обладнання: музичний інструмент,  ілюстрації музичних інструментів, мультимедійна презентація, портрет Г.В.Свиридова, роздатковий матеріал.

 Основні поняття для засвоєння: поняття « оркестр », « види оркестрів », « симфонічний оркестр»

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Г.Свиридов « Вальс » до повісті О.Пушкіна « Заметіль»
  • О.Жилінський « Пісенька джури »
  • Н.Май « А я бажаю вам добра»

Перебіг уроку

1.Організаційний момент. Мотивація до навчання.

     Вхід учнів до класу під звучання фрагменту музики Г.Свиридова « Вальс»

     Музичне вітання: «  Добрий день вам»

C:\Users\1\Desktop\Добрий день.jpg

 

2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

 

C:\Users\1\Desktop\Картинки до уроку\schoolboy-homework-10744093.jpg                  Прийом «Запитання – відповідь»

  • Музика,яку створює композитор? ( Професійна музика)
  • Музика,призначена для виконання голосом? ( Вокальна музика)
  • Музичний твір для невеликого складу виконавців? ( Ансамбль)
  • Музика,призначена для виконання на музичних інструментах? ( Інструментальна музика)

3.Мотивація навчальної діяльності.

Розповідь вчителя з елементами бесіди.

  • Під  яке звучання ви входили до класу? (фрагменту музики Г.Свиридова « Вальс»)
  • Чи знайомий вам твір у виконанні групи інструментів? ( оркестру)

Тема сьогоднішнього уроку « Симфонічна музика»

        Симфонічною називають інструментальну музику, призначену для виконання симфонічним оркестром. Для нього створено багато музики різних жанрів і форм. Оркестрові твори — симфонії, увертюри, концерти тощо — писали композитори минулого і сучасності.

        Симфонія в перекладі з грецької — «співзвуччя».Симфонія складається з 4 частин:

C:\Users\1\Desktop\image209.jpg

 Перші, або як їх називають, ранні симфонії з’явились у німецькому місті Мангеймі. Саме там збиралися дивовижні музиканти для того, щоб грати разом в оркестрі. Кожен із них був майстром своєї справи.

        Саме тому оркестр викликав захоплення всіх, хто чув його. Але був ще один секрет, який підсилював інтерес слухачів. Ці прекрасні музиканти навчилися грати разом злагоджено і гармонійно. Тобто музика могла звучати не просто гучно або тихо, а й з динамікою, що поступово змінювалася. Звичайно, кожен окремо володів цим прийомом уже давно, але щоб усі інструменти водночас змогли підсилювати звук або поступово затихати, — так до них ніхто не виконував музику.

C:\Users\1\Desktop\Картинки до уроку\yak-zapisati-umovu-zadachi.jpg        Робота в зошитах:   

Музичний словничок

          Оркеестр   колектив музикантів, призначений для сумісного виконання музичних творів.

          Симфоні́чний орке́стр  — великий колектив музикантів (оркестр), що виконують симфонічні музичні твори.

 

C:\Users\1\Desktop\586f1a5660d4e.png         Групи симфонічного оркестру:

  1. Струнно – смичкові інструменти;
  2. Дерев’яні духові інструменти;
  3. Мідні інструменти;
  4. Ударні та шумові інструмени.

C:\Users\1\Desktop\Картинки до уроку\1456576381.jpg         Робота з таблицями. 

« Симфонічний оркестр »

(Розподіли інструменти симфонічного оркестру та допиши назви у правильному порядку)

Струнні

 

Духові дерев’яні

Духові мідні

Ударні та шумові

С

Ф

Т

Б

Альт

Г

Тромбон

Т

В

Кларнет

В

Литаври

К

Ф

Т

Т

 

Підказка: скрипка, альт, віолончель, контрабас, флейта, гобой, кларнет, фагот, труба,

тромбон, валторна, туба, барабан, тарілки, литаври, трикутник.

Вилучи зайве слово:                      

« Третій зайвий »

  1. Скрипка , Саксофон , Віолончель

 

  1. Труба , Флейта , Туба

 

  1. Литаври , Арфа , Барабан

 

  1. Гобой , Тромбон , Контрабас

 

  1. Фагот , Цимбали , Валторна

 

4. Бесіда про творчість композитора та музичний твір.

C:\Users\1\Desktop\sviridov2011.jpg            Свиридов Георгій Васильович                                         Радянський композитор і піаніст. Творчість композитора різножанрова, він писав п’єси, романси, твори для оркестру, хори, кантати, симфонії.

           Одним з відомих творів композитора є «Симфонічна сюїта до повісті О.С.Пушкіна «Заметіль»  Сюїта складається з 7 п’єс для симфонічного оркестру: «Тройка» ,«Весна і осінь», «Пастораль», «Вальс», «Романс», «Військовий марш», «Вінчання»

        C:\Users\1\Desktop\image.jpg                        Вальс  - улюблений танцювальний жанр композитора  Георгія  Вастльовича Свиридова.   4 частина сюїти «Вальс» - символ романтичного кохання.

Перегляд відео сюжету: Г.Свиридов «Вальс»

 

C:\Users\1\Desktop\hqdefault.jpg

 

5.Аналіз прослуханого твору.

  • Який оркестр виконував вальс?
  • Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати?
  • Яке враження справила на вас музика вальсу?
  • Якими ви уявляєте тих,хто танцює?

C:\Users\1\Desktop\Картинки до уроку\yak-zapisati-umovu-zadachi.jpg        Робота в зошитах:  

                                  Музичний словничок

Вальс  (від нім. кружляти)  парний бальний танець із тридольним музичним супроводом.

C:\Users\1\Desktop\Картинки до уроку\images.jpg            6.Творче завдання.

                                     « Цікаво створювати музику»

          Уявіть себе музикантом і « заграйте» вальс. Створіть та запишіть власний ритмічний рисунок. Мелодію вашого вальсу можна виконати голосом .

         Або три долі виконайте на шумових інструментах.1- найсильніша доля , 2-3 – трохи слабшими. Наприклад,ритмічний рисунок:

I I I I I I П I I I I I.

 

C:\Users\1\Desktop\Картинки до уроку\Фізкультхвилинки-для-дітей.jpg       7. Фізкультхвилинка «Танцюємо ритмічно »

 

   C:\Users\1\Desktop\Картинки до уроку\Poyushie_devochki.png 8. Вокально-хорова робота.

  • Повторення правил співу.
  • Розспівування. Поспівка.
  • Вправи для розвитку музичного слуху та голосу.
  •  Виконання пісні: О.Жилінський « Пісенька джури »
  • Пригадайте пісню,яку вчили на попередньому уроці? (« Пісенька джури »)
  • Назвіть автора пісні? (О.Жилінський)
  • Нагадайте, хто такий джура? (Джу́ра—так називали в Україні в 1618 століттях зброєносця, учня у козацької старшини. Зазвичай джурами були молоді хлопці. Разом з козаками джури ходили в походи, брали участь у боях.)

 

C:\Users\1\Desktop\mqdefault.jpg    Виконання пісні: О.Жилінський « Пісенька джури »

Художнє виконання пісні під караоке.

( Під час співу виконуйте танцювальні рухи)

C:\Users\1\Desktop\джура.jpg

 

9. Підсумок уроку. Узагальнення вивченого матеріалу.

Бесіда.

  • Що таке оркестр?
  • Симфонічний оркестр та назва груп оркестру?
  • Який твір виконував симфонічний оркестр? Назвіть автора вальсу?
  • Яка музика створила вам святковий настрій?

 

10. Домашнє завдання.

1) Пригадайте пісню, яку ми виконували на уроці, та заспівайте її рідним і друзям.

2) Чи слухаєте ви у повсякденному житті оркестрову музику? Розпізнайте на слух музичні інструменти оркестру,які виконують твори.

11. Оцінювання музично - творчої діяльності учнів на уроці.

12. Вихід з класу під музику Н.Май « А я бажаю вам добра»

 

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку