Під час уроку на основі об'єднання двох груп предметів розглянути склад числа 3. Вправляти учнів у співвіднесенні числа з кількістю предметів і навпаки. Формувати в учнів навички лічби. Розвивати мислення.
Під час уроку використовується демонстраційний матеріал, предметні малюнки, геометричні фігури, індивідуальний матеріал: набір геометричних фігур, цифри, магнітофон, касета «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».
Добровеличківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1
Добровеличківської районної ради
Кіровоградської області
Тема: Склад числа 3. Співвіднесення числа з групою предметів і групи предметів з числом.
Підготувала
вчитель початкових класів
Баранчук В.Д.
Добровеличківка
Тема: Склад числа 3. Співвіднесення числа з групою предметів і групи предметів з числом.
Мета: На основі об’єднання двох груп предметів розглянути склад числа 3. Вправляти учнів у співвіднесенні числа з кількістю предметів і навпаки. Формувати в учнів навички лічби. Розвивати мислення.
Обладнання: Демонстраційний матеріал, предметні малюнки, геометричні фігури, індивідуальний матеріал: набір геометричних фігур, цифри, магнітофон, касета «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Станьте діти всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Привітайтесь: «Добрий день!»
ІІ. Хвилинка мислення.
Загадка.
Усім перехожим я моргаю,
Щоб пильно глянули на мене,
Очей же я аж троє маю:
Червоне, жовте і зелене. (Світлофор)
Жив-був маленький світлофор. Звали його Світлячок. А кожному маленькому світлофорчику дуже хочеться навчатися у школі. Але з поста не можна піти – станеться аварія, тому дорослі світлофори вирішили йому допомогти і відправили Світлячка до школи, в наш клас. Давайте розповімо нашому другу, чим ми займалися на попередньому уроці.
ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1.- Перевірте чи правильно Світлячок розташував числа.
1 2 7 4 3 5 6 8 9 10
- Пряма і зворотна лічба.
- Полічіть від 4 до 8, від 9 до 3.
- Назвіть сусідів числа 5, 8, 4.
- Яке число стоїть ліворуч від 6, 8; праворуч від 4, 9.
2. Робота з геометричним матеріалом.
- Подивіться на геометричних поросят, яких намалював Світлячок.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.
«Три» - зустрічаєш ти часто в книжках:
В давніх легендах, чарівних казках,
Троє братів, що зібрались в дорогу,
Три голови є у змія страшного.
Півні три рази кричать на зорі,
Їдуть по полю три богатирі.
У світлофора на вулиці три
Дуже важливі для нас кольори.
Світло червоне – спинися, зажди…
Жовте – готуйся! Зелене – іди!
Тричі даються загадки герою –
Трійка несе таємницю з собою.
2. Гра «Згрупуй».
У кожного учня набір геометричних фігур: 1 круг, 2 квадрати, 3 трикутники.
- Згрупуйте фігури так, щоб дістати 3, 2, 1.
3. Фронтальна робота.
а) Утворення числа 3 додаванням одного предмета до попереднього числа будь-яких предметів.
б) Повторимо.
Хором – 3 це: 1 і 1 і 1; 2 і 1; 1 і 2.
4. Давайте послухаємо запис і повторимо «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».
Три складаєм одинички –
Три отримаємо звично.
Два й один – так само «три»:
Добре милом руки три!
5. Робота з підручником.
V. Фізкультхвилинка.
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас.
Два – присіли, руки – вниз.
На сусіда не дивись.
Раз – і вгору, два – і вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно присідати,
Щоб ногам роботу дати.
VІ. Робота в зошиті.
VІІ. Цікаві вправи.
1. На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Одне чорне – скільки всіх? (2 + 1 = 3)
2. Наш Панас свиней пас,
Не вмів полічити:
Одна свиня та ще дві
Скільки разом, діти? (1 + 2 = 3)
3. Сидів хлопчик біля річки,
І спіймав він три плотнички.
Кошенятко одну вкрало.
Скільки рибок в нього стало? (3 – 1 = 2)
VІІІ. Підсумок уроку.