Урок "Складання таблиць додавання і віднімання числа 4"

Про матеріал

Урок математики для 1 класу з використанням геометричного матеріалу, елементами природознавства. Використано метод "Мозковий штурм" під час розв'язування задачі, "Мікрофон" під час фронтального опитування, самостійна робота на індивідуальних картках.

Перегляд файлу

Тема: Складання таблиць додавання і віднімання числа 4. Задачі  на знаходження остачі.

Мета: формувати уміння складати таблиці додавання і віднімання числа 4; вчити користуватися нею, удосконалювати навички розвʼязування математичних виразів; повторити назви компонентів дій додавання і віднімання продовжувати роботу над розвʼязуванням задач на знаходження остачі; формувати вміння застосовувати математичне мовлення; розвивати пізнавальний інтерес, уміння долати труднощі; виховувати акуратність, дисциплінованість; викликати почуття відповідальності, співчуття; виховувати у дітей любов до тварин, повагу до людей.

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, індивідуальні картки, карта подорожі, лист.

Хід уроку:

Ι. Організаційний момент

1. Привітання.

2. Мотивація навчальної діяльності, створення психологічного настрою

- Сьогодні урок математики у нас буде незвичайний. Ви любите подорожувати?

- Тоді я пропоную здійснити подорож на узбережжя Антарктиди. Антарктида – це суворий край, постійно вкритий величезними льодовиками. Температура повітря в деяких місцях досягає 90 градусів морозу. Навіть металеві речі ламаються в цих умовах, не витримуючи холодів. Лише на узбережжі цього суворого краю мешкають тварини, що харчуються рибою, якої багато в океані. Це такі тварини як, білі ведмеді (слайд), моржі (слайд), тюлені (слайд), пінгвіни (слайд).

 (стук у двері)

  • Нам прислали лист. Це від білого ведмедика Бориса. Він ніяк не може знайти своїх друзів : моржа – Гену, тюленя – Аркашу та маленького пінгвіна – Жору.
  • Що ж він написав? (лист читає учень):

«Любі учні 1-Б класу! Допоможіть, будь ласка, знайти моїх друзів. Вони пішли гуляти  до забороненого місця «Льодяної печери» і загубились. Допоможіть їх знайти. Ведмідь Борис.»

  • Ну що ж 1-Б, допоможемо?

ΙΙ. Актуалізація опорних знань.

  1. Ознайомлення з правилами.
  • Щоб зайти до «Льодяної печери», нам необхідно ознайомитись із правилами, яких треба дотримуватись під час подорожі:

(слайд)

  1. Міркуй – швидко!
  2.  Відповідай – правильно!
  3. Не викрикуй з місця!
  4. Лічи – точно!
  5. Пиши – гарно!
  1. Фронтальне опитування.
  • Необхідно пробити вхід до печери, але не сокирою, а правильною відповіддю!

Гра «Мікрофон»

  • Назви число, що передує восьми. (7)
  • Яке число отримуємо, коли додаємо 1? (Наступне)
  • Назви сусідів числа 14. (13 і 15)
  • Число 10 збільшити на 3. (14)
  • Число 12 зменшити на 3. (9)
  • Скільки крил є в поросяти?
  • Скільки хоботів у лошати?
  • Молодці! Тепер я бачу , що холоди вам не страшні, і своїми знаннями ви здолали замурований морозами вхід. Рушаємо далі.

ΙΙΙ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Складання таблиці додавання числа 4.
  • Щоб швидше знайти друзів ведмедика Бориса нам потрібна карта. А щоб її отримати треба скласти таблицю додавання числа 4.

(Складання таблиці за допомогою слайду)

1+4=

2+4=

…..

16+4=

(Ці вирази діти записують)

  1. Робота за підручником.

ΙV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Коментоване розвʼязування прикладів.
  • От ми і дістали з вами карту, де вказано розташування друзів ведмедика. Вирушаємо рятувати моржа – Гену. Він застряг на «Льодяній горі прикладів». Щоб його звільнити розвʼжемо приклади.

(№4 підручник)

V. Фізкультхвилинка.

VΙ. Розвʼязування задач.

(з використанням методу «Мозковий штурм»)

Ось ми і звільнили Гену. Прямуємо тепер до «Засніженої ковдри задач» під якою ми знайдемо тюленя – Аркашу.

  • Що таке задача?
  • З яки частин складається задача?
  • Яку роль в задачі відіграє питання? (Від запитання залежить дія розвʼязання задачі).
  • Увага! Задача.

На літніх канікулах Петрикові потрібно було прочитати 16 оповідань, 7 оповідань він вже прочитав. Скільки оповідань залишилось прочитати Петрикові?

  • Що нам відомо в умові задачі?
  • Що нам треба знайти?
  • Якого виду ця задача?
  • Якою дією ми її розвʼязуватимемо?
  • Запишіть розвʼязання самостійно.
  • Хто прочитає розвʼязок цієї задачі?
  • Дайте відповідь на запитання задачі.
  • Молодці! Ви впоралися з цим завданням.

І ми звільняємо Аркашу.

VΙΙ. Робота з геометричним матеріалом.

  • Залишилось звільнити пінгвінчика, який може вибратися з рибальської сітки. Та ця сітка незвичайна. Вона складається з геометричних фігур, які нам треба знайти і полічити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Які геометричні фігури ми бачимо?
  • Скільки трикутників?
  • Скільки чотирикутників?
  • Скільки кружечків?
  • Яких геометричних фігур більше?
  • На скільки більше ніж трикутників?

І звільняємо останнього друга ведмедика.

Тепер вони разом будуть гратися і постараються більше не губитися.

VΙΙΙ. Самостійна робота на картках.

  • А тепер, щоб вийти нам з цієї печери, необхідно знайти чарівне слово, яке чарами нас перенесе до класу. Щоб відгадати це слово треба виконати самостійну роботу.

доданок

10

7

9

14

10

6

доданок

5

4

4

2

10

4

сума

 

 

 

 

 

 


А – 10

У –13

Д – 15

Ж –16

Р – 11

Б –20


 

  • Яке слово нас перенесе у клас? Що воно означає?
  • Давайте усі разом його вимовимо.

ΙX. Підсумок уроку.

  • От ми і у класі. Вам сподобалась подорож.
  • Як ви гадаєте, чи добру справу ми зробили, врятувавши тварин?
  • А чого ми навчилися?
  • Що найбільше сподобалось?
  • А зараз пропоную переглянути фотографії з Антарктиди, як там наші друзі поживають.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 жовтня 2018
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку