Урок "Склад числа 3. Співвіднесення числа з групою предметів і групи предметів з числом"

Про матеріал

Під час уроку на основі об'єднання двох груп предметів розглянути склад числа 3. Вправляти учнів у співвіднесенні числа з кількістю предметів і навпаки. Формувати в учнів навички лічби. Розвивати мислення.

Під час уроку використовується демонстраційний матеріал, предметні малюнки, геометричні фігури, індивідуальний матеріал: набір геометричних фігур, цифри, магнітофон, касета «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».

Перегляд файлу

Добровеличківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1

Добровеличківської районної ради

Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Склад числа 3. Співвіднесення числа з групою предметів і групи предметів з числом.

 

 

 

         Підготувала

                                                                        вчитель початкових класів

         Баранчук В.Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добровеличківка

Тема: Склад числа 3. Співвіднесення числа з групою предметів і групи предметів з числом.

Мета: На основі об’єднання двох груп предметів розглянути склад числа 3. Вправляти учнів у співвіднесенні числа з кількістю предметів і навпаки. Формувати в учнів навички лічби. Розвивати мислення. 

Обладнання: Демонстраційний матеріал, предметні малюнки, геометричні фігури, індивідуальний матеріал: набір геометричних фігур, цифри, магнітофон, касета «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

 Станьте діти всі рівненько,

 Посміхніться всі гарненько,

 Посміхніться ви до мене,

 Привітайтесь: «Добрий день!»

ІІ. Хвилинка мислення.

 Загадка.

 Усім перехожим я моргаю,

 Щоб пильно глянули на мене,

 Очей же я аж троє маю:

 Червоне, жовте і зелене.     (Світлофор)

 Жив-був маленький світлофор. Звали його Світлячок. А кожному маленькому світлофорчику дуже хочеться навчатися у школі. Але з поста не можна піти – станеться аварія, тому дорослі світлофори вирішили йому допомогти і відправили Світлячка до школи, в наш клас. Давайте розповімо нашому другу, чим ми займалися на попередньому уроці.

ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

1.- Перевірте чи правильно Світлячок розташував числа.

 1  2  7  4  3  5  6  8  9  10

- Пряма і зворотна лічба.

- Полічіть від 4 до 8, від 9 до 3.

- Назвіть сусідів числа 5, 8, 4.

- Яке число стоїть ліворуч від 6, 8; праворуч від 4, 9.

2. Робота з геометричним матеріалом.

- Подивіться на геометричних поросят, яких намалював Світлячок.

 

 

 

 

 

 

 

  • Скільки всього поросят?
  • З яких фігур вони складені?
  • Що в них спільного, чим поросята відрізняються?
  • Скільки квадратів?
  • Скільки п’ятачків у кожного поросяти?
  • Скільки вух?
  • Скільки ротиків?
  • А яку ви знаєте казку де є поросята? (Казка про трьох поросят)
  • Так скільки не вистачає поросят? (Одного)
  • Ви мабуть здогадалися, що ми сьогодні будемо знайомитися з числом 3.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.

  • Роздивіться числовий ряд.
  • На якому місці в натуральному ряді чисел стоїть число 3?
  • Назвіть його сусідів.
  • Де ви зустрічались з цим числом в житті?
  • Послухаємо пісню «Перший десяток» «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».

 «Три» - зустрічаєш ти часто в книжках:

 В давніх легендах, чарівних казках,

 Троє братів, що зібрались в дорогу,

 Три голови є у змія страшного.

 Півні три рази кричать на зорі,

 Їдуть по полю три богатирі.

 У світлофора на вулиці три

 Дуже важливі для нас кольори.

 Світло червоне – спинися, зажди…

 Жовте – готуйся! Зелене – іди!

 Тричі даються загадки герою –

 Трійка несе таємницю з собою.

2. Гра «Згрупуй».

 У кожного учня набір геометричних фігур: 1 круг, 2 квадрати, 3 трикутники.

- Згрупуйте фігури так, щоб дістати 3, 2, 1.

 

 

 

 

3. Фронтальна робота.

а) Утворення числа 3 додаванням одного предмета до попереднього числа будь-яких предметів.

WB01242_WB01242_WB01237_WB01237_WB01242_WB01242_WB01237_WB01237_ 

WB01242_ 

 

б) Повторимо.

 Хором – 3 це: 1 і 1 і 1; 2 і 1; 1 і 2.

4. Давайте послухаємо запис і повторимо «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».

 Три складаєм одинички –

 Три отримаємо звично.

 Два й один – так само «три»:

 Добре милом руки три!

5. Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

 Всі піднесли руки – раз!

 На носках стоїть весь клас.

 Два – присіли, руки – вниз.

 На сусіда не дивись.

 Раз – і вгору, два – і вниз.

 На сусіда не дивись.

 Будем дружно присідати,

 Щоб ногам роботу дати.

VІ. Робота в зошиті.

VІІ. Цікаві вправи.

1.       На травиці біля хати

 Метушаться цуценята.

 Двоє білих, наче сніг,

 Одне чорне – скільки всіх? (2 + 1 = 3)

2.       Наш Панас свиней пас,

 Не вмів полічити:

 Одна свиня та ще дві

 Скільки разом, діти?  (1 + 2 = 3)

3.       Сидів хлопчик біля річки,

 І спіймав він три плотнички.

 Кошенятко одну вкрало.

 Скільки рибок в нього стало? (3 – 1 = 2)

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Хто був сьогодні у нас в гостях?
  • Як пов'язаний його прихід з темою уроку?
  • Розкажіть, чого ми його навчили?
  • Хто з дітей працював краще за всіх?
  • Кого за що можна похвалити?
  • Дякую вам, любі діти.

 

 

doc
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
6289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку