Урок: "Складання казки «Звідки прилетів метелик». Я досліджую комах навесні. Малювання різнобарвного метелика."

Про матеріал
Дана розробка інтегрованого уроку(українська мова, я досліджую світ та образотворче мистецтво) з використанням активних методів навчання, стане у пригоді вчителям НУШ.
Перегляд файлу

Інтегрований урок: українська мова (розвиток мовлення), я досліджую світ, образотворче мистецтво.

Тема:Складання казки «Звідки прилетів метелик». Я досліджую комах навесні. Малювання різнобарвного метелика.

Мета: навчати учнів складати казку за поданим початком, схемами речень і серією сюжетних малюнків, грамотно і послідовно формувати думки та поєднувати їх у зв'язному викладі, добирати для розповіді слова, найбільш вдалі для передачі думки; розвивати зв'язне мовлення, естетичний смак; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: малюнки, презентація, мультфільм про метелика, загадки, фарби.

Хід уроку

І. Організаційний  момент.

«Привітання»

Діти,  сьогодні до  нас  на  урок  прийшли  гості. Усміхніться до мене, посміхніться  нашим  гостям. Поділіться своїм настроєм з товаришем. За  виразом вашого  обличчя я бачу, що  все  гаразд, і загальний настрій на  початку  уроку можна показати  сааме так:

(вивісити на  дошці смайлик)

 

ІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності.

  1. Прослуховування музики  (про весну)

Слухаючи музику, яку пору  року ви  уявили? (весну)

  1. Асоціація.

- Які асоціаціі у  вас  виникають, коли  ви чуєте  слово  «весна»?

(діти  називають  ознаки  і  вчитель  кріпить  їх  на  дошку)

 

 - сонце гріє;

 - птахи  прилетіли;

    - зеленіє  трава;

 - квіти  розквітають;

 - дощ іде;

 - вітер  дме;

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Так, діти, все вірно. Але ще ми не сказали, що навесні з’являються комахи.

І саме сьогоднішній урок ми присвятема незвичайній комасі, а якій, відгадавши загадку ви дізнаєтесь.

Він яскраві крильця має.

 Сам на квіточки сідає.

 Прудко, весело літає.

Аж дві пари крилець має.

Ні бджола він, і не джмелик —

усі його... (метелик).

 

Картинки по запросу малюнок метелика
 

Картинки по запросу малюнок метелика Так, це метелик. Метелики — одні з найгарніших живих істот на Землі! У них гарні назви: найчастіше це імена грецьких богів і героїв: Аполлон, Психея, Гектор, Ікар. Так люди виразили своє захоплення яскравою красою метеликів.

 А чому метеликів називають чарівниками? (Бо вони .зазнають повного перетворення.)

 (Перегляд презентації про метелика)

ІV. Робота над темою уроку.

— Ким же ти був, метелику? Про це ми з вами і складемо казку.

1.    Робота над казкою Еріка Карла

— Прочитайте уривок із казки Еріка Карла

— Між ким відбувається розмова?

— Що здивувало Кульбабку?

— Що їй відповів метелик?

2.     Словникова робота

— Дорога метелика складалася не з одного дня. Днів минуло дуже багато.

— Відгадайте дні тижня.

п__________к        с_____а                ч______р                н_____я

— Запишіть їх назви в зошиті. Поставте наголос у цих словах.

— Які дні тижня пропущено?

3.     Бесіда за серією малюнків і поданими схемами речення

— Розгляньте малюнки.

— Придумайте речення за поданими схемами та малюнками.

 Що спочатку лежало на листочку? (Спочатку на листочку лежала личинка.)

— Хто виповз з личинки у неділю? (У неділю з личинки виповзла гусінь.)

— Чим займалася гусінь у понеділок? (У понеділок вона гризла яблуко.)

— Що цікавого відбулося у вівторок? (У вівторок з'їла дві груші.)

— Чим поживилася гусінь у середу? (У середу смакувала сливами.)

— А що скуштувала у четвер? (У четвер скуштувала полуниць.)

— Чим ласувала гусінь у п'ятницю? (У п'ятницю ласувала мандаринами.)

 Чим добреньким вона пригостилась у суботу? (У суботу пригостилася кавуном.)

 Що збудувала гусінь, коли поласувала фруктами та ягодами? (Потім збудувала собі кокон.)

— Що відбулося через два тижні? (А через два тижні вилетів метелик.)

4.    Цікаво знати!

 Диво та загадка природи — як із непривабливої гусениці з'являється прекрасний метелик з гарними легкими крильцями і струнким тільцем? Багато хто вбачає в цьому важливий зміст — з некрасивого завжди може з'явитися щось прекрасне, це закон усесвіту.

 Понад сто видів метеликів у нашій країні занесені до Червоної книги. Цих красивих комах не слід виловлювати. Краще просто милуватися ними в природі. Усього в світі існує біля 120 тисяч видів метеликів. У багатьох країнах метелик і зараз уважається символом любові, щастя та добробуту. Слов'яни також вірили: чисті душі ангелів прилітають до нас з метеликами. Віщують радість, приносять щастя... За це ми їх, красивих, і любимо.

 5.Фізкультхвилинка («Пташина зарядка)

6.    Розповідання казки учнями. Конкурс на кращого оповідача

 Зачитайте розповідь від початку до кінця. Запам'ятайте правопис назв днів тижня.

— Спробуйте переказати казку самостійно.

— Чи сподобалася вам казка?

V. Практична робота.  Малювання метелика.

1. Слово вчителя:

- Ми з вами вже багато дізнались про чарівного метелика, склали казку, а яка ж  казка без головного героя? Діти, згодні? Тож давайте пофантазуємо і кожен з вас намалює цю чудову комаху. Для того, щоб ви ще раз могли побачити, які гарні ці комахи, переглянемо мультиплікаційний фільм. Він вам допоможе зобразити його чудову вроду на папір.

2. Практична робота.

3. Демонстрація робіт.

VІ.Підсумок уроку. 

— Чи сподобалося вам складати казки?

Вправа «Незавершене речення»

  На сьогоднішньому уроці я удосконалив свої знання про...

  На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було...

  На сьогоднішньому уроці я навчився...

  На сьогоднішньому уроці мені запам'яталися такі види роботи...

  Мені було цікаво, коли...

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
1094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку