18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Методичний бюлетень. Екологічне виховання учнів на уроках математики

Про матеріал

Нинішня екологічна ситуація в нашій країні ставить перед школою дуже важливе завдання: виховати людину інтелектуально розвинену, з глибокими знаннями основ наук, умінням аналізувати явища та приймати самостійні рішення. Особливу роль у формуванні активної життєвої позиції учня повинне відігравати екологічне виховання. Роль математики в екологічному вихованні полягає в тому, що мовою цифр, функціональних залежностей, розв'язання задач з цифровими даними можна навчити учнів розуміти окремі екологічні поняття, прищепити навички раціонального використання природних ресурсів, розкрити роль математики в пізнанні найбільш загальних і фундаментальних законів природи, створити базу для формування наукового світогляду.

Перегляд файлу

Методичний бюлетень.

Екологічне виховання учнів

 на уроках математики

 

Нинішня екологічна ситуація в нашій країні ставить перед школою дуже важливе завдання: виховати людину інтелектуально розвинену, з глибокими знаннями основ наук, умінням аналізувати явища та приймати самостійні рішення. Особливу роль у формуванні активної життєвої позиції учня повинне відігравати екологічне виховання.

Роль математики в екологічному вихованні полягає в тому, що мовою цифр, функціональних залежностей, розв’язання задач з цифровими даними можна навчити учнів розуміти окремі екологічні поняття, прищепити навички раціонального використання природних ресурсів, розкрити роль математики в пізнанні найбільш загальних і фундаментальних законів природи, створити базу для формування наукового світогляду. Екологічна освіта і виховання в процесі вивчення математики може здійснюватись у таких напрямах:

- розкриття математичних закономірностей природи через вступні бесіди вчителя відповідно до теми уроку, складання графіків і діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу;

- розв’язання задач з метою розуміння окремих екологічних  понять, обробка учнями статистичного матеріалу, зібраного під час екскурсій;

- проведення екскурсій, написання рефератів тощо;

- проведення рольової гри. При цьому гра виступає як форма навчання і виховання учнів як засіб творчого розвитку, оскільки потребує пошуку нестандартного вирішення. Джерелом самостійності та ініціативності в цих іграх стає пізнавальне завдання ігрового характеру, ігрове співробітництво та змагання, ігрова пізнавальна творчість. Застосування ігрових ситуацій з метою розв’язання завдань екологічного  виховання сприяє інтеграції екологічних знань, поглибленню знань про шляхи вирішення  екологічних проблем.

Досягненню екологічного виховання сприятимуть також проведення творчих конкурсів на екологічну тематику.

Пропоную добірку завдань, які можна використовувати на уроках математики з метою екологічного виховання.

  1. Перед Новим Роком в Україні вирубують близько 15 млн ялинок, а садять на 3% більше. На скільки ялинок садять більше, ніж вирубують?
  2. З 20000 видів флори 600 занесено до Червоної книги. Обчислити відсоток рослин, яким загрожує знищення.
  3. Серце людини робить у середньому 75 ударів за хвилину. Скільки ударів зробить серце за 70 років?
  4. Одна самка колорадського жука за сприятливих умови може відкласти 2500 яєць. Якщо з них виживає лише 2,5% жуків, то одному потомству необхідно на літо 30000 кг корму, тобто ціле поле картоплі площею 2,5 га. Протягом сезону на прокорм пари клопів перилус (природній ворог колорадського жука) необхідно 2000 колорадських жуків. Скільки гектарів поля буде збережено ними від знищення? Скільки додатково кг картоплі можна отримати зі збереженого поля?
  5. Площа лісів становить 27% суші. Загальна площа суші на Землі – 149 млн квадратних кілометрів. Обчислити площу лісів.
  6. Колонія граків з 350 гнізд за літо знищує 7 тонн бурякових довгоносиків. Скільки бурякових довгоносиків знищує сім  я  граків?
  7. Ласка за рік може знищити 3000 мишей-полівок, а сова цієї кількості. Яку кількість мишей-полівок знищує сова?
  8. Пара синичок може знищити шкідників з 15 садових дерев. Обчислити орієнтовно, який прибуток принесе вона господарству, якщо відомо, що на кожній з 15 яблунь уродиться приблизно по 160 кг яблук, а ціна їх проти червивих збільшиться в 10 разів і становить 5 грн за 1 кг.
  9. Один  гектар зелених насаджень поглинає за день 280 кг вуглекислого газу, виділяючи при цьому до 220 кг кисню. Скільки вуглекислого газу поглинуть 2,5 га міського парку? Скільки буде виділено при цьому кисню?
  10. Загальні запаси води на нашій планеті становлять 1800 млн кубічних кілометрів. На Світовий Океан припадає понад 97%, прісна вода становить 3%, з них тільки 1%  перебуває в рідкому стані. Скільки води кожного виду (в кубічних кілометрах) є на земній кулі?
  11. Пара дятлів охороняє від шкідників близько 560 дерев. Скільки гектарів лісу зможуть зберегти 4 пари дятлів, якщо на 1 га лісу росте приблизно 400 дерев?
  12. Медична киснева подушка має об’єм 15 л. Скільки хвилин можна її використовувати, якщо під час дихання людина споживає 0,3 г кисню за 1 хв?
  13. На Україні введено в експлуатацію споруди, які мають можливість очищати 5 млн куб. м на добу. Скільки кубічних метрів води буде очищатися за місяць, за рік?
  14. З 1 т макулатури виходить 750 г чистого першосортного паперу.  Скільки вийде паперу з 30 т макулатури?
  15. Листяний ліс з 1 га випаровує за сезон 2500 т вологи. Яку кількість вологи випаровує ділянка лісу площею 126,5 га, 1000 га?
docx
Додано
16 жовтня 2018
Переглядів
655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку