Складання таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв'язування задач.
Розробка уроку математики для 2 класу за темою «Складання таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв’язування задач.»
Автор: Вчитель початкових класів Гусак Анна Анатоліївна
Тема: Складання таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Розв’язування задач.
Мета: Ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати уміння знаходити значення виразів на дії різного ступеня, розв’язувати задачі, розвивати увагу, пам’ять.
Обладнання:
таблиця множення числа 3;
предметні малюнки,
скорочений запис задачі;
Зміст уроку
І. Організація уроку.
Мотивація
План уроку на пелюстках квітки. Після того, як один етап уроку закінчився прикріплюємо до серединки квітки один пелюсток. По закінченню кожного етапу квітка стає красивішою.
ІІ. Повторення вивченого.
1.Усні обчислення.
Скільки разом ніг у 3 пеліканів і горобця?
Добуток чисел 2 і 3 збільшити на 7
9 збільшити на частку чисел 8 і 2
Замінити додавання 10+10+10 прикладом на множення
Скільки птахів мають 16 крил?
Скільки лап у двох котів?
2Математичний диктант.
1.Знайди різницю чисел 47 та 7
2. Збільши число 8 на 6
3. Перший доданок 37, другий доданок 54, знайди суму
4. Невідоме число збільшили на 7 та дістали 35.Знайти невідоме.
5. Суму чисел 13 та 21 збільшити на 8
6. Від різниці чисел 45 та 5 відняти 21
7. На скільки 55 більше ніж 50
8. Зменшуване 34, від’ємник 9, знайти різницю
9. Перший доданок 23, другий невідомо, сума чисел дорівнює 26. Знайти невідомий доданок
10. Від суми чисел 25 та 5 відняти 23
3. Хвилинка каліграфії
- Подані числа збільшити на 3,запиши результати.
3 6 9 12 15 18 21 24 27
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Підготовчі вправи
а) 3+3+3+3+3+3+3+3+3+3= … заміни множенням.
б) обчисли
3+3+3+3 =
3+3+3+3+3=
в) Прочитати приклад: 3 х 5 = 15
– Що показує другий множник?
– Як перевірити відповідь?
– Знаходити добуток за допомогою додавання незручно. Треба скласти результати таблиці множення числа 3 на числа 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, тобто скласти таблицю множення числа 3.
2.Складання таблиці множення числа 3.
а) – Погляньте на дошку *** +***=******
Складіть приклад на додавання. 3+3=6
Замініть додавання множенням. 3 х 2 = 6
– Скільки ви бачите зірочок?
– Як ви дізналися?
–Додавання замініть множенням?
3 х 3 = 9
в) – Який приклад на множення можна скласти за цим малюнком?
3 х 4=12
г) –Візміть цукерочки і розкладіть 7 купок по 3 цукерки
3 цукерки покладіть на першу купку, візьміть ще 3цукерки покладіть на другу купку і т. д.
– Складіть приклад на додавання.3+3+3+3+3+3+3=21
– Замініть додавання множенням.7х3=21
– Прочитайте таблицю множення числа 3
– Запишіть таблицю.
Фізкультхвилинка
3. Закріплення.
а) прочитайте таблицю множення числа 3.
б) Гра «Склади пазл».(У дітей на партах елементи пазлів. З них треба скласти таблицю множення на 3)
в) Користуючись таблицею множення числа 3, розв’язати приклади:
3х2= 3х6=
3х3= 3х8=
3х5= 3х9=
г) робота з підручником
розв’язування задачі
Технологія «Два, чотири, всі разом»
ІV. Розвиток математичних знань.
1.Робота над задачею
На дошці – короткий запис задачі
Було – ?
Витратили – 5 с., по 3 м
Залишилося – 9 м
– Прочитайте задачу. Розгляньте короткий запис, читають розв’язання задачі за піручником.
– Поясніть розв’язання задачі.
(Щоб знайти скільки було метрів тканини у сувої потрібно спочатку дізнатися скільки тканини витратили. Це виконати дію множення
3 х 5 = 15(м). А тоді до тієї, що залишилася додати ту, що витратили –
9 + 15 = 24(м).)
2.Самостійна робота за підручником із взаємоперевіркою.
3.Рефлексія
Метод «Пазлекс» (На дошці намальована квітка. До неї з паперу прикліплені пелюстки. На них записані числа. Це відповіді до прикладів з таблиці множення числа 3, які записані на «краплинках роси», що є в учнів.)
– Ви так гарно працювали на уроці. Наша квітка стала яскравою. На кожному пелюсточку написано число. Щоб наша квітка стала ще гарнішою треба обчислити приклад який є у вас на парті і прикріпити на пелюсток туди, де є така відповідь.
Діти по черзі озвучують приклад і прикріплюють на квітку росинку.
V. Підсумок уроку.
– Що нового ви дізналися?
– Діти, чи справдились ваші очікування?