Заняття Лічба предметів. Співвідношення цифри і числа. Поняття "багато", "один"

Про матеріал
Заняття розроблено для дітей з особливими освітніми потребами. Навчально-реабілітаційні цілі: формувати навички лічби, уявлення про поняття «один», «багато»; вчити дітей співвідносити число з кількістю предметів, виділяти одиничні предмети і сукупності предметів, бачити їх у навколишньому середовищі; Розвиваючі цілі: розвиток дрібної моторики, логічного мислення, пам'яті, уважності, активності дітей; Виховні цілі: виховувати любов до природи, бажання прийти на допомогу ближньому.
Перегляд файлу

Тема: Лічба предметів. Співвідношення цифри і числа.

Поняття «багато», «один».

 

Навчально-реабілітаційні цілі:

формувати навички лічби, уявлення про поняття «один», «багато»;   

вчити дітей співвідносити число з кількістю предметів, виділяти одиничні предмети і сукупності предметів, бачити їх у навколишньому середовищі;

 

Розвиваючі цілі: розвиток дрібної моторики, логічного мислення, пам'яті, уважності, активності дітей;

 

Виховні цілі: виховувати любов до природи, бажання прийти на допомогу ближньому.

 

Обладнання: Демонстраційний матеріал: предметні картки, набір палички, набір для лічби, солоне тісто.

 

Тип заняття: комбіноване.

 

Хід заняття

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 

Ранкова молитва.
Віночок спілкування.


Станьмо разом ми у коло

Скільки друзів глянь навколо

Подивіться, усміхніться

І за руки всі візьміться.

Тепло сердець ви передайте,

Радо друга привітайте.

(Діти вітаються один до одного.)

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
 


1.Гра « Знайти зайвий предмет»

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

- Діти, сьогодні до нас на заняття завітає гість, але перш ніж ви дізнаєтеся хто він, вам потрібно відгадати загадку.

 

Загадка

На зорі встає,

Голосніше за всіх співає:

На ногах він носить штори,

Голова його в уборі.

Як корона гребінець –

Хто ж цей голосистий мешканець.

(Півник)

Молодці, ви здогадались.

 

 Це  півник із відомої нам української казки «Півник і двоє мишенят». Слухаємо уважно казку і завдання від півника.

 

 Півник підмітав на своєму подвір’ї. І знайшов колосок, а в колоску багато зерна, яке потрібно змолоти.

- Скільки у півника колосків? (один)

- Скільки зернят? (багато)

- А назвіть героїв казки?(півник і мишенята – Круть і Верть.)

- Скільки півників?(один)

- Скільки героїв казки? (багато)

- Чого більше зернят чи колосків? (зернят)

Молодці. А зараз допоможемо півнику знайти дорогу до млина. Дорога була далекою. По дорозі півнику зустрівся зайчик і багато різноманітних дерев. Беріз - 2, ялинок - 3, кленів - 4, дубів - 5. 

 - Скільки дерев бачив півник?(Багато).

 -А скільки зайчиків він бачив? (Одного)

-  На дошці малюнок півника і предметні малюнки: 2- берізки, 3- ялинки, 4- клени, 5- дуб, 1-зайчик.

1. Півник просить допомогти йому полічити окремо берези, ялинки, клени, дуби і зайчиків.

- Скільки ялинок? Скільки берізок? Скільки всього дерев? А скільки тварин зустрів півник?

2. Півник пропонує назвати числа від 1 до 10; від 2 до 6; від 5 до 10; від 3 до 7; від 4 до 8; від 10 до 1; від 8 до 3; від 5 до2; від 7до1. ( Гуртом.)

 

Робота з пластичним матеріалом (солоне тісто).

А  зараз давайте допоможемо півнику зліпити пироги. У нас є солоне тісто. (Діти ліплять пироги). Кожна дитина зліпила по-одному пирогу.  Всі пироги склали в одну велику тарілку.

- Скільки всього пирогів ми наліпили? (Багато)

- А скільки тарілок? (Одна)

- Скільки пирогів зліпив кожен? (Один)

3. Весела лічба.

Вправи на засвоєння поняття «один», «багато».

- Дві Оленки, три Ганнусі,

Дві  Яринки і Настуся
кошики узяли

 та гриби збирати пішли.
Біг позаду пес Кудлатик,

 рахував отих дівчаток.
Вірно, мабуть, рахував —

довго чулось: "Гав, гав, гав ..."
- Скажіть одним словом, скільки дівчаток пішло збирати гриби.   (Багато)

- А скільки песиків бігло за ними? ( Один)

 

4.  Гра: «Збирання грибів». Зміст гри: Діти беруть кошики і йдуть збирати гриби. Кожний бере у свій кошик по одному грибу. Зібравши всі гриби, діти викладають із своїх кошиків у великий кошик. Вчитель запитує:

- Скільки ти Ромчик поклав грибів? Скільки залишилось в твоєму кошику? Скільки було в тебе грибів? Скільки грибів у великому кошику? Отже, у кожного було по одному грибку, а у великому кошику стало багато.

 

5. Фізкультхвилинка

Раз, два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три, чотири – присідаймо,

Швидко втому проганяймо,

П’ять, шість – засміялись.

Шість разів понахилялись,

Зайчик сонячний до нас,

Завітав у світлий час.

Будемо бігати й стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає,

Диво – промінцями грає.

Сім, вісім, час настав,

Повертатися до справ!

 

6. Індивідуальна робота з предметами.

Півник з борошна напік пирогів і пригощав звірят запашною випічкою. Кожне звірятко тримає цифру їжак - 6, котик - 2, журавель -4, білка - 5.

 Треба під кожну цифру поставити кількість звірят.

 

7.  Робота з лічильним матеріалом від півника.

а) Вчитель показує картки з цифрою, а діти відкладають на партах відповідну кількість паличок.

б) Вчитель показує картки з малюнками предметів, а діти піднімають картки  з відповідними цифрами.

 

8. Робота з демонстраційним матеріалом.

 

 

 

 Скільки різних предметів намальовано? Яких предметів по одному? Яких по два? Яких багато?

Вправи на вироблення графічних навичок. Написання крапок,рисок.

Купити книгу Прописи. Графічні вправи. Тренуємо пальчики видавництво  Кристал Бук | Bookopt

 

І останнє на сьогодні від пивника завдання . Вивчити лічилочку.

Хочеш вір, хочеш не вір,

Сіра мишка знайшла сир.

І не мало, й не багато,

А у мишки буде свято!

 

ІV – Підсумок заняття.

  1. Якою казкою сьогодні ми мандрували?
  2. Які звірята приходили до нас в гості?
  3. Скільки  півник знайшов колосків?
  4. Яких звірят пригощав півник запашними пирогами?
  5. Молодці, ви уважно слухали і допомагали півнику. Я дуже задоволена вашими успіхами.

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 січня 2022
Переглядів
763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку