ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
ГЕОМЕТРІЯ 9 КЛАС
Тема. Систематизація та узагальнення знань, вмінь та навичок щодо симетрії плоских геометричних фігур. (Слайд 1)
Мета уроку:
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань і способів діяльності.
Обладнання: опорні конспекти, мультимедійні засоби, підручник 9 клас з геометрії, Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М. (розділ 4), 9 клас геометрія «Збірник задач і контрольних робіт» Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабіновіч Ю.М., Якір М.С..
Форми роботи: колективна, робота в парах, індивідуальна.
(слайд 2)
«Біля джерел симетрії лежить математика:
щоб показати як працює математичне
мислення, навряд чи можливо знайти
щось краще, ніж симетрія.»
Герман Вейль
І. Організаційний етап.
1. Привітання.
2. Налаштування учнів на урок.
Я вітаю вас на нашому незвичайному уроці. Давайте візьмемося за руки, і передамо тепло своїх долонь один одному, розтопимо кригу байдужості щодо вивчення математики та передамо жагу до перемоги та здобуття нових знань.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Завдання-гра «Відчуй себе вчителем»
Знайди помилки, допущені при виконанні домашнього завдання.
Паралельне перенесення задається формулами х′ = х + 4, у′ = у + 2. В які точки при цьому паралельному переносі перейдуть точки А(-1;2); В(-2;4); С(-1;3); D(-8;-4)? ( Слайд 3)
Правильні відповіді на слайді 4. В(-2;4) → В′ (2;6)
С(-1;3) → С′ (3; 5)
D(-8;-4) → D′ (-4; -2)
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.
1. Основна дидактична мета та завдання на урок цілком логічно випливають із його місця в темі. Оскільки урок є останнім, то увага приділяється повторенню, узагальненню й систематизації знань та вмінь, набутих учнями під час вивчення теми «Геометричні перетворення». Таке формулювання мети створює відповідну мотивацію діяльності учнів.
ІУ. Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів.
(слайд 5)
- Чи правильно, що рух переводить відрізок у відрізок? так
- Чи правильно, що при русі середина переходить у середину його образу? так
- Чи правильно, що при русі будь-яка пряма переходить у пряму, що їй паралельна? ні
- Чи правильно, що перетворення площини, яке переводить кожну точку в саму себе, є рухом? Так
- Чи правильно, що кут переводить кут, що не дорівнює даному? Ні
(Слайд 9,10,11)
Чи є фігури, які зовсім не мають осей симетрії? (слайд 12)
- відносно початку координат;
- відносно осі ОХ;
- відносно осі ОУ.
(учень біля дошки, всі останні в зошиті).
Заставка (слайд14)
6. Побудувати фігуру, симетричну даній відносно центра симетрії О або відносно прямої а (кожен учень одержує індивідуальне завдання на листках), один учень біля дошки із заготовкою.
У. Підсумки уроку.
1. Тестові завдання (слайд 13)
1). Укажіть фігуру, яка має вісь симетрії
А. паралелограм |
Б. коло |
В. довільний трикутник |
Г. прямокутна трапеція |
2). Дано точку А(-2;3). Укажіть координати точки, симетричної точці А відносно початку координат.
А. (0; -3) |
Б) ( 2;3) |
В. ( -2;-3) |
Г) (2; -3) |
3). Паралельне перенесення задано формулами х′ = х - 4, у′ = у + 2.
В яку точку при цьому перейде точка В(1;-1)?
А. (-5;3) |
Б. (3;3) |
В. (-3;1) |
Г. (5;-3) |
4). Знайдіть точку, симетричну точці (-2;3) відносно осі абсцис.
А. (2; -3) |
Б. (-2;-3) |
В. (2;3) |
Г. (3;-2) |
(Після виконання тестових завдань учні обмінюються відповідями і виконують взаємоперевірку)
( Взаємоперевірка по слайду 14)
2. Цікавинки з життя. (слайд 15-16)
Симетрія в побуті, природі, архітектурі (слайди 17 – 24)
3. «Закінчи речення»
На уроці я …
- дізнався …
- зрозумів…
- навчився…
- найбільший мій успіх …
- найбільші труднощі я відчув…
- я не вмів, а тепер умію…
- я змінив своє ставлення до…
- на наступному уроці я хочу ….
УІ. Рефлексія.
«Час похвали»
УІІ. Домашнє завдання. (слайд 25)
1